Autor Wątek: 3D: USCSS Prometheus  (Przeczytany 17046 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline mrys

3D: USCSS Prometheus
« dnia: 19.08.2017 23:41:58 »
Na początek: Dzień dobry w nowym miejscu.

Trochę się czuje, jakby mi dom spalili i nic się nie uratowało... Nawet się zastanawiałem, czy jest sens wracać, jednak w końcu podobno czas leczy rany. W  ramach nieco masochistycznej psychoterapii postanowiłem poodtwarzać to i owo. Oczywiście w skrócie, bo wrzucanie od nowa wszystkich obrazków z poszczególnych faz powstawania modelu mija się z celem. Na początek jeden z serii pojazdów z uniwersum Obcego - Prometeusz z Prometeusza ;). W sumie pierwszy powinien być Nostromo, ale natrafił na pewien dylemat interpretacyjny, który jest w trakcie analiz. Ale wróci.

Model robiony w tzw. "freetimie", czyli powoli i nieregularnie.  Film jest jaki jest, ale wizualnie to cymesik a statek mię ujął od pierwszego wejrzenia. Co ciekawe znalezienie źródeł do Prometheusa jest znacznie łatwiejsze niż do Nostromo, więc i kwestii interpretacyjnych znacznie mniej do rozstrzygnięcia. Skarbnicą jest strona http://www.benprocter.com/prometheus - człowieka, który stworzył model do filmu oraz blog http://steveburg.blogspot.com/2012/0...pt-art-ii.html - człowieka, który stworzył koncepcje statku.

Jednak dla mnie być może najważniejszym źródłem jest strona Russela Tawna http://digitawn.co.uk/ . Człowiek ten wymodelował sobie Prometheusa i rozgryzł większość kwestii geometrycznych. Niestety jego model ma tez bardzo dużo przekłamań - część wynikających z oparcia się o szkice projektowe (różniące się od ostatecznego kształtu modelu w filmie) a część z (być może) przeoczenia, o co łatwo w ogromie całości. Spora cześć mało widocznych elementów została wręcz przezeń wymyślona.

W moim przypadku wygląda to tak, że model Tawna (rendery z sekcji wip) stanowi podstawę dla geometrii - proporcji, rozmieszczenia detali itp. Jest to następnie weryfikowane w oparciu o zrzuty ekranu z filmu, które stanowią o ostatecznym kształcie danego elementu.

Kilka elementów mojego modelu uległo kilkakrotnie zmianie, na skutek analizy kadrów z filmu. Projekt koncepcyjny i ostateczny kształt na ekranie nieco się różnią i muszę wybierać, który ma mieć pierwszeństwo. Co gorsza elementy statku wykonane jako makiety do zbliżeń też się różnią nieco od modelu ogólnego użytego w trakcie przygotowywania efektów specjalnych. Odtworzenie dokładnej geometrii żeby to jeszcze działało mechanicznie na bazie zrzutów ekranu z filmu jest skrajnie trudne, więc raczej wielkiej walki tam nie będę toczył.

Na początek sporo "zaległego" materiału, ale potem będzie już mniej i rzadko (z racji "freetimowego" charakteru projektu) :).

Pełna historia powstawania modelu tutaj: http://www.8thpassenger.airart3d.com/?page_id=273




















 
Użytkownicy, którzy podziękowali za ten post: goten22

Offline Kporabik

Odp: 3D: USCSS Prometheus
« Odpowiedź #1 dnia: 20.08.2017 00:10:51 »
Cześć Mrys. Fajnie, że postanowiłeś odwiedzić nowe forum. samemu modelowi kibicowałem jeszcze na starym forum i mam nadzieje że doczekam do końca prac :)
 

Offline mrys

Odp: 3D: USCSS Prometheus
« Odpowiedź #2 dnia: 20.08.2017 00:15:28 »
dzięki :) Też mam nadzieje że doczekam do końca prac  ;D
 

Offline Mad Max

Odp: 3D: USCSS Prometheus
« Odpowiedź #3 dnia: 20.08.2017 00:19:09 »
Witaj, miło Cię znowu widzieć. Szczególnie z tym materiałem, jestem zagorzałym fanem obcego i sledze http://www.8thpassenger.airart3d.com/ [nofollow]
 

Offline mrys

Odp: 3D: USCSS Prometheus
« Odpowiedź #4 dnia: 20.08.2017 00:34:09 »
To tym bardziej mi miło, ze się w końcu zebrałem i reaktywowałem :) 
 

Offline Hubert

Odp: 3D: USCSS Prometheus
« Odpowiedź #5 dnia: 20.08.2017 07:08:24 »
Trochę tego "naklepałeś" przez ten czas, bo ostatnio chyba tylko były "nogi"? :)
 

Offline mrys

Odp: 3D: USCSS Prometheus
« Odpowiedź #6 dnia: 20.08.2017 09:50:29 »
Chyba coś więcej, przednia część kadłuba jak pamiętam. Dotarłem tez do bardzo ciekawych materiałów związanych z konstrukcją rekwizytów do filmu a konkretnie wnętrza mostka Prometheusa. Także do dokładnych rysunków technicznych tegoż mostka.. Musiałem przez to zmieniać sporo w już gotowych elementach.
 

Offline KafeleK

Odp: 3D: USCSS Prometheus
« Odpowiedź #7 dnia: 24.08.2017 00:09:09 »
Hej. Model jest świetny, miło popatrzeć :)
Pozdrawiam, Krzysztof.
 

Offline araneus

Odp: 3D: USCSS Prometheus
« Odpowiedź #8 dnia: 03.09.2017 22:40:02 »
mrys - i wszystko jasne ;) Piękny model
 

 

* Wszystko dobre...

...co się dobrze kończy.
1998-2024
Dziękuję wszystkim, którzy pomagali tworzyć i rozwijać Blenderownię w tym czasie. Dziękuję użytkownikom za chęć korzystania z serwisu. Nawiększą satysfakcję mam z tego, że kilka karier zawodowych zaczęło się na tym forum. Oraz z tego, że Blender jest oprogramowaniem mainstreamowym.

Wasz były administrator
Mad Max

* Zaloguj




* Losowy obrazek

Wiszące Lampki

Wyświetleń: 3161
Autor: mookie
w: Prace Miesiąca