1
Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp. 2
Offtopic / Odp: Krótka historia kina« dnia: 25.02.2021 23:21:55 »
Po dłuższej przerwie dwa kolejne odcinki
![]() 4
Uwagi, błędy, propozycje / Odp: Wróci. Zawsze wracają.« dnia: 11.09.2020 06:14:39 »
Formuła Discorda (dla mnie) w ogóle mało się sprawdza. Mnie on przypomina boisko szkolne w czasie przerwy. masa luda, każdy wrzeszczy jednocześnie. Ogólne wrażenie bajzlu i chaosu. Był zdaje się na Max3d taki wątek: szybkie pytania na temat Blendera czy jakoś tak. Przez kilkaset stron ciągnął się jeden strumień świadomości. Żeby znaleźć coś konkretnego trzeba było spędzić dobra godzinę scrollując i scrollujac stronę po stronie. Na Discordzie jest to podniesione do n-tej potęgi.
Ale może jestem staroświecki. 5
Offtopic / Odp: Ryzen 9 3950X i Blender« dnia: 24.08.2020 23:15:48 »
1. Szczerze powiedziawszy - nie wiem. Nie było okazji sprawdzić.
2. Nie planuję póki co zakupu nowej karty. Dopiero co stałem się posiadaczem RTX 2070 Super i jak dla mnie jest OK. 6
Offtopic / Ryzen 9 3950X i Blender« dnia: 24.08.2020 09:12:53 »
Mój stary, dość powszechnie krytykowany procesor FX 8350 odszedł był sobie na emeryturę (tzn. jest sprawny itd, ale odpoczywa) . Mimo negatywnych recenzji działał od siedmiu lat, często 24/7 bez najmniejszego problemu i robił swoje. Czyli ze 2000 renderów + modelowanie + rysowanie + granie, czytanie itd. Nie dość, że sam się zwrócił w jakichś 2000% to jeszcze zarobił na swojego następcę. I całą platformę, bo w zasadzie kupując nowy procesor musiałem też dokupić płytę, pamięci i kilka innych rzeczy. Dzięki temu jest u mnie od dosłownie kilku dni 16-rdzeniowy Ryzen 9 3950X. Nie jestem wielkim miłośnikiem testowania, mordowania procka Primem 95 itp, ale zrobiłem sobie taki realny test porównawczy . Wziąłem prawdziwy render okładkowy w rozdziałce 6000x4500 px i wykonałem kilka renderów (po trzy - wynik jest uśredniony z dwóch ostatnich). No nie powiem, jest to monstrum:
RTX 2070 Super - 2:44 Ryzen 9 3950X - 2:38 RTX 2070 Super + Ryzen 9 3950X - 1:46 RTX 2070 Super (Optix) - 1:20 Samodzielnie jest nieco szybszy od RTX 2070 Super - razem z nim jest BARDZO szybki. Oczywiście Optix daje zwycięstwo RTXowi. Oczywiście różne sceny mogą dać zupełnie inne wyniki - mnie chodziło o sprawdzenie, jak to jest przy takim moim standardzie. No i jest rewelacyjnie. Naprawdę, dobry kawałek krzemu. Zawsze można sobie sprawić RTX 2080 Ti i pozamiatać, ale CPU ma jedną przewagę - dostęp do RAM na płycie , co zmienia sytuacje w bardzo złożonych scenach. W każdym razie, gdyby kto rozważał zakup - warto. 8
Offtopic / Odp: Krótka historia kina« dnia: 15.07.2020 23:26:35 »
Cieszę się, że się podoba
![]() ![]() ![]() A tymczasem odcinek trzeci ![]() 9
Offtopic / Krótka historia kina« dnia: 18.06.2020 10:16:14 »
Nie wiedziałem, gdzie wpisać to co poniżej więc trafiło do offtopa, chociaż częściowo się tyczy Blendera.
Otóż z WIADOMYCH względów porobiło się na świecie i od dłuższego czasu pracuje zdalnie. W ramach obowiązków służbowych przygotowuję dla Muzeum Górnośląskiego w Bytomiu, w którym pracuję, cykl wykładów poświęconych historii kina, pod tytułem... "Krótka historia kina" ![]() Wymyśliłem sobie, że obok rożnych zdjęć i fragmencików filmowych pojawią się też krótkie animacje, pokazujące "jak to działa" (np. elektrotachyskop albo Theatre Optique). No i tu właśnie wkroczył Blender. Animacje są mocno proste, więc cudów się nie ma co spodziewać ale jakoś tam wzbogacają prezentację. No i dzięki temu, że sprzęt w pracy jest za słaby to mam zezwolenie na zdalne dłubanie - czyli że Blender daje korzyści dodatkowe... Jeżeli kogoś to zainteresuje to można sobie tutaj obejrzeć: PS: Aha! Ten ciepły głos to nie mój ![]() ![]() 10
Prace ukończone (3D) / Odp: Republic YP-43 Lancer« dnia: 12.06.2020 09:26:37 »
Ad.1: Różnie. Od tygodnia do miesiąca, zależnie od dokumentacji, stopnia złożoności itd
Ad.2 : do animacji obrotu śmigła (empty jest rodzicem dla łopat smigła i kołpaka). Obrót jest potrzebny zeby uzyskac efekt motion blur. 11
Prace ukończone (3D) / Odp: Republic YP-43 Lancer« dnia: 11.06.2020 17:43:58 »I co to za element pod spodem przed tylnym kołem jeśli można wiedzieć? P-43 wyposażone były w turbosprężarkę. To właśnie osłonę jej wirnika widać pod kadłubem przed tylnym kółkiem. Przed nią jest długi przewód, doprowadzający gazy wylotowe z silnika do sprężarki - była napędzana ich energią, stąd brak klasycznych dla silników gwiazdowych rur wydechowych. P-47 miał ja także, jednak rozwiązanie zastosowane na P-43 było nieco.... "na rympał" ![]() Możesz wrzucić siatkę modelu? Mogę, ale tu nie ma żadnej, specjalnej filozofii ![]() 12
Prace ukończone (3D) / Republic YP-43 Lancer« dnia: 09.06.2020 23:04:01 »
Boxart dla firmy Dora Wings. Przedstawia przedseryjny egzemplarz myśliwca YP-43 Lancer przodka słynnego P-47 Thunderbolt. Obrazek dość szczególny. Po raz pierwszy całkowicie wyrenderowany w Cyclesie (zwykle używam Modo do renderingu). Jakoś tak ładnie to wyglądało na ekranie, że nie chciało mi się bawić w eksport i ustawianie materiałów od początku
![]() PS: Model pilota nie mój - to obywatel z modelu P-40 Witolda Jaworskiego. ![]() 13
Prace Miesiąca / Odp: Praca Miesiąca Styczeń - Kwiecień 2020« dnia: 07.06.2020 08:57:18 »
Bardzo dziękuję za głosy
![]() 14
Blender / Odp: Blender 2.83 LTS« dnia: 07.06.2020 08:56:21 »
Mnie wkurza ciągłe grzebanie przy skrótach. Merge vertices było pod Alt+M teraz jest pod M. Z każdą kolejną wersję na początku przy pracy pojawia mały wk...rw bo coś tam jest inaczej niż było.
15
Tender Blender / Odp: Achtung Error!!! Czyli co w 2.8x piszczy (ew. skrzypi i zgrzyta)« dnia: 25.02.2020 13:27:59 »
Kolejne pytanie, być może głupie bo nie widzę czegoś prostego, no ale nie widzę
![]() Mam ci ja model, który nijak mi się na jednym UV layoucie nie mieści. Zwykle sprawę rozwiązywałem tak, ze taki model dostawał dwa identyczne materiały z innymi podpiętymi teksturami do stosownych kanałów. Dyskomfort tegoż był taki, że trzeba było uważać, iżby obydwa materiały i każda tekstura miała te same parametry. Więc jak się poprawiło w jednym to i w drugim. Upierdliwe ale da się. No ale pojawił się UDIM, i pomyślałem, coby zamiast dwóch mieć jeden materiał z UVka rozbitą na trzy tile. Zaczęło mi się to podobać nawet, bo jakoś mi w mój workflow zaczęło płynnie wchodzić. Do czasu.... Nastał bowiem czas, gdy całe UV było skończone a do przygotowania tekstur potrzebowałem jedynie wyeksportować UV layout.... Naiwnie sądziłem, że skoro z automatu mi zapisuje moje color gridy użyte w tilach jako 1001 1002 itd, to z UV layout bedzie podobnie. Nie było. Exportuje sie tylko pierwszy tile UV . JAK WYEKSPOROWAĆ POZOSTAŁE? ![]() P.S. Ogarnąłem temat. Mocno "krzyżem dookoła kościoła" ale da się. Zero elegancji - czysta "brute force". |
KNIFE - CEZ-72
Bittebr1 - Bittebr1
Czytnik ebooków - Sphia1962
Dotted Lines - Białeczko
WIP Courtney Gears - Mortus
WIP Ambient Occlusion - Piotr
Problem z kośćmi - CEZ-72
Pytanie początkującego - CEZ-72
Zaokrąglanie kwadratu - Piotr
problem- powielona nazwa animacji - Siemolot
|