Autor Wątek: Statek  (Przeczytany 15309 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline PawelB

Statek
« dnia: 01.09.2017 12:12:59 »
Cześć,
Modeluję sobie ostatnio taki statecek. Model w wersji zniszczonej trafić ma do animacji "The Journey of The Water Bear"
https://www.artella.com/#/project/d0ffefa0-b9b6-4b32-b452-4e8260f73a5f/overview [nofollow]

Tak prezentuje się całość. Jeszcze bez żagli.


Wersja zniszczona cały czas w wipie. Planuję jeszcze popracować nad środkową częścią statku i pewnie któryś z masztów będzie złamany.



:)
 

Offline PawelB

Odp: Statek
« Odpowiedź #1 dnia: 01.09.2017 12:15:29 »
Animacja obracającego się statku. Wersja modelu sprzed paru tygodni, np dziób jest tu trochę inny.

« Ostatnia zmiana: 01.09.2017 15:03:40 wysłana przez PawelB »
 

Offline KafeleK

Odp: Statek
« Odpowiedź #2 dnia: 01.09.2017 18:50:54 »
Ciekawy model, fajnie będzie się prezentował w animacji.
Pozdrawiam, Krzysztof.
 

Offline mrys

Odp: Statek
« Odpowiedź #3 dnia: 01.09.2017 21:57:04 »
Bardzo sympatyczny model. Na emeryturze planowałem sobie zrobić taki z  naturalnych materiałów, ale pewnie skończy się też na cyfrowym (jeżeli będzie mnie stać na prąd) :)
 

Offline Mad Max

Odp: Statek
« Odpowiedź #4 dnia: 01.09.2017 22:15:59 »
Kiedyś postanowiłem nauczyć się nazw wszystkich żagli, masztów i takielunku na starym żaglowcu. Poległem.
 

Offline Piotr

Odp: Statek
« Odpowiedź #5 dnia: 02.09.2017 15:34:26 »
Wygląda zachęcająco. Czekam na więcej.

Offline Lukasz

  • Vertex
  • *
  • Wiadomości: 30
    • Zobacz profil
    • Osiągnięcia
Odp: Statek
« Odpowiedź #6 dnia: 02.09.2017 18:06:06 »
Robi wrażenie  :D ciekawy jestem jak robiłeś olinowanie
 

Offline PawelB

Odp: Statek
« Odpowiedź #7 dnia: 03.09.2017 01:43:46 »
Dzięki Wszystkim za komentarze. :)

@Mad Max Podziwiam ludzi, którzy są wstanie połapać się w tych wszystkich linach. Sam widząc ich ilość lekko załamałem ręce. Olinowanie, które zrobiłem jest baardzo niedokładne. Starałem się osiągnąć w miarę realistyczny efek przy w miarę niedużym nakładzie pracy. Ciągle mnie korci, żeby zrobić w pełni poprawne olinowane, ale boję się pomyśleć ile by mi na to czasu zeszło.

@mrys Gdybyś jednak postanowił robić drewniany model, nie zapomnij o dokumentacji fotograficznej z procesu tworzenia. Przyda się przyszłym pokoleniom. Sam w poszukiwaniu referencji zaglądałem na różne strony dla modelarzy.

@Lukasz Olinowanie to poczciwe krzywe Beziera. Najpierw prowadziłem krzywą między dwoma punktami tj początkiem i końcem liny. Następnie pomiędzy tymi punktami dodawałem kolejny (W-->Subdivide) i starałem się tak manipulować punktami, żeby uzyskać w miarę naturalny układ. Niektóre liny, te cieńsze, nie są zaokrąglone, mają tylko cztery ścianki i smooth shading.
Generalnie całe olinowanie składa się z kilku powtarzających się układów lin, które w ramach potrzeb kopiowałem i delikatnie zmieniałem, tak żeby nie były identyczne.
Prawdopodobnie dałoby się liny zrobić używając symulacji, ale nie miałem okazji tego sprawdzać.
 
Użytkownicy, którzy podziękowali za ten post: Lukasz

Offline araneus

Odp: Statek
« Odpowiedź #8 dnia: 03.09.2017 22:09:55 »
Piękny model :)
Pewnie znasz ale w razie czego podaję:
https://www.youtube.com/watch?v=1drRNphACMc [nofollow]

Dobry tutorial od Andrew Price'a (Blender Guru) dotyczący tworzenia liny. W opisie filmu jest też link do tekstur liny.
 
Użytkownicy, którzy podziękowali za ten post: PawelB

 

* Wszystko dobre...

...co się dobrze kończy.
1998-2024
Dziękuję wszystkim, którzy pomagali tworzyć i rozwijać Blenderownię w tym czasie. Dziękuję użytkownikom za chęć korzystania z serwisu. Nawiększą satysfakcję mam z tego, że kilka karier zawodowych zaczęło się na tym forum. Oraz z tego, że Blender jest oprogramowaniem mainstreamowym.

Wasz były administrator
Mad Max

* Zaloguj




* Losowy obrazek