Autor Wątek: Niewyraźny render("szumy"?)  (Przeczytany 26979 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Ten temat zawiera odpowiedź oznaczoną jako najlepsza - [zobacz]

Offline Diablo

  • Vertex
  • *
  • Wiadomości: 10
    • Zobacz profil
    • Osiągnięcia
Niewyraźny render("szumy"?)
« dnia: 24.09.2017 02:14:41 »
Nie wiem zbytnio jak to nazwać ani do jakiego działu dać, dlatego daje tutaj i opisuje to jak ja to widzę, otóż przy renderze dostaje takie szumy, tak to się chyba nazywa, nie jest to dobry obraz, wiecie może co robię źle? Jak to "naprawić"? Może mam coś źle ustawione? Jestem bardzo początkującym użytkownikiem blendera i ogólnie zaczynam dopiero z grafiką 3D, renderem etc.
Z góry dzięki za pomoc i przepraszam jeśli to zły dzial i źle opisany temat.
w załączniku screen
 

Offline goten22

Odp: Niewyraźny render("szumy"?)
« Odpowiedź #1 dnia: 24.09.2017 11:22:14 »
Woda i szkło raczej sporo szumią. Renderuj dłużej i sprawdź ustawienia clamp - punkt 2.8 http://www.blender.pl/index.php?topic=103.msg431#msg431.

I to też poczytaj: https://www.blenderguru.com/articles/7-ways-get-rid-fireflies.
 
Użytkownicy, którzy podziękowali za ten post: Diablo

Offline D7470

Odp: Niewyraźny render("szumy"?)
« Odpowiedź #2 dnia: 24.09.2017 14:29:07 »
W Blenderze 2.79 wprowadzili opcję o nazwie Denoising (w zakładce Scene), po wlączeniu tego i ponownym wyrenderowaniu blender będzie starał się usunąć wszelkie szumy. Może to prowadzić do rozmycia renderu, ale można pobawić się opcjami, więc powinno się udać :)

Tu masz więcej o tym: https://docs.blender.org/manual/en/dev/render/cycles/settings/scene/render_layers/denoising.html [nofollow]
Sprawdź moje poradniki na YouTube!
https://www.youtube.com/c/PLTutorsTV [nofollow]
 
Użytkownicy, którzy podziękowali za ten post: Diablo

Offline Diablo

  • Vertex
  • *
  • Wiadomości: 10
    • Zobacz profil
    • Osiągnięcia
Odp: Niewyraźny render("szumy"?)
« Odpowiedź #3 dnia: 24.09.2017 15:32:40 »
Pobawiłem się wszystkimi opcjami, które daliście, niestety efekt został ten sam, jakbym ustawień nie zmieniał.
Dziwne bo robię to z tutoriala i u tej osoby wszystko jest okej od razu, chyba, że coś przeoczyłem z ustawieniami, w co wątpię. Na marginesie dzięki za pomoc.
Daje linka do tutoriala na yt:
https://www.youtube.com/watch?v=ZlXFZOuIw7Y&index=19&list=PLrjIgEdKLivjz6DvsBeALC0NUQ2Mf2ro_ [nofollow]
 

Offline goten22

Odp: Niewyraźny render("szumy"?)
« Odpowiedź #4 dnia: 24.09.2017 15:50:41 »
To spróbuj na GPU i dłuższy render. Czasem musi szumieć. ;)
 

Offline Diablo

  • Vertex
  • *
  • Wiadomości: 10
    • Zobacz profil
    • Osiągnięcia
Odp: Niewyraźny render("szumy"?)
« Odpowiedź #5 dnia: 24.09.2017 16:06:11 »
Zapomniałem zapytać wyżej jak zrobić dłuższy render? Bo fakt jak dam GPU to jest troszkę lepiej, ale nie wiem jak ustawić długość renderu, w sensie żeby był dłuższy.
 

Offline goten22

Odp: Niewyraźny render("szumy"?)
« Odpowiedź #6 dnia: 24.09.2017 16:30:34 »
Zwiększ ilość sampli
 
Użytkownicy, którzy podziękowali za ten post: Diablo

Offline Diablo

  • Vertex
  • *
  • Wiadomości: 10
    • Zobacz profil
    • Osiągnięcia
Odp: Niewyraźny render("szumy"?)
« Odpowiedź #7 dnia: 24.09.2017 17:00:30 »
Dzięki za pomoc, ale niestety nic z tego. Przerobię ten tutorial jeszcze raz od początku, może coś źle faktycznie zrobiłem, bo on tam ma idealnie wszystko.
 

Oznaczone jako najlepsza odpowiedź przez: Diablo dnia 24.09.2017 19:04:59

Offline D7470

Odp: Niewyraźny render("szumy"?)
« Odpowiedź #8 dnia: 24.09.2017 18:04:24 »
Niewiem jak to renderujesz, ale musisz wiedzieć, że Denoising działa TYLKO po wyrenderowaniu poprzez przyciśnięcie F12, lub przycisku render, zwykły podgląd, czyli SHIFT+Z lub zmiana 3D view na Rendered nie będą miały tego efektu.
Może też być tak, że dałeś za mały rozmiar słońca (przy małych źródłach światła mogą pojawiać się szumy, szczególnie przy materiałach typu woda/szkło).
« Ostatnia zmiana: 24.09.2017 18:06:59 wysłana przez D7470 »
Sprawdź moje poradniki na YouTube!
https://www.youtube.com/c/PLTutorsTV [nofollow]
 
Użytkownicy, którzy podziękowali za ten post: Diablo

Offline Diablo

  • Vertex
  • *
  • Wiadomości: 10
    • Zobacz profil
    • Osiągnięcia
Odp: Niewyraźny render("szumy"?)
« Odpowiedź #9 dnia: 24.09.2017 18:52:06 »
Jestem głupi i nie renderowałem przez F12 tylko przez podgląd właśnie. Dzięki za pomoc i cierpliwość. Pomogło, nie ma szumów.
 

Offline D7470

Odp: Niewyraźny render("szumy"?)
« Odpowiedź #10 dnia: 24.09.2017 18:54:15 »
Żaden problem :)
To były moje pierwsze posty na tym forum i od razu pomogłem, jest satysfakcja :D
Sprawdź moje poradniki na YouTube!
https://www.youtube.com/c/PLTutorsTV [nofollow]
 
Użytkownicy, którzy podziękowali za ten post: Diablo

 

2.8 cykles moja scena w 95% się nie zmienia czy można przyspieszyć render

Zaczęty przez na123Dział Oświetlenie i rendering

Odpowiedzi: 1
Wyświetleń: 18067
Ostatnia wiadomość 25.02.2020 20:27:08
wysłana przez winhelp
Render oddzielnych kanałów - diffiuse shadows itp

Zaczęty przez SzibDział Oświetlenie i rendering

Odpowiedzi: 1
Wyświetleń: 25046
Ostatnia wiadomość 08.10.2022 16:24:13
wysłana przez Zuorion
Isolate View - render wybranego elementu

Zaczęty przez mortom.ckmDział Oświetlenie i rendering

Odpowiedzi: 2
Wyświetleń: 17092
Ostatnia wiadomość 07.07.2019 21:15:01
wysłana przez Jerry
Render animaji klatka po klatce

Zaczęty przez InterPolska.NETDział Oświetlenie i rendering

Odpowiedzi: 1
Wyświetleń: 16655
Ostatnia wiadomość 21.11.2021 11:57:09
wysłana przez winhelp
Loading render kernels Debian

Zaczęty przez hepaDział Python, skrypty, pluginy i Blender Game Engine

Odpowiedzi: 3
Wyświetleń: 43414
Ostatnia wiadomość 24.09.2023 13:43:10
wysłana przez Zuorion

* Wszystko dobre...

...co się dobrze kończy.
1998-2024
Dziękuję wszystkim, którzy pomagali tworzyć i rozwijać Blenderownię w tym czasie. Dziękuję użytkownikom za chęć korzystania z serwisu. Nawiększą satysfakcję mam z tego, że kilka karier zawodowych zaczęło się na tym forum. Oraz z tego, że Blender jest oprogramowaniem mainstreamowym.

Wasz były administrator
Mad Max

* Zaloguj




* Losowy obrazek