Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.
Hej, Coś się dzieje na Sketchfabie. Miałem tam wstawione dwa modele Ferrari i mi je zablokowali z powodu roszczeń o własność intelektualną (DMCA). Wygląda na to, że producent zakroił jakąś akcję, bo z wyników wyszukiwarki zniknęły niemal wszystkie modele tej marki, a inne samochody pozostały bez zmian. Jeżeli ktoś miał 3 lub więcej aut tej firmy w swoim portfolio, to mu zablokowali całe konto. W teorii można się odwołać, ale to może zakończyć się cywilnym pozwem, więc raczej odpuszczę. Gdyby ktoś planował wymodelowanie sobie Ferrari, to niech poszuka innego producenta, który nie jest kutasem.
Hej, kolejny (w miarę) szybki projekt samochodu. Tym razem zrobiłem Poloneza "Borewicza". Piszcie, czy mogłem coś lepiej zrobić.
P.S. Pytanie do modelujących samochody - Czy jest jakaś strona z dokładnymi wymiarami i schematami samochodów? Nie chodzi mi o długość/wysokość/szerokość i kilka rzutów, ale o płytę podłogową, podwozie, długości siedzeń, szerokość deski etc. Poniosło mnie i chciałem wymodelować też spód Poldka, zrobić mu otwierane drzwi, ruchome zawieszenie itd, ale poległem na materiałach źródłowych. Przez tydzień moja robota wyglądała tak, że na każdą godzinę modelowania przypadały trzy godziny szukania zdjęć z konkretnym szczegółem pod konkretnym kątem. Siusiaka było na nich widać, taki też był efekt i musiałem zrezygnować.
Kolejny projekt, kolejny film. Tym razem wyjaśniam, jak działa kombajn. Dajcie znać, czy po obejrzeniu tej animacji wiecie już, co dzieje się w środku.
Wczesna wersja, grafika się zmieni, chociaż chcę osiągnąć coś w starych gier 3D. Jakie macie ogólne wrażenia? Czy cała akcja jest zrozumiała? Czy wiadomo, kto jest 'złym'?
W dzisiejszym odcinku kaleczenia angielskiego przerobimy Geometry Nodes na bardzo prostym przykładzie. Najpierw zrobimy 1/6 koła, a później Blender zmontuje z tego całość. Tak prosty przykład pokazuje, że nowe nody ułatwiają "zwykłe" modelowanie i każdy powinien je znać.
Tym razem zajmiemy się kolizjami dla obiektów rigid body. W tym tutorialu pokazuję jak zrobić łańcuch korzystając z nowego* kształtu kolizji o nazwie Compound Parent.
* Nie aż tak nowego, bo wprowadzonego w 2.91, a właśnie wyszedł 2.92.
Dziękuję wszystkim, którzy pomagali tworzyć i rozwijać Blenderownię w tym czasie. Dziękuję użytkownikom za chęć korzystania z serwisu. Nawiększą satysfakcję mam z tego, że kilka karier zawodowych zaczęło się na tym forum. Oraz z tego, że Blender jest oprogramowaniem mainstreamowym.