61
Offtopic / Odp: Blender Live
« dnia: 03.02.2022 10:47:02 »
Mnie też, ale to i tak szybsze niż Blender Today.
Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp. 61
Offtopic / Odp: Blender Live« dnia: 03.02.2022 10:47:02 »
Mnie też, ale to i tak szybsze niż Blender Today.
62
Tender Blender / Odp: Najlepszy komputer do Blendera« dnia: 03.02.2022 10:46:20 »
256GB na dysku, to strasznie mało dzisiaj. Będziesz chciał przetestować swój komputer, zainstalujesz nową grę, która zajmuje 160GB i miejsca zabraknie. I nie tylko miejsca, ale i szybkości. Ponoć dyski SSD zwalniają, gdy się je zapełni na 80%. 1TB to rozsądne minimum.
63
Offtopic / Odp: Blender Live« dnia: 02.02.2022 14:37:44 »
Z newsowych rzeczy to lepiej obejrzeć tego gościa https://www.youtube.com/c/askNK/videos . Na plus trzeba zaliczyć, że nie leci na żywo, więc można przyspieszyć film 2 razy.
64
Prace ukończone (3D) / Odp: Wizualizacja domu« dnia: 12.01.2022 16:11:32 »
Jak na pierwszą wizkę, to jest OK, ale nie dałbym się nabrać, że to prawdziwość.
65
Oświetlenie i rendering / Odp: Render-false colors« dnia: 10.01.2022 20:39:08 »
Hej, nie znalazłem skali jako takiej. Dodaję link do artykułu, w którym na środku jest tabelka z rozpisanym kolorem i jasnością przypisaną do niego https://sobotka.github.io/filmic-blender/ . Nie jestem pewien, czy jest aktualna, bo w którejś wersji 2.8x zmieniali ustawienia tych kolorów.
PS. Gdyby ktoś chciał stworzyć swój własny gradient do false colors, tutaj jest narzędzie https://github.com/robertguetzkow/false-color-lut 66
Offtopic / Odp: Witam« dnia: 03.01.2022 11:52:04 »
Zaglądam codziennie, ale sam nie mam co postować.
67
Work in progress (WIP) / Odp: Starfire« dnia: 30.12.2021 17:20:55 »
A w sumie, to co takiego extra można zapisać w OpenEXR-ach?
68
Modelowanie / Odp: Edycja ciężkich modeli w wersji 2.80« dnia: 22.12.2021 14:25:38 »
W Blenderze 2.80 zepsuli modyfikator Subdivison Surface. Wcześniej używał karty graficznej do zagęszczania siatki, a teraz używa procesora.
Możesz wyłączyć modyfikator w trybie edycji. Wciśnij ten przycisk, co jest na screenie. Ponoć w 3.0 zoptymalizowali trochę szybkość operacji na skomplikowanych meshach w Edit mode. Ja tego nie odczułem, bo tworzę raczej proste rzeczy. 69
Tutoriale / Odp: Co się stało z Polskim Kursem Blendera?« dnia: 02.12.2021 21:36:25 »
Pewnie zajmowało mu to wszytko od groma czasu, kolidowało z pracą i życiem prywatnym, a nie miał z tego pieniędzy. Czyli skończyło się tak, jak kończy się 90% inicjatyw ludzi pracujących na pełen etat :/
70
Tutoriale / Odp: Co się stało z Polskim Kursem Blendera?« dnia: 02.12.2021 19:02:32 »
Pytasz o to na forum, które jest następne w kolejce do zniknięcia
71
Animacja i symulacje / Odp: Animacja, gięcie blach, edycja elementów« dnia: 30.11.2021 21:05:32 »
Hej,
Przykład tego, jak można o zrobić podsyłam w załączniku. Nie wiem, jak dobry jesteś w Blenderze i ile trzeba Tobie wyjaśnić, ale na razie w skrócie: - Blacha, z której jest wycinany obiekt i sam obiekt są płaskie - Grubość dodałem im za pomocą modyfikatora Solidify - Na blasze zrobiłem margines, tak żeby nie stykała się bezpośrednio z wycinanym obiektem, aby po cięciu był odstęp między nimi - Margines wypełnia inny obiekt, który wraz z biegiem iskier staje się przeźroczysty. - Osiągnąłem to za pomocą nodów w materiale oraz uv-mpaki. - UV mapka marginesu na osi X odpowiada kolejności znikania. - Zginanie zrobiłem za pomocą kości. - Zaokrąglenie zgięcia jest zrobione za pomocą modyfikatora Bevel. - Kolejność modyfikatorów w wycinanym obiekcie: armatura, bevel, solidify - Iskry zrobiłem za pomocą systemu cząsteczek. - Ścieżka po której się poruszają to zduplikowany margines przerobiony na krzywą (ścieżkę) - Emiter iskier używa constrainta o nazwie Follow Path W sumie siedziałem nad tym 1.5h, więc siłą rzeczy daleko tej animacji od bycia ładną. 73
Animacja i symulacje / Odp: Animacja, gięcie blach, edycja elementów« dnia: 29.11.2021 10:47:16 »
Hej, witamy na Blenderowni.
Zdecydowanie za mało napisałeś, abyśmy mogli coś sensownego napisać. Jaki scenariusz, jak ma wyglądać efekt końcowy? 74
Newsy na głównej / Odp: Sprite Fright« dnia: 08.11.2021 19:51:42 »
Musimy włamać się na Facebooka i wyłączyć ich serwery. Może wtedy fora wrócą do łask.
A sam film obejrzałem 6 razy. Masakrowanie smefów poprawia mi humor. 75
Newsy na głównej / Sprite Fright« dnia: 05.11.2021 13:43:25 »
Fundacja Blendera wypuściła nowy pokazowy filmik - "Sprite Fright". Powiedzmy, że wyszła parodia smerfów i horrorów.
Oprócz tego, że film służy do promowania naszego ulubionego softu, to podczas produkcji deweloperzy testowali nowe funkcje, jak np. Geometry Nodes. https://www.youtube.com/watch?v=_cMxraX_5RE Wyszło zajebiście. A jak Wam się to widzi? |
WIP Courtney Gears - Mortus
3D Budynek 3D - gucias
Sketchfab usuwa Ferrari - Piotr
Loading render kernels Debian - Zuorion
Siatka UV, koło wpisane w prostokąt. - winhelp
3D Ferrari F355 low-poly - Piotr
Żegnamy się z Goodle AdSense - Mad Max
Skąd brak symetrii? - Zuorion
SHADER EDYTOR - CEZ-72
3D Bella's Kitchen - winhelp
Drobne elementy, czy tak musi być? - winhelp
KNIFE - CEZ-72
Czytnik ebooków - Sphia1962
|