Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.
Tak na szybko, to spróbowałbym najpierw wymodelować płaską literkę 'Ł', a potem w trybie edycji użyłbym narzędzia 'spin'. Poszukaj jak z niego korzystać, bo ustawienie, gdzie jest środek obrotu i w którą stronę się kręci, może być nieintuicyjne na początku.
Użytkownicy, którzy podziękowali za ten post: Kamil1598753
@Palmos Ogólnie siatka modelu jest strasznie zepsuta. Co jest częste, gdy importujesz model z Autocada i podobnych. Da się to na szybko zdrutować, aby wyglądało lepiej. Ale pod warunkiem, że nie będziesz później modyfikował modelu, czy nakładał na niego tekstury. Inaczej lepiej to w Blenderze wymodelować od nowa.
A więc: 1. Zaznacz model. 2. Po prawej w panelu wejdź w Object Data Properties (ta zielona ikonka z trójkątem). 3. Rozwiń zakładkę Normals i wyłącz Auto Smooth. 4. Przejdź do modyfikatorów (niebieska ikonka z kluczem płaskim). 5. Wciśnij Add Modifier i wybierz Edge Split.
Użytkownicy, którzy podziękowali za ten post: Palmos
Hej, nie znalazłem skali jako takiej. Dodaję link do artykułu, w którym na środku jest tabelka z rozpisanym kolorem i jasnością przypisaną do niego https://sobotka.github.io/filmic-blender/ . Nie jestem pewien, czy jest aktualna, bo w którejś wersji 2.8x zmieniali ustawienia tych kolorów.
Value
Colour
Scene Referred Value
Low Clip
Black
Scene Referred Linear value below 0.0001762728758.
Przykład tego, jak można o zrobić podsyłam w załączniku. Nie wiem, jak dobry jesteś w Blenderze i ile trzeba Tobie wyjaśnić, ale na razie w skrócie: - Blacha, z której jest wycinany obiekt i sam obiekt są płaskie - Grubość dodałem im za pomocą modyfikatora Solidify - Na blasze zrobiłem margines, tak żeby nie stykała się bezpośrednio z wycinanym obiektem, aby po cięciu był odstęp między nimi - Margines wypełnia inny obiekt, który wraz z biegiem iskier staje się przeźroczysty. - Osiągnąłem to za pomocą nodów w materiale oraz uv-mpaki. - UV mapka marginesu na osi X odpowiada kolejności znikania. - Zginanie zrobiłem za pomocą kości. - Zaokrąglenie zgięcia jest zrobione za pomocą modyfikatora Bevel. - Kolejność modyfikatorów w wycinanym obiekcie: armatura, bevel, solidify - Iskry zrobiłem za pomocą systemu cząsteczek. - Ścieżka po której się poruszają to zduplikowany margines przerobiony na krzywą (ścieżkę) - Emiter iskier używa constrainta o nazwie Follow Path
W sumie siedziałem nad tym 1.5h, więc siłą rzeczy daleko tej animacji od bycia ładną.
Użytkownicy, którzy podziękowali za ten post: nowicjusz
W nodach (shader editor) możesz przeskalować teksturę tak, aby była mniejsza od podłogi. Wtedy wzorek będzie się powtarzał. Ważne jest, aby tekstura była powtarzalna (tiled, seamless).
1. Żeby ustawić origin obiektu w miejscu, gdzie jest środek masy: - zaznacz obiekt, - w oknie 3D na górze wybierz menu Object > Set origin > Origin to center of mass.
2. Żeby wyliczyć masę obiektu w zależności od materiału: - zaznacz obiekt, - w oknie 3D na górze wybierz menu Object > Rigid body > Add active, - w oknie 3D na górze wybierz menu Object > Rigid body > Calculate mass - z listy wybierasz materiał; na końcu jest custom, więc jak masz inny materiał, ale znasz jego gęstość, możesz ją podać - masa obiektu będzie w panelu po prawej (w kolumnie z ikonami wybierz 'physics properties' i gdzieś tam będzie wyliczona masa)
Użytkownicy, którzy podziękowali za ten post: slimakmacius
Ja mam GTX 970 i daje radę z dwoma ekranami (2560x1440 + 1920x1080). Musiałbyś na dwóch monitorach grę odpalić, żeby spadała Ci płynność.
Jeśli chodzi o monitory, które podałeś, to mam poprzednika tego Della. Ogólnie OK, kolory fajne, stopka stabilna, o wiele lepiej pracuje się w 1440p niż 1080p. Brak wypalonych pikseli. Z wad to u mnie podświetlenie nie jest zbyt równomierne i na górze matryca czasem się wygina i widać taką białą kreskę między ekranem a ramką. Muszę wtedy palcem docisnąć. 60fps i 5ms czasu reakcji szału dziś nie robi, jeżeli lubisz pograć w sieciowe strzelanki. Ale tak jak pisałem, ja mam poprzednika, a nie ten co podlinkowałeś.
Jeżeli chodzi o ten LG, to wydaje mi się, że ten HDR 10 to jakaś ściema, bo ekran ma tylko 300cd jasności. Ale nie widziałem na żywo, więc nie wiem.
Użytkownicy, którzy podziękowali za ten post: hepa
Dziękuję wszystkim, którzy pomagali tworzyć i rozwijać Blenderownię w tym czasie. Dziękuję użytkownikom za chęć korzystania z serwisu. Nawiększą satysfakcję mam z tego, że kilka karier zawodowych zaczęło się na tym forum. Oraz z tego, że Blender jest oprogramowaniem mainstreamowym.