Autor Wątek: Brak płynności animacji po renderze.  (Przeczytany 19406 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Kubik

Brak płynności animacji po renderze.
« dnia: 20.01.2019 19:34:22 »
Siemka, mam dość dziwny problem. Wyrenderowałem ostatnio proste ujęcia testowe i zaskoczył mnie brak płynności ruchu. Co prawda renderowałem w 24 klatkach na sekundę, ale oglądając dowolny film kinowy nie doświadczam tam podobnego efektu, jak tutaj: https://www.youtube.com/watch?v=JV9BhBLEQ0M&feature=youtu.be [nofollow]

Najlepiej widać to pod koniec pierwszego ujęcia. Motion blur jest włączony i na standardowym 0.5.
« Ostatnia zmiana: 20.01.2019 19:53:24 wysłana przez Kubik »
 

Offline Piotr

Odp: Brak płynności animacji po renderze.
« Odpowiedź #1 dnia: 21.01.2019 10:33:21 »
Mi się wydaje, że to kwestia dużych różnic (przesunięć) pomiędzy klatkami. Motionblur jest zbyt mały, żeby to jakoś ukryć, zwłaszcza, że ten Księżyc jest spory i stanowi mocny kontrast dla czarnego tła.

Do tego dochodzą techniczne problemy monitora z synchronizacją klatek (film odświeża się 24 razy na sekundę, a monitor 60 razy i przez to co któraś klatka musi być wyświetlana dłużej niż pozostałe) i z szybkością odświeżania matrycy. Może na monitorach dla graczy wyciągających te 120 czy 240 fps-ów problem z synchronizacją i ghostingiem byłby mniej widoczny. Może zmień framerate filmu na 30fps?

Offline Kubik

Odp: Brak płynności animacji po renderze.
« Odpowiedź #2 dnia: 21.01.2019 12:54:44 »
Z tym motion blurry to faktycznie może warto jeszcze poeksperymentować. Zobaczę jak to wyjdzie, narazie wolałbym nie ruszać prędkości wyświetlanych klatek  :-\
 

Offline winhelp

Odp: Brak płynności animacji po renderze.
« Odpowiedź #3 dnia: 21.01.2019 17:34:51 »
A sprawdzałeś to samo na TV? Bo ten temat z synchronizacją jest ciekawy.

 

wysypuje mi program przy przy renderze na GPU w cycles w wersjach powyżej 2.8

Zaczęty przez Jarek LublinDział Tender Blender

Odpowiedzi: 2
Wyświetleń: 15159
Ostatnia wiadomość 15.11.2020 16:49:07
wysłana przez Jarek Lublin
Importowany model niewidoczny w Końcowym Renderze

Zaczęty przez cdvrmggtDział Oświetlenie i rendering

Odpowiedzi: 7
Wyświetleń: 18651
Ostatnia wiadomość 28.02.2020 22:36:02
wysłana przez cdvrmggt
Utrata jakości po renderze

Zaczęty przez hudson462Dział Animacja i symulacje

Odpowiedzi: 8
Wyświetleń: 18765
Ostatnia wiadomość 20.09.2018 18:11:46
wysłana przez Zglif
Plamy na renderze

Zaczęty przez eosekDział Oświetlenie i rendering

Odpowiedzi: 2
Wyświetleń: 12628
Ostatnia wiadomość 20.11.2019 00:27:05
wysłana przez eosek
Renderowanie animacji obiektu z tłem green screen.

Zaczęty przez mihuuDział Oświetlenie i rendering

Odpowiedzi: 2
Wyświetleń: 14341
Ostatnia wiadomość 02.11.2021 17:07:02
wysłana przez mihuu

* Wszystko dobre...

...co się dobrze kończy.
1998-2024
Dziękuję wszystkim, którzy pomagali tworzyć i rozwijać Blenderownię w tym czasie. Dziękuję użytkownikom za chęć korzystania z serwisu. Nawiększą satysfakcję mam z tego, że kilka karier zawodowych zaczęło się na tym forum. Oraz z tego, że Blender jest oprogramowaniem mainstreamowym.

Wasz były administrator
Mad Max

* Zaloguj




* Losowy obrazek