Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Pokaż wątki - Aquariess

Strony: 1
1
Modelowanie / Ekstrudowanie dorysowanego fragmentu
« dnia: 04.02.2021 16:04:57 »
Witam
Jestem nowy w Blenderze i jeszcze mało umiem.
Mam problem z którym walczę od rana, a google mi nie pomaga.

Opiszę teraz pożądany efekt, schematy postępowania oraz efekt który otrzymałem.

Pożądany efekt:
Jak widać na rysunku 8 mamy kształt składający się z 3 brył. Wszystkie płaszczyzny boczne i podstawy mają przypisany czerwony materiał.

Schemat postępowania:
1. za pomocą CTRL + Prawy Klawisz Myszy rysuję kształt
2. łączę kształt klawiszem F
3. nadaje kształtowi materiał
4. zaznaczam całość
    klawiszem E rozpoczynam ekstrudowanie
    klawiszem Z wybieram oś wzdłuż której ekstruduję
    wpisuję pożądaną wysokość bryły
5. do górnej podstawy bryły dorysowuję drugi kształt
6. klawiszem F łączę kształt po czym nadaję mu materiał
7. powtarzam krok 4

Efekt otrzymany:
Jak widać na rysunku 7 otrzymałem 3 bryły przy czym ta po prawo nie posiada dolnej podstawy, a podstawy boczne choć istnieją to jednak nie maja przypisanego materiału.

Moje pytanie:
Co mam zrobić, żeby otrzymać efekt jak na rysunku 8?
Ważne, żeby zachować ogólny schemat postępowania ponieważ mam zamiar rozbudowywać bryły do góry.


Strony: 1

* Zaloguj




* Losowy obrazek

Barokowe krzesło 3

Wyświetleń: 1496
Autor: PawelB
w: Paweł Brzustowski