Kochany przez nas program wyszedł w kolejnej wersji. Z okazji Walentynek Blender 2.82 dał nam zamiast kwiatków i czekoladek:
1. Nowy denoiser od Nvidii. Wymaga włączenia OptiX oraz kart z serii RTX.
2. Wsparcie dla AOV w Cyclesie i Compositorze (pozwala tworzyć coś w rodzaju masek do zaznaczania obiektów w compositorze).
3. Eevee w 3d viewporcie pozwala przełączać passy (combined, mist, ambient occlusion, normal, subsurface).
4. Dodano wsparcie dla textur UDIM.
5. Bevel pozwala na tworzenie własnego kształtu cięcia za pomocą krzywych.
6. Nowy Weld modifier. Służy głównie do sprzątania po innych modifikatorach (zwłaszcza Boolean), które lubią psuć siatkę. Jego działanie polega na łączeniu pobliskich vertexów w jeden (można ustalić promień).
7. Więcej narzędzi ma teraz swoje gizma.
8. Kiedy jest włączone gizmo dla jakiegoś narzędzia (przesuwanie, skalowanie, wytłaczanie), dalej można zaznaczać za pomocą przeciągania myszką.
9. Dla okna 3d można zmienić kolory dla face orientation w ustawieniach motywu.
10. W oknie 3d można wybrać opcję, aby wyrenderować film z samymi klatkami kluczowymi. Tak, żeby animacja między nimi była skokowa.
11. W Grapheditorze poprawiono zaznaczanie i przesuwanie uchwytów oraz klatek kluczowych.
12. Dodano możliwość eksportu sceny do pixarowskiego USD. Na razie ficzer nie jest kompletny.
Rzeźbienia i malowania tekstur nie używam i nie rozumiem co się zmieniło. Możecie napisać coś o tym w komentarzach?
Pełna lista zmian
https://wiki.blender.org/wiki/Reference/Release_Notes/2.82Moje tłumaczenie-streszczenie (też nie wszystko)
https://crystalfox.pl/blender/blender-2-82-przeglad-nowosci