Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Piotr

Strony: 1 ... 3 4 5 6 7 ... 28
61
Offtopic / Odp: Blender Live
« dnia: 03.02.2022 10:47:02 »
Mnie też, ale to i tak szybsze niż Blender Today.

62
Tender Blender / Odp: Najlepszy komputer do Blendera
« dnia: 03.02.2022 10:46:20 »
256GB na dysku, to strasznie mało dzisiaj. Będziesz chciał przetestować swój komputer, zainstalujesz nową grę, która zajmuje 160GB i miejsca zabraknie. I nie tylko miejsca, ale i szybkości. Ponoć dyski SSD zwalniają, gdy się je zapełni na 80%. 1TB to rozsądne minimum.

63
Offtopic / Odp: Blender Live
« dnia: 02.02.2022 14:37:44 »
Z newsowych rzeczy to lepiej obejrzeć tego gościa https://www.youtube.com/c/askNK/videos . Na plus trzeba zaliczyć, że nie leci na żywo, więc można przyspieszyć film 2 razy.

64
Prace ukończone (3D) / Odp: Wizualizacja domu
« dnia: 12.01.2022 16:11:32 »
Jak na pierwszą wizkę, to jest OK, ale nie dałbym się nabrać, że to prawdziwość.

65
Oświetlenie i rendering / Odp: Render-false colors
« dnia: 10.01.2022 20:39:08 »
Hej, nie znalazłem skali jako takiej. Dodaję link do artykułu, w którym na środku jest tabelka z rozpisanym kolorem i jasnością przypisaną do niego https://sobotka.github.io/filmic-blender/ . Nie jestem pewien, czy jest aktualna, bo w którejś wersji 2.8x zmieniali ustawienia tych kolorów.

ValueColourScene Referred Value
Low ClipBlackScene Referred Linear value below 0.0001762728758.
-7.5 EVPurpleScene Referred Linear value 0.00099436891.
-5.0 EVBlueScene Referred Linear value 0.005625.
-2.5 EVCyanScene Linear value 0.005625.
-0.01 EVGreen-CyanScene Referred Linear value ~0.178.
0 EVGreyScene Referred Linear value 0.18009142.
+0.01 EVGreen-YellowScene Referred Linear value ~0.181.
+2.17 EVYellowScene Referred Linear value 0.80779930598.
+4.33 EVRedScene Referred Linear value 3.62857262286.
High ClipWhiteScene Referred Linear value above 16.29174024.

PS. Gdyby ktoś chciał stworzyć swój własny gradient do false colors, tutaj jest narzędzie https://github.com/robertguetzkow/false-color-lut

66
Offtopic / Odp: Witam
« dnia: 03.01.2022 11:52:04 »
Zaglądam codziennie, ale sam nie mam co postować.

67
Work in progress (WIP) / Odp: Starfire
« dnia: 30.12.2021 17:20:55 »
A w sumie, to co takiego extra można zapisać w OpenEXR-ach?

68
Modelowanie / Odp: Edycja ciężkich modeli w wersji 2.80
« dnia: 22.12.2021 14:25:38 »
W Blenderze 2.80 zepsuli modyfikator Subdivison Surface. Wcześniej używał karty graficznej do zagęszczania siatki, a teraz używa procesora.

Możesz wyłączyć modyfikator w trybie edycji. Wciśnij ten przycisk, co jest na screenie.

Ponoć w 3.0 zoptymalizowali trochę szybkość operacji na skomplikowanych meshach w Edit mode. Ja tego nie odczułem, bo tworzę raczej proste rzeczy.

69
Tutoriale / Odp: Co się stało z Polskim Kursem Blendera?
« dnia: 02.12.2021 21:36:25 »
Pewnie zajmowało mu to wszytko od groma czasu, kolidowało z pracą i życiem prywatnym, a nie miał z tego pieniędzy. Czyli skończyło się tak, jak kończy się 90% inicjatyw ludzi pracujących na pełen etat :/

70
Tutoriale / Odp: Co się stało z Polskim Kursem Blendera?
« dnia: 02.12.2021 19:02:32 »
Pytasz o to na forum, które jest następne w kolejce do zniknięcia ;)

71
Hej,

Przykład tego, jak można o zrobić podsyłam w załączniku. Nie wiem, jak dobry jesteś w Blenderze i ile trzeba Tobie wyjaśnić, ale na razie w skrócie:
- Blacha, z której jest wycinany obiekt i sam obiekt są płaskie
- Grubość dodałem im za pomocą modyfikatora Solidify
- Na blasze zrobiłem margines, tak żeby nie stykała się bezpośrednio z wycinanym obiektem, aby po cięciu był odstęp między nimi
- Margines wypełnia inny obiekt, który wraz z biegiem iskier staje się przeźroczysty.
- Osiągnąłem to za pomocą nodów w materiale oraz uv-mpaki.
- UV mapka marginesu na osi X odpowiada kolejności znikania.
- Zginanie zrobiłem za pomocą kości.
- Zaokrąglenie zgięcia jest zrobione za pomocą modyfikatora Bevel.
- Kolejność modyfikatorów w wycinanym obiekcie: armatura, bevel, solidify
- Iskry zrobiłem za pomocą systemu cząsteczek.
- Ścieżka po której się poruszają to zduplikowany margines przerobiony na krzywą (ścieżkę)
- Emiter iskier używa constrainta o nazwie Follow Path

W sumie siedziałem nad tym 1.5h, więc siłą rzeczy daleko tej animacji od bycia ładną.

73
Hej, witamy na Blenderowni.

Zdecydowanie za mało napisałeś, abyśmy mogli coś sensownego napisać. Jaki scenariusz, jak ma wyglądać efekt końcowy?

74
Newsy na głównej / Odp: Sprite Fright
« dnia: 08.11.2021 19:51:42 »
Musimy włamać się na Facebooka i wyłączyć ich serwery. Może wtedy fora wrócą do łask.

A sam film obejrzałem 6 razy. Masakrowanie smefów poprawia mi humor.

75
Newsy na głównej / Sprite Fright
« dnia: 05.11.2021 13:43:25 »
Fundacja Blendera wypuściła nowy pokazowy filmik - "Sprite Fright". Powiedzmy, że wyszła parodia smerfów i horrorów.

Oprócz tego, że film służy do promowania naszego ulubionego softu, to podczas produkcji deweloperzy testowali nowe funkcje, jak np. Geometry Nodes.

https://www.youtube.com/watch?v=_cMxraX_5RE



Wyszło zajebiście. A jak Wam się to widzi?

Strony: 1 ... 3 4 5 6 7 ... 28

* Zaloguj




* Losowy obrazek

Front closeup

Wyświetleń: 928
Autor: Kporabik
w: Aston Martin Vanquish Q