Autor Wątek: Blender Rn'D (teczka)  (Przeczytany 34299 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline alex

Blender Rn'D (teczka)
« dnia: 07.11.2017 22:38:25 »
Będę tutaj wrzucał różne testy związane z blenderem, blenderem i houdinim, nowymi branchami w blenderze itd. itd.

Na początek test mantaflow, blender 2.79.




https://vimeo.com/241770982


« Ostatnia zmiana: 07.11.2017 23:27:11 wysłana przez alex »
 

Offline Piotr

Odp: Blender Rn'D (teczka)
« Odpowiedź #1 dnia: 08.11.2017 09:01:51 »
To mantaflow ma jakąś przewagę nad blenderową symulacją cieczy? To ma jakiś plugin do Blendera, czy trzeba się pieścić, żeby zaimportować symulację?

Offline Piotr

Odp: Blender Rn'D (teczka)
« Odpowiedź #2 dnia: 09.11.2017 18:51:18 »
Sam sobie odpowiem: Mantaflow będzie nowym systemem płynów i dymu w Blenderze, który ma zastąpić starsze wersje tych symulacji. Manta będzie potrafiła przeprowadzić symulacje zarówno dymu jak i cieczy. Rewolucji chyba nie będzie (może generowanie cząsteczek dla piany, bąbli itp), ale nie wgłębiłem się w temat. Ma być dostępna od blendera 2.8. Teraz można pobrać testową wersję Blendera 2.79 z nowym systemem z tej strony http://graphicall.org/1199

Offline winhelp

Odp: Blender Rn'D (teczka)
« Odpowiedź #3 dnia: 10.11.2017 00:02:53 »
Jeżeli to będzie nadal 300 suwaczków i zależności by przelać wodę ze szklanki do miski to się to może nazywać nawet GhtFgokCokCmok i tak wielu się od tego odbije. Ale po testach widzę, że nie koniecznie.

Offline alex

Odp: Blender Rn'D (teczka)
« Odpowiedź #4 dnia: 24.02.2018 16:55:36 »
Rozpocząłem betatesty addona Flip Fluid.

Test nr 1 whitewater

« Ostatnia zmiana: 24.02.2018 17:05:46 wysłana przez alex »
 

Offline Jerry

Odp: Blender Rn'D (teczka)
« Odpowiedź #5 dnia: 25.02.2018 22:59:30 »
Mega! Wygląda świetnie!
 

Offline alex

Odp: Blender Rn'D (teczka)
« Odpowiedź #6 dnia: 28.02.2018 04:42:03 »
@Jerry, Flip Fluid zapowiada się bardzo obiecująco.

Test obstacle i adaptive time stepping.



https://gfycat.com/AdmirableSpryFanworms
« Ostatnia zmiana: 28.02.2018 04:45:42 wysłana przez alex »
 

Offline Piotr

Odp: Blender Rn'D (teczka)
« Odpowiedź #7 dnia: 28.02.2018 15:26:47 »
Ten Flip Fluid jest w czymś lepszy od blenderowej symulacji?

Offline alex

Odp: Blender Rn'D (teczka)
« Odpowiedź #8 dnia: 01.03.2018 00:36:12 »
@Piotr, tak to zupełnie inna jakość symulacji cieczy - Flip Fluid będzie dostępny w formie płatnego addona w  blendermarket.

Blenderowy system jest dość archaiczny. Dużo zasług w tym, że w blenderze w ogóle istniał fluid system ma Nils Thuerey - naukowiec uniwersytecki, zdobywca "tech-oscara", ogólnie rzecz biorąc gość z nawyższej półki w tym temacie. Wprowadzał pierwsze solvery w blenderze coś około 2005 r. (circa about blender 2.4). Mantaflow to też twór Nilsa - jeden z jego studentów integruje aktualnie ten silnik z blenderem - efekty są dość ciekawe, choć na tę chwilę wydaje mi się to rozwiązanie jeszcze dość toporne jeśli chodzi o użytkowanie i "wyczucie symulacji" (skalowalność "domain" i wiele innych kwestii w ustawieniach) - tu masz kilka przykładów https://twitter.com/hashtag/mantaflow

Wracając do Flip Fluid to faktycznie możliwości są duże - w pomyśle coś zbliżonego do Bifrosta (twórca FLIP FLUID bazuje na metodzie PIC/FLIP, rozwiązaniach od Roberta Bridsona). Obliczenia są dość szybkie (z częściowym  wspomaganiem GPU). Skalowalność też jest dobra - można robić realistyczne symulacje na większą skalę typu ocean/rzeka/wodospad itd.  Flip Fluid w aktualnej postaci to symulacja cieczy, nie dymu (tu przewagę ma Mantaflow). Nie ma też aktualnie integracji z modyfikatorem w stylu ocean modifier - niestety nie można zrobić w tej chwili gładkiego przejścia jak w Houdinim, że np. fale oceanu synchronizują się z falami symulacji, ale to może się zmienić. Jestem w trakcie testów i jestem bardzo pozytywnie zaskoczony - bardzo mocne narzędzie, wygodne w użytkowaniu, przemyślane. Tu masz konkretny przykład możliwości (FLIP FLUID + fracture modifier): https://gfycat.com/ConsiderateFlickeringAmberpenshell
Na razie dla celów nauki skupiam się na prostych testach, ale mam takie 2-3 projekty, gdzie mam chęć zrobić trochę większe symulacje.
« Ostatnia zmiana: 03.03.2018 21:11:54 wysłana przez alex »
 
Użytkownicy, którzy podziękowali za ten post: Piotr

Offline Piotr

Odp: Blender Rn'D (teczka)
« Odpowiedź #9 dnia: 01.03.2018 10:08:10 »
A jest Flip Fluid bardziej przewidywalny od blenderowego rozwiązania? Blenderowa ciecz do kurwicy mnie doprowadza.

Offline Zuorion

Odp: Blender Rn'D (teczka)
« Odpowiedź #10 dnia: 01.03.2018 11:03:45 »
"jest w czymś lepszy od blenderowej symulacji"
To da się być w ogóle gorszym od Elbeema w '18 :D?

@alex Fajnie, że w końcu powstają systemy cieczy z prawdziwego zdarzenia do Blendera.
Fajnie te wszystkie demka wyglądają.
 

Offline alex

Odp: Blender Rn'D (teczka)
« Odpowiedź #11 dnia: 11.03.2018 23:00:03 »
@Piotr, w zasadzie blenderowy fluid nigdy do niczego się nie nadawał. Flip fluid jest bardzo stabilny, także nawet przy dużej ilości cząsteczek działa jak należy.

@ Zuorion, no wreszcie będzie można jakiegoś FX-a zrobić z wodą :)

Test w stylu "Górski Potok":



https://gfycat.com/SentimentalFlippantCarpenterant

Grid cell count: 10 800 534
Fluid particles: 17 850 000
Whitewater particles: 600 000


Offline alex

Odp: Blender Rn'D (teczka)
« Odpowiedź #12 dnia: 15.03.2018 16:37:13 »

Offline Piotr

Odp: Blender Rn'D (teczka)
« Odpowiedź #13 dnia: 16.03.2018 08:50:41 »
Cholernie podoba mi się ten wirek, co się tworzy w dolnym rogu w zagłębieniu. Nie wiem czemu :)

Offline alex

Odp: Blender Rn'D (teczka)
« Odpowiedź #14 dnia: 13.05.2019 10:40:31 »
Splash test. Pierwsze testy nowej wersji Flip Fluids (9.0.5.4 experimental) na małej rozdzielczości symulacji. Kilka cząsteczek poszybowało w kosmos - symulacja zagotowała się przez dość skomplikowaną strukturę kamieni jako Obstacle.


Grid cell count: 14 515 200
Grid cell width: 0,17

Splash 1

https://vimeo.com/335809946

Splash 2

https://vimeo.com/335808702
« Ostatnia zmiana: 13.05.2019 17:12:15 wysłana przez alex »
 

 

* Wszystko dobre...

...co się dobrze kończy.
1998-2024
Dziękuję wszystkim, którzy pomagali tworzyć i rozwijać Blenderownię w tym czasie. Dziękuję użytkownikom za chęć korzystania z serwisu. Nawiększą satysfakcję mam z tego, że kilka karier zawodowych zaczęło się na tym forum. Oraz z tego, że Blender jest oprogramowaniem mainstreamowym.

Wasz były administrator
Mad Max

* Zaloguj




* Losowy obrazek