Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Mortus

Strony: 1 2 3 4 5 ... 12
31
Work in progress (WIP) / Odp: Courtney Gears
« dnia: 15.01.2023 15:11:51 »
@winhelp To prawda, detal. Ale tyle już się na to gapię że po prostu nie wiem czy nie przeginam, więc wolałem zapytać.

Mimika. Postać jeszcze nie skończona, zostało kilka drobnych rzeczy na reszcie rigu. Niektóre mechaniczne elementy potrafią być naprawdę upierdliwe. Tak się jeszcze zastanawiam, czy części już działających elementów postaci nie zmodyfikować, bo mam lepszy pomysł na ich zrigowanie. Zobaczymy. Dodałem trochę detalu na całm modelu, więc poprzednie zbliżenia nie są już do końca aktualne. Nowe rendery z detalem wrzucę jak już skończę rig całej postaci i porobię rendery z całym ciałem. Oczywiście wszelki feedback mile widziany.



32
Work in progress (WIP) / Odp: Courtney Gears
« dnia: 12.01.2023 11:30:35 »
Ten projekt to naprawdę wyjątkowo powoli mi idzie. Ale powoli kończę już mimikę. W międzyczasie potrzebuję rady. Szybka piłka - lepiej z takimi paskami na "włosach", czy lepiej bez nich?


33
Work in progress (WIP) / Odp: Courtney Gears
« dnia: 28.09.2022 15:31:02 »
A dzięki. Też mi się wydaje, że czerwony jednak lepiej pasuje. Chwilę kombinowałem z tą kolorystyką z conceptu, ale koniec końców dałem sobie spokój i zostałem przy czerwieni. Teraz pasuje nie zepsuć rigu.

34
Work in progress (WIP) / Odp: Courtney Gears
« dnia: 23.09.2022 16:44:17 »
Apdejt




35
Work in progress (WIP) / Odp: Courtney Gears
« dnia: 08.07.2022 12:33:26 »
A to nie jest może tak, że te włosy po bokach kojarzą się trochę z psimi uszami, co łącznie z linią wokół ust i cieniem pod nosem daje taki, a nie inny efekt? Bo jeśli tak, to chyba teraz trochę to widzę. A jeśli nie, to tylko wierzę na słowo. Pytanie też, czy to jest problem, czy bardziej tylko skojarzenie. W sensie, nie wiem czy to jest coś neutralnego, taka bardziej obserwacja, czy coś negatywnego.

36
Work in progress (WIP) / Odp: Courtney Gears
« dnia: 07.07.2022 19:14:39 »
Co do przypominania psa, to wydaaaaje mi się, że wiem o co może chodzić, ale sam tego za bardzo nie widzę nawet mimo intencjonalnego patrzenia w ten sposób na szkic. Ale od oceniania są inni. Jeśli ktoś zwróci mi uwagę pod tym kątem to spróbuję jakoś tę facjatę inaczej rozwiązać. Tak więc bardzo proszę o feedback, jeśli ktoś też uważa że te linie na buźce kojarzą się z psem.
Co do deformacji, mimiki i animacji powiem tak. Myślałem na początku żeby starać się robić wszystkie mechaniczne części tak, żeby logicznie miało to sens gdy się poruszają. Ale z twarzą jest ten problem, że trzeba by chyba zrobić coś w stylu transformersów od Bay'a, żeby mieć w pełni działającą mimikę. Czyli milion drobnych elementów od każdego mięśnia twarzy. A to trochę mija się z tą cartoonową estetyką. Poza tym nie będę kłamał - komu się chce tyle tego robić :V Cóż, więc na razie plan jest taki, że zgodnie tak z oryginałem, jak i najnowszym Ratchetem - częściowo przymknę oko na logikę i po prostu zrobię zwykłe deformacje twarzy. To samo planuję do włosów. Nie wiem czy to będzie najlepsza decyzja, ale też po prostu nie mam lepszego pomysłu jak to rozwiązać żeby jednocześnie było sensownie i estetycznie, po prostu "ładnie".

37
Work in progress (WIP) / Odp: Courtney Gears
« dnia: 05.07.2022 10:56:45 »
Tak, docelowo te linie na twarzy to będą fizycznie wcięcia w geometrii. Zrobiłem sobie "na kolanie" małe testy z poprzednimi postaciami i podobał mi się taki efekt. Jakieś argumenty przeciw? Bo może jednak z tego zrezygnuję i np. zrobię te linie tylko na teksturce, albo delikatnym wgłębieniem na normalce.
Włosy, jak i zresztą cała postać jest na podstawie dziopki z Ratcheta. Tam fryzura była w formie takiego właśnie metalowego kasku, więc tak pewnie zostanie. Nie do końca jestem fanem takiego rozwiązania, ale też nie mam pomysłu na to, jak zrobić to lepiej, jednocześnie nie używając faktycznych włosów - w końcu to robot. Wiadomo, dojdą jakieś detale na teksturze, ale i tak.

38
Work in progress (WIP) / Odp: Courtney Gears
« dnia: 26.06.2022 10:53:54 »
Tak, za każdym razem robię postacie zupełnie od zera. Wiem, że z praktycznego punktu widzenia nie zawsze ma to sens, ale wychodzę z założenia, że nie chcę się zbytnio rozleniwić i w miarę możliwości ćwiczyć anatomię zamiast lecieć na gotowcach. No i też przy okazji zawsze mam świeże podejście, bez podświadomego ograniczania się swoim gotowym basemeshem.

39
Work in progress (WIP) / Courtney Gears
« dnia: 25.06.2022 11:30:13 »
Póki jeszcze Blenderownia żyje. Jeśli to kogoś interesuje, to identyczne tematy WIP prowadzę na max3D.pl.
Czas na kolejny fanart w nieco zmienionym względem oryginału stylu. Tym razem Courtney Gears - postać z serii Ratchet & Clank. Na razie concept i wstępna wersja modelu z prostymi materiałami, bez żadnych detali ani tekstur.

Dla nie wtajemniczonych, tutaj oryginalna postać: https://ratchetandclank.fandom.com/wiki/Courtney_Gears





40
Uwagi, błędy, propozycje / Odp: Chyba dość
« dnia: 26.04.2022 16:01:57 »
Mi zawsze szkoda for (forów, forumów?), bo to całkiem inna forma i dynamika wymiany informacji niż np. Discord. Tutaj też za dużo osób nie było to wytworzyła się swego rodzaju kameralna atmosfera. Będzie mi tego brakowało. Tak starą jak i nową Blenderownie będę ciepło wspominał. Dzięki wszystkim za wspólnie spędzony czas.

41
Offtopic / Odp: Witam
« dnia: 07.01.2022 11:28:50 »
Ja miałem tu konto o nazwie designarch czy jakoś tak i robiłem miasto Ateny w BGE jak ktoś pamięta :)

Ło pieronie, faktycznie było coś takiego. Jak tak teraz o tym wspomniałeś, to coś mi nawet jeszcze świta.

42
Work in progress (WIP) / Odp: Starfire
« dnia: 06.01.2022 15:25:00 »
Proszę, jaki ten świat jednak mały, haha.

Wielkie dzięki, miło to czytać. Ja tam widzę masę niedociągnięć, ale grunt że się podoba  ;D

43
Work in progress (WIP) / Odp: Atomówki
« dnia: 06.01.2022 15:19:24 »
Tutaj tego nie widać, bo nigdy do tego momentu w tym projekcie nie doszedłem, ale docelowo miałem zamiar "spłaszczyć" nieco cieniowanie w postpro, żeby pociągnąć rendery nieco w stronę 2D. Coś podobnego robiłem przy okazji Fretki Flynn, wisi sobie w WIPach i chyba w ukończonych, to można zobaczyć. Poza tym też nie do końca wzorowałem się na materiale źródłowym, bo nie taki był zamysł. Bardziej chodziło mi o coś w stylu Vanellopy Disneya albo tego typu fanartów, choć i tak specjalnie podobnie nie jest:

Zresztą podszedłem do tego trochę od tyłka strony, bo nie zrobiłem sobie najpierw szkicu, więc modelowałem trochę na ślepo i ciągle mi coś się nie kleiło. No ale już mniejsza, już ten projekt zostawiłem, może kiedyś wrócę ze świeżym okiem, kto wie.


44
Work in progress (WIP) / Odp: Starfire
« dnia: 04.01.2022 09:57:54 »
Tak tak, ja wiem - sam tak robię w większości przypadków. Fajnie mieć te 32-bitowe dane, ale prawda jest taka, że zazwyczaj to co się wypluje z Blendera w *.png, to już wystarcza i nie ma potrzeby nie wiadomo czego tam majstrować w postpro. Zazwyczaj.

45
Offtopic / Odp: Witam
« dnia: 04.01.2022 09:50:47 »
Mam wrażenie, że zrobiło się tutaj tak dość kameralnie. Jest jakaś garstka użytkowników, starych dziadów którzy się tutaj jeszcze jako-tako udzielają. Nowi użytkownicy Blendera to nie wiem, chyba na Discordach albo fejsbukach siedzą, nawet się nie orientuję za bardzo. Ja tam osobiście wolę jednak fora tematyczne, bo i podejście do wątków/tematów jest jakieś takie bardziej zorganizowane. Nawet jeśli jest to 5 osób na krzyż. Discord imo za bardzo "żyje chwilą" żeby na poważnie prowadzić tam jakąś dłuższą dyskusję, bardziej się nadaje do takich prostych pytań na szybko. Na szczęście jest jeszcze całkiem dobrze się trzymające BA.

Strony: 1 2 3 4 5 ... 12

* Zaloguj




* Losowy obrazek