Praca Miesiąca - guests

Memento Mori
Praca Miesiąca Styczeń-Kwiecień 2020
mrys

Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Piotr

Strony: 1 2
1
Uwagi, błędy, propozycje / Odp: Czy jest na sali moderator?
« dnia: 03.05.2021 21:12:11 »
No i drugi ban poleciał :)
Użytkownicy, którzy podziękowali za ten post: Mad Max, alex

2
Uwagi, błędy, propozycje / Odp: Czy jest na sali moderator?
« dnia: 30.04.2021 20:38:08 »
Jak coś prostego, typu wywalić spam, to mogę zajrzeć raz dziennie.
Użytkownicy, którzy podziękowali za ten post: alex

3
Wszystko jest dobrze. Po prostu kamera ma ograniczony zasięg rysowania, ale można go wydłużyć.

W oknie 3D wciśnij N, przełącz na zakładkę View i Clip End ustaw na większą liczbę np. 2000m.
Użytkownicy, którzy podziękowali za ten post: Kaluui

4
Oświetlenie i rendering / Odp: POMOC: Błędne światło
« dnia: 11.02.2021 14:55:40 »
Może chodzi o to, że światło odbija się od podłogi i doświetla kubeł od spodu? Zmień kolor podłogi na zielony i zobacz, czy to dodatkowe światło też ma taki kolor?

Jak tak, to możesz zrobić tak, aby materiał podłogi w odbiciach był np. czarny. Użyj nodów Input > Light Path oraz Shader > Mix tak jak na screenie.
Użytkownicy, którzy podziękowali za ten post: Kadd

5
Offtopic / Odp: Ile może kosztować ta animacja...
« dnia: 10.02.2021 11:53:22 »
Poniżej pięciu tysięcy bym nie schodził. Zakup modelu człowieka, własne modele, dogadanie scenariusza, negocjacje, zylion poprawek, renderowanie wszystkiego po kilkanaście razy, mało kooperatywny klient rozciągający zlecenie w nieskończoność i milion innych problemów.

Edit: To tak na szybko, bo tylko rzuciłem okiem, bez rozbierania animacji na czynniki pierwsze.
Użytkownicy, którzy podziękowali za ten post: na123

6
Tender Blender / Odp: Jak wywołać menu edycji obiektu
« dnia: 02.02.2021 11:04:20 »
To działa tylko po dodaniu obiektu. Każda operacja na obiekcie wyłącza edycję.
Użytkownicy, którzy podziękowali za ten post: maly661

7
Tender Blender / Odp: Blender - 2 x display
« dnia: 07.12.2020 12:43:08 »
Tak. Na górze wybierz Window -> New window.
Użytkownicy, którzy podziękowali za ten post: hepa

8
A masz najnowsze sterowniki?
Karta powinna być wspierana przez Cyclesa. Mieści się w minimalnych wymaganiach dotyczących Compute Capability 3.0.
Użytkownicy, którzy podziękowali za ten post: Jarek Lublin

9
Animacja i symulacje / Odp: Problem ze znikającym ogniem
« dnia: 22.04.2020 17:27:00 »
Wykombinowałem tyle, że gdy ogień wydobywa się z dużą szybkością, to potrafi sam siebie zdmuchnąć. Obejścia są 2:
a) zwiększyć ilość paliwa
b) na drodze płomienia ustawić zapalniki, które na nowo rozpalą zgaszone paliwo

W pliku rakieta_a.blend w ustawieniach kółka zwiększyłem Surface Emission (tak jak ilość paliwa, jest ograniczone do 10).
W pliku rakieta_b.blend pod rakietą dodałem mały emiter ognia, który zapala się, kiedy "oryginalny" płomień wygasa i podpala paliwo na nowo (w pięćdziesiątej klatce).
https://drive.google.com/open?id=14ZQ_nzSMNv34lXrDgvOOpy8DZfnKH3lu

Nic lepszego nie wymyśliłem, daj znać, czy pomogło to coś.
Użytkownicy, którzy podziękowali za ten post: Kubik

10
Offtopic / Odp: Dziwne rozkrzaczanie
« dnia: 22.04.2020 15:53:19 »
Hej,

1. Nie potrafię odtworzyć błędu. U mnie cały czas jest OK. Możesz napisać mi, co mam zrobić, aby się zepsuło?
2. Może to kwestia Twojego sprzętu? Jaką masz kartę graficzną?
Użytkownicy, którzy podziękowali za ten post: BolZone

11
Offtopic / Odp: Dziwne rozkrzaczanie
« dnia: 21.04.2020 09:10:36 »
Masz włączone jakieś modyfikatory? Najlepiej jak podeślesz plik, wtedy będziemy mogli zobaczyć co i jak.
Użytkownicy, którzy podziękowali za ten post: BolZone

12
Masz ukryte vertexy. Wejdź na chwilę do trybu edycji i wciśnij Alt+H, żeby były widoczne. Bez różnicy czy przed, czy po zastosowaniu modyfikatorów.
Użytkownicy, którzy podziękowali za ten post: 860lacov

13
Tender Blender / Odp: Blender 2.8 development
« dnia: 02.03.2020 18:52:23 »
Na blogu programistów Blendera pojawił się wpis odnoszący się do numeracji i długoterminowego wsparcia.

Teraz w każdym roku jedna wersja wyjdzie ze wsparciem długoterminowym (Long Term Support) trwającym 2 lata. Przez ten czas będą dodawanie do niej poprawki oraz wsparcie dla nowego sprzętu. Bez nowych ficzerów. LTS jest skierowane dla dużych firm, które mają wypracowane różne procedury i nie opłaca im się zmieniać ich w trakcie wieloletnich projektów. Pierwszym kandydatem na LTS będzie Blender 2.83.

A po Blenderze 2.83 wyjdzie 2.90. Pretekstem do szybszej numeracji jest nowy system cząsteczek bazujący na nodach. Wersja 3.x wyjdzie w 2021, a 4.x w 2023.

Cały wpis jest tutaj https://code.blender.org/2020/02/release-planning-2020-2025/
Użytkownicy, którzy podziękowali za ten post: alex

14
Film nie działa.
Użytkownicy, którzy podziękowali za ten post: Łukasz Rusinek

15
Kwestia grzania jest bardzo indywidualna, zależy od samych kart, obudowy, wentylatorów, miejsca gdzie komputer siedzi... Musiałbyś zainstalować program HWMonitor i tam sprawdzać temperatury każdego sprzętu.

W Twojej sytuacji może być problem z pamięcią, jaką widzi Blender i Cycles. Jeżeli GPU mają różną ilość (u Ciebie 6GB i 4GB), to wtedy możliwa do użycia pamięć jest przycinana do tej mniejszej. Jeżeli renderujesz proste sceny, to nie będzie problemu. Ale bardziej złożone mogą się nie zmieścić w 4GB. Ale w sumie wtedy powinno wystarczyć wejście w opcje Blendera i ustawianie, że tylko 1660 ma renderować.

W każdym razie, ja bym przetestował konfigurację z dwoma kartami. Dwie godziny roboty na włożenie karty, instalację sterowników i testy, a może przyspieszysz swój sprzęt w Blenderze (w grach nie da się wykorzystać dwóch różnych kart).
Użytkownicy, którzy podziękowali za ten post: hepa

Strony: 1 2

* Zaloguj




* Losowy obrazek