Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Piotr

Strony: 1 ... 22 23 24 25 26 ... 28
346
Modelowanie / Odp: Wycięty Tekst w obiekcie/bryle
« dnia: 30.03.2018 15:22:16 »
Aha. Z tekstem nie działa. Zaznacz go, wciśnij ALT+C, wybierz "Mesh from Curve/...". W ten sposób przekształcisz obiekt tekstowy na mesh, taki jak cube czy plane.

Przed przekonwertowaniem najlepiej nadaj grubość tekstowi za pomocą modyfikatora Soldify.

347
Work in progress (WIP) / Odp: Bobcat - animacja
« dnia: 30.03.2018 15:00:53 »
Mały update - model czołgów. Ujdzie?


348
Modelowanie / Odp: Wycięty Tekst w obiekcie/bryle
« dnia: 30.03.2018 09:02:27 »
Modyfikator Boolean: https://www.youtube.com/watch?v=pcUe-ab_jQs

Tylko plane i litery nie mogą być idealnie płaskie, muszą mieć jakąś grubość, choćby 1mm. Potem w trybie edycji możesz sobie usunąć niepotrzebne ściany.

349
Tak jak pisał freeqstyler, obiekty muszą być w tym samym miejscu.

Jeżeli dalej nie działa, to napisz krok po kroku co robisz, bo całkiem sporo rzeczy można zepsuć po drodze. Np:
- obiekt low poly musi mieć UV-kę zrobioną
- obiekt low poly musi mieć dodany materiał, a w nim zaznaczoną teksturę, która będzie podłączona do UV-ki z lewej strony i do niczego z prawej [to na niej będzie wypalana normalka]
- oba obiekty powinny być zaznaczone, przy czym ważna jest kolejność: najpierw high, potem low-poly [obiekt, który będzie zaznaczony jako ostatni będzie aktywny]
- w ustawieniach bake'owania musi być wybrany typ 'normal' i zaznaczony box 'selected to active'
Patrz na screena, a przy wypalaniu zwróć uwagę na to, czy na samej górze ekranu nie wyskakuje jakiś komunikat.

Edit: I jeszcze jedno. Pójdź za radą freeqstylera i zrób ścianki tego przetłoczenia strome, ale nie idealnie pionowe. Normalmapa [chyba] nie przechowuje informacji o wysokości, tylko o nachyleniu płaszczyzny. To wytłoczenie jest na górze tak samo płaskie jak reszta, więc na normalmapie będzie miało taki sam kolor.

350
Prace ukończone (3D) / Odp: grzejnik żeliwny Kaszub
« dnia: 26.03.2018 15:09:00 »
Przyjemne dla oka. W pierwszej chwili pomyślałem sobie, że kiedyś potrafili robić ładne rzeczy, nie to co dziś. A potem przeczytałem, co napisałeś ;)

Ile dni tyrałeś nad tym? Możesz wrzucić screena z siatką i zbliżeniem na ornamenty?

351
Work in progress (WIP) / Odp: Bobcat - animacja
« dnia: 26.03.2018 15:01:13 »
Dzięki za info.

Modele i animacja będą robione od nowa. Teraz wszystko było robione na odpierdol, jedynie po to, aby sprawdzić, czy historia jest zrozumiała dla widzów.

352
Work in progress (WIP) / Odp: Bobcat - animacja
« dnia: 24.03.2018 08:14:07 »
Dzięki. Generalnie jak innym pokazałem, to ten początek każdy na swój sposób interpretuje. Muszę coś z tym zrobić.

353
Work in progress (WIP) / Bobcat - animacja
« dnia: 22.03.2018 13:08:53 »
Hej,

Od jakiegoś czasu grzebię przy kreskówkowym filmie akcji. Zrobiłem teraz animację blokową, która ma pomóc mi znaleźć dziury w fabule. Uproszczone modele, animacja itp. nie będą użyte w finalnej wersji. Choć "ludziki" będą takimi kulkami.

Link do filmu na dysku google: https://drive.google.com/file/d/1BT8LWpCc2B8K4vT5gn4iYOFbZkddbbJl/view?usp=sharing

Możecie w jednym, dwóch zdaniach napisać, co się działo na filmie? Ja wiem co miałem na myśli, ale nie wiem, czy dla widza wszystko jest jasne.

354
Modelowanie / Odp: Jaka powinna być domyślna poza postaci
« dnia: 22.03.2018 12:53:24 »
Może chodzi o to, że mając uniesione ręce, ma się też uniesione barki i naciągnięte mięśnie piersiowe (te do których sutki są przypięte)?

355
Work in progress (WIP) / Odp: Blender Rn'D (teczka)
« dnia: 16.03.2018 08:50:41 »
Cholernie podoba mi się ten wirek, co się tworzy w dolnym rogu w zagłębieniu. Nie wiem czemu :)

356
W końcu obejrzałem całość. Ciekawy materiał. Miałem trochę problemów ze zrozumieniem Tona, ale są napisy angielskie, więc spoko. Ogólnie bardzo pozytywny facet.

Raczej nie wszyscy na tym portalu mają dobrze opanowany angielski, więc może powypisujemy to, co zapamiętaliśmy z wywiadu (poprawcie mnie, jeśli źle coś zrozumiałem).

1. Interfejs w Blenderze 2.8 musi ulec pewnym zmianom, ponieważ program ma wiele funkcji i już nie starcza miejsca na przyciski oraz skrótów klawiaturowych na wszystkie. Rozwiązaniem ma być podział na szablony (templates) dla różnych aktywności. I tak podczas animowania będzie można włączyć oddzielny interfejs dostosowany tylko do tej czynności, a do rzeźbienia inny.

2. Game engine jest obecnie (wg Tona) najbardziej problematyczną rzeczą w Blenderze. Jeżeli coś się zmienia w samym programie, to trzeba kod oddzielnie skopiować i zaimplementować w silniku gry. Dlatego w linii 2.8x będą dążyć do tego, aby game engine miał jak najwięcej wspólnego kodu z samym Blenderem, aby był łatwiejszy w utrzymaniu.

3. Support. Obecnie fundacja Blendera nie prowadzi pomocy technicznej i użytkownicy sami muszą sobie radzić z problemami. Np. jak w 3dsmaxie ktoś ma problem z ludzikiem, bo mu ręka dziwnie się obraca, to może skontaktować się z helpdeskiem i oni mu pomogą. Blender nie posiada takiej opcji i nie będzie jej posiadał. Ton mówił, że wsparcie techniczne może być dobrym pomysłem na biznes, ale on sam nie ma do tego głowy.

4. Liczba (legalnych) użytkowników 3dsmaxa, to jakieś 12500. Przynajmniej tyle wyszło Tonowi, po przeliczeniu ile Autodesk ma przychodu z programów graficznych (3dsmax, maya itd). Ton opiera swoje wyliczenia na sprawozdaniu rocznym Autodeska, który w sumie generuje 2mld przychodu, a programy graficzne 100mln łącznie. Zakłada, że połowa graficznych, a więc 50mln, to 3dsmax. 50mln $ podzielone na 4000$ za licencję daje mniej więcej 12500 subskrypcji rocznie.

5. Ogólnie dużo było o wrednych praktykach Autodeska, w tym o ciągłym grzebaniu przy formacie FBX, żeby zewnętrzne programy nie potrafiły go dobrze obsługiwać.

6. Czarny PR. Ponoć do Tona zgłaszają się ludzie z pytaniami o to, czy jak zrobią coś w Blenderze, to czy oni są właścicielami tego dzieła, czy należeć ono będzie do domeny publicznej. Stać mają za tym sprzedawcy Autodeska, którzy wmawiają firmom, że skoro Blender jest open source, to wszystko w nim wykonane nie należy do twórcy :)

7. Wracając do Blendera i jego rozwoju, Ton jest konserwatywny i uważa, że zmiany oraz nowości należy wdrażać powoli. Inaczej traci się kontrolę nad kodem, nie ma czasu na testy.

Kto doda coś do listy?

357
Czekam na piątek, wtedy obejrzę całość. Ale nie da się ukryć, że brzmi jak pluszowy miś z oklapniętym uszkiem i odprutym oczkiem. ;)

358
Work in progress (WIP) / Odp: Blender Rn'D (teczka)
« dnia: 01.03.2018 10:08:10 »
A jest Flip Fluid bardziej przewidywalny od blenderowego rozwiązania? Blenderowa ciecz do kurwicy mnie doprowadza.

359
Work in progress (WIP) / Odp: Blender Rn'D (teczka)
« dnia: 28.02.2018 15:26:47 »
Ten Flip Fluid jest w czymś lepszy od blenderowej symulacji?

360
Offtopic / udemy.com - przeceny tutoriali
« dnia: 26.02.2018 13:52:54 »
Na udemy.com, jeszcze przez 2 dni, są przeceny na tutoriale, w tym do Blendera. Ciekawe kursy można kupić za 42zł, podczas gdy normalne ceny są między 70 a 400zł. Może znajdziecie coś interesującego.
https://www.udemy.com/courses/search/?q=blender&src=ukw&sort=relevance&p=1

Dostępne są też kursy z programowania, photoshopa itd.

Strony: 1 ... 22 23 24 25 26 ... 28

* Zaloguj




* Losowy obrazek