Autor Wątek: Siatka UV, koło wpisane w prostokąt.  (Przeczytany 35660 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline naanas

  • Noob
  • Wiadomości: 1
    • Zobacz profil
    • Osiągnięcia
Siatka UV, koło wpisane w prostokąt.
« dnia: 19.07.2023 11:48:06 »
Witam wszystkich. Natrafiłem na problem którego nie mogę rozwiązać.
Potrzebuję układ taki: plane circle, wpisany w prostokątny obraz, który zawsze jest styczny z dłuższymi bokami, i jest na środku obrazu.
Czyli tak jak na załączonym obrazku, potrzebuję na plane circle nakładać obraz/video full hd, i otrzymać tylko wycinek koło na środku, bez skalowania. Na razie wszelkie moje próby kończą się na tym, że koło wpisuje mi w prostokąt, i siatka staje się owalem, przez co obraz jest deformowany, ściśnięty na dłuższych bokach..
Potrzebuję taki obiekt użyć w innym programie do multimediów, nakładając na niego właśnie video lub obrazy, bez ich zniekształcania, tylko jako swego rodzaju  "maskę". Wymiar pionowy koła ma być zawsze maksymalny.
Jest to możliwe?
« Ostatnia zmiana: 19.07.2023 12:03:48 wysłana przez naanas »
 

Offline winhelp

Odp: Siatka UV, koło wpisane w prostokąt.
« Odpowiedź #1 dnia: 19.07.2023 12:17:22 »
Zaaplikuj skalę (bo zrozumiałem, że rozwijasz UV na plejnie). A najlepiej podeślij plik, bo tak to wróżenie.
Ja w ogóle bym to zrobił tak, że wstawił bym czarno białą maskę koła w kompozytorze.

 

Błędna siatka - /Blender - Sub.Painter/

Zaczęty przez hepaDział Modelowanie

Odpowiedzi: 3
Wyświetleń: 13224
Ostatnia wiadomość 24.11.2020 12:42:46
wysłana przez hepa
Problem z siatką?

Zaczęty przez PalmosDział Modelowanie

Odpowiedzi: 7
Wyświetleń: 20844
Ostatnia wiadomość 28.03.2022 09:12:04
wysłana przez Palmos

* Zaloguj




* Losowy obrazek