Praca Miesiąca - guests

Memento Mori
Praca Miesiąca Styczeń-Kwiecień 2020
mrys

Autor Wątek: Blender/Kompilacja - Linux  (Przeczytany 573 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline hepa

Blender/Kompilacja - Linux
« dnia: 15.12.2020 18:00:52 »
Może ktoś z Was próbował kompilować Blendera pod Linuxem ?
Jeśli tak, czy to się udało ?

 

Offline alex

Odp: Blender/Kompilacja - Linux
« Odpowiedź #1 dnia: 15.12.2020 23:00:56 »
Hej, jak najbardziej. Korzystam z blendera na linuxie od kilkunastu lat. Pytanie czy faktycznie musisz budować blendera. Jest daily builds, są branche eksperymentalne gotowe do ściągnięcia. Budowanie z CUDA kosztuje trochę więcej zachodu. Używam SUSE Tumbleweed, z systemem graficznym KDE, bardzo dobre distro z nieustającą aktualizacją. Do budowania blendera używam wstępnie Cmake GUI, wygodnie ustawia się biblioteki, a później jadę z terminala. Są w manualu blendera dobre instrukcje do budowania. Aktualnie rzadko mi się zdarza budować blendera, głównie pobieram daily builds.

Na marginesie, jeśli chodzi o kernel 5.9 to Nvidia się nie podpisała ze sterownikami 450 długoterminowymi, które dostępne są jako paczki. Nie ma obsługi CUDA, renderowanie na GPU w Cycles nie działa, wiec albo trzeba pozostać na starym kernelu albo trzeba instalować wersję krótkoterminową sterowników r455 z pliku instalacyjnego Nvidia albo poczekać na nowe wydanie sterowników :)

Trzeba się liczyć, że Linux wymaga czasem trochę wysiłku, ale wydajność pod wieloma względami jest o wiele większa, nie tylko przy renderowaniu, dotyczy to zarówno Blendera, ale też innych programów jak Houdini czy Maya. Linux jest szeroko stosowany w firmach przez duże F, takich jak Disney czy Weta digital.

Offline hepa

Odp: Blender/Kompilacja - Linux
« Odpowiedź #2 dnia: 16.12.2020 20:14:05 »
Alex,
Poruszyłes wiele wątków, niektóre w ogóle dla mnie nie znanych.

Na chwilę obecną mam kilka pomysłów. Jeszcze nie wiem, za co się wezme na początek.

Również kilka dobrych lat pracuję na Debianie. Dziś zainstalowalem też OpenSUSE. Ciekawy system pod względem najnowszego softu, którego w Debianie brakuje.

Widziałem problemy z nowym kernelem, w ogóle nie widzi 'cuda'. Na teraz mam kernel z długim wsparciem, pod którym Blenderek właściwie śmiga.

Napisałbym więcej, ale zostawiam PC na noc - w trybie - rendering w tle ; )



Dzięki !

 

 

ZBrush Core to Blender (czy można użyć VRML to zrobienia textury)

Zaczęty przez CodajDział Teksturowanie i materiały

Odpowiedzi: 1
Wyświetleń: 2272
Ostatnia wiadomość 09.04.2019 13:29:19
wysłana przez alex
Symulacja ognia/dymu. Jego brak w renderze. Blender 2.79/2.8.

Zaczęty przez EldDział Animacja i symulacje

Odpowiedzi: 2
Wyświetleń: 1846
Ostatnia wiadomość 07.08.2019 09:28:41
wysłana przez Kubik
Płynne sterowanie dżojstikiem w blender game.

Zaczęty przez Bar HorabDział Tender Blender

Odpowiedzi: 0
Wyświetleń: 1565
Ostatnia wiadomość 31.01.2019 17:19:43
wysłana przez Bar Horab
Blender do renderów aranżacji pokoików dziecięcych

Zaczęty przez maniutek08Dział Offtopic

Odpowiedzi: 1
Wyświetleń: 1680
Ostatnia wiadomość 11.08.2019 17:46:44
wysłana przez hepa
Dwie ikony Blender. Jaka roznica?

Zaczęty przez KrzysztofJDział Tender Blender

Odpowiedzi: 5
Wyświetleń: 2776
Ostatnia wiadomość 22.10.2019 12:10:44
wysłana przez KrzysztofJ

* Zaloguj




* Losowy obrazek