Autor Wątek: Textura klonuje się na wszystkie obiekty.  (Przeczytany 9906 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Neveral

  • Noob
  • Wiadomości: 2
    • Zobacz profil
    • Osiągnięcia
Textura klonuje się na wszystkie obiekty.
« dnia: 02.09.2021 01:09:06 »
Cześć. Mam wymodelowanych kilka desek. Stworzyłem jedną którą klonowałem poza trybem edycji(tab). Kiedy zacząłem nakładać tekstury na jedną z desek ta sama tekstura z tymi samymi ustawieniami powieliła się na tych obiektach które sklonowałem, czego nie chcę gdyż każdą deskę chcę oteksturować inaczej. Jest jakaś opcja która odseparuje ustawienia tekstur dla kazdego z osobna ?
 

Offline Piotr

Odp: Textura klonuje się na wszystkie obiekty.
« Odpowiedź #1 dnia: 02.09.2021 08:00:10 »
Cześć,

Nie mam Twojego pliku, więc zgaduję co się stało. Jak w trybie obiektowym duplikujesz model (Shift+D), to jego kopie dalej używają tego samego materiału.

Żeby oddzielić materiały, to w panelu po prawej, przy nazwie materiału jest cyferka, która pokazuje, ile obiektów z niego korzysta. Kliknij ją, to zostanie utworzona kopia dla zaznaczonej deski. Powtórz to dla pozostałych, żeby każda miała swoją teksturę.

Offline Neveral

  • Noob
  • Wiadomości: 2
    • Zobacz profil
    • Osiągnięcia
Odp: Textura klonuje się na wszystkie obiekty.
« Odpowiedź #2 dnia: 03.09.2021 14:54:50 »
Dziękuję za odpowiedź.
Zanim odczytałem odpowiedź zrobiłem tak, że zmieniłem Link materiał z Data na Object i też uzyskałem pożądany efekt.
 

 

Jak rozłożyć obiekty po łuku ?

Zaczęty przez maly661Dział Modelowanie

Odpowiedzi: 0
Wyświetleń: 8407
Ostatnia wiadomość 15.12.2020 11:24:56
wysłana przez maly661

* Zaloguj




* Losowy obrazek

MIDO wiertnica

Wyświetleń: 1621
Autor: Tvaroog
w: MIDO wiertnica