Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.
Badam możliwości Godota na polu wizualizacji realtime - tutaj taki proof-of-concept. Założenie jest takie, żeby jak najswobodniej można było zmieniać scenę, więc jak najmniej wypalania AO etc. Do renderów dodałem delikatny color grading po fakcie, poza tym są bezpośrednio z silnika.
Ponieważ mieliśmy remis w głównej ankiecie, następuje dogrywka. Wygrana praca otrzyma tytuł Pracy Miesiąca, przegrana wyróżnienie. Ja wstrzymuję się od głosu - na wypadek gdyby trafił się znowu remis w ankiecie, mój głos będzie decydujący.
Jak zapewne zauważyliście od ponad pół roku mamy tę samą pracę w banerze. Jak się łatwo domyślić, jest to spowodowane w dużej mierze spadkiem aktywności forum, ale nie jest to cała historia. Wraz ze startem nowej wersji portalu, zmieniliśmy zasady konkusu, wymagając umieszczenia pracy w galerii. To upraszczało pracę przerzucając jej część z moderatora na użytkownika. Efekt jest taki, że przeglądając prace na początku marca znalazłem może trzy (z sześciu miesięcy), które się zgodnie z tą regułą kwalifikowały do konkursu.
W związku z tym ten martwy przepis zostaje usunięty i wracamy do regulaminu ze starej Blenderowni: klik. Tak więc udział w konkursie jest od teraz domniemany (oprócz animacji które wymagają umieszczenia kadru) i nie wymaga żadnych dodatkowych czynności.
Wraz z początkiem kwietnia zbiorę wszystkie prace od września 2018 i zrobimy pracę półrocza. Jeśli z jakiegoś powodu ktoś z autorów nie chce brać udziału w konkursie, proszę o zgłaszanie (poprzez edycję pierwszego postu pracy, tutaj w komentarzu lub do mnie bezpośrednio)
Firma tworząca święcący triumfy pakiet do teksturowania Substance, ogłosiła dzisiaj przejście pod skrzydła Adobe. Dotychczasowy CEO Allegorithmic, Sebastian Deguy, otrzymał tym samym stanowisko w zarządzie spółki i jego zadaniem będzie kierowanie rozwojem gałęzi 3D produktów Adobe. Jego oświadczenie można przeczytać tutaj.
Zespół Allegorithmic zapewnia, że rozwój programu będzie kontynuowany zgodnie z planem, a fuzja z Adobe otworzy nowe możliwości. Dotychczasowe formy licencjonowania produktów w najbliższym czasie także nie mają ulec zmianie. Jednocześnie przedstawiciele poinformowali o przygotowywanej na 2019 rok atrakcyjnej ofercie subskrypcji.
Użytkownicy Substance, a przynajmniej ich wokalna część, nie przyjęła tych wiadomości z entuzjazmem. Wielu obawia się, że Allegorithmic podzieli losy Macromedii i Mixamo. Krytycy przewidują też forsowanie modelu subskrypcji i odcięcie się od sprzedaży licencji wieczystych. Twórcy Substance zapewniają w odpowiedzi, że Adobe pozostawia im pełną swobodę działania oraz że żaden model licencjonowania nie zostanie im narzucony, a gwarantem tego ma być m.in. właśnie pozycja ich dotychczasowego CEO.
Należy zauważyć też, że współpraca obu firm nie jest niczym nowym i przez ostatnie dwa lata Adobe było głównym inwestorem Allegorithmic.
Zapraszam na nowo utworzony serwer Blenderowni na Discordzie. Jeżeli nie znacie Discorda, jest to platforma komunikacyjna do czatu/rozmowy głosowej/wrzucania śmiesznych obrazków i wielu innych rzeczy. Nie trzeba się rejestrować, ale warto.
Dołączenie jest bardzo proste, wystarczy kliknąć w link: https://discord.gg/896JSk4 Można też pobrać aplikację na telefon/PC, ale jeżeli chcecie tylko zajrzeć, nic nie stoi na przeszkodzie żeby korzystać z Discorda w przeglądarce. Ogólnie rzecz biorąc funkcji jest sporo, więc najłatwiej przekonać się na własne oczy
Zastanawiam się nad założeniem Blenderownianego serwera na Discordzie. Pytanie, jaka część tutejszych użytkowników w ogóle korzysta z Discorda i byłaby chętna na takie rozwiązanie?
PRACE NIEUMIESZCZONE W GALERII NIE BIORĄ UDZIAŁU W KONKURSIE
Przypominam jak za każdym razem. Zauważyłem też że czasem pojawia się problem z ogarnęciem albumów w galerii - nie musicie tworzyć za każdym razem osobnego albumu do nowej pracy, możecie mieć jeden zbiorowy album do wszystkich swoich prac. Także utworzenie pustego albumu z nazwą/miniaturką pracy nie jest równoznaczne z wrzuceniem samej pracy, te umieszcza się w albumach za pomocą przycisku "Dodaj do tego albumu". To tyle z ogłoszeń parafialnych.
Głosujemy na najlepszą pracę czerwca, lipca i sierpnia.
Głosowanie odbywa się poprzez ankietę. Każdy użytkownik Blenderowni ma 1 głos. Można uzasadnić swój wybór, ale nie jest to konieczne. Regulamin.
Głosowanie odbywa się poprzez ankietę. Każdy użytkownik Blenderowni ma 1 głos. Można uzasadnić swój wybór, ale nie jest to konieczne. Regulamin.
Przypominam o wrzucaniu ukończonych prac do galerii. Jeżeli ktoś nie chce brać udziału w konkursie - spoko, ale podejrzewam, że to raczej zapominalstwo i mamy trzy prace zamiast sześciu w ankiecie.
Jak już może widzieliście w wątku Alexa, bardzo ciekawy addon poszerzający możliwości blenderowej symulacji płynów jest w fazie beta testów. Jeżeli chcecie potestować, tutaj znajduje się informacja jak dołączyć. Tymczasem, możecie cieszyć oko znalezionym na Reddicie stress testem pluginu:
Od wczoraj mamy nowego Blendera, będącego usprawnieniem wersji 2.79. Oprócz spodziewanych bugfixów, poprawiono także wydajność programu (głównie operacji wielowątkowych). Pełna lista zmian tutaj.
Andrew Price, twórca Blender Guru, opublikował 1,5 godzinny wywiad z twórcą Blendera. Głównym tematem oczywiście jest historia i przyszłość Blendera, ale nie zabrakło też pytań o Autodesk i Disneya.