Praca Miesiąca - guests

Memento Mori
Praca Miesiąca Styczeń-Kwiecień 2020
mrys

Autor Wątek: Błędna siatka - /Blender - Sub.Painter/  (Przeczytany 365 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline hepa

Błędna siatka - /Blender - Sub.Painter/
« dnia: 23.11.2020 09:47:55 »
Witam,
czy ktoś jest mi w stanie podpowiedzieć, skąd albo dlaczego robią mi się wywrócone normale ?
- pokazuję o co mi chodzi - na screenie.

Tak dziwnie działa, jak przerzucam fbx, czy obj, z Blendera do Sub.Paintera.
Próbowałem te normale poprawić "alt+n", ale nic nie pomaga, Chyba, że nie do końca rozumiem działania tego skrótu.
- jakaś pomoc   ?  ?


 

Offline Piotr

Odp: Błędna siatka - /Blender - Sub.Painter/
« Odpowiedź #1 dnia: 23.11.2020 14:25:24 »
Podczas importowania modeli do Blendera często są problemy z normalkami. Jak robiłeś Alt+N, to miałeś zaznaczone wszystkie fejsy, czy tylko te problematyczne?

Raz udało mi się uratować siatkę zaznaczając wszystkie vertexy, duplikując je, a potem usuwając duplikaty (M -> By distance) i przeliczając normalne na nowo. Ale nie wiem, czy to pomoże.
 

Offline hepa

Odp: Błędna siatka - /Blender - Sub.Painter/
« Odpowiedź #2 dnia: 23.11.2020 15:33:52 »
Dzięki Piotr,
jednak chyba nie naprawię tego, za pomocą tych podpowiedzi.
Dziwacznie działa odwracanie tych normali. ?
Tak, jakby nie chciało normalizować ..
Próbowałem też z "Edge Split", ale to też nie pomaga, a kiedyś w starszych wersjach Blendera pomagało ...
 - Chyba, że czegoś nie rozumiem.  ?
 

Offline hepa

Odp: Błędna siatka - /Blender - Sub.Painter/
« Odpowiedź #3 dnia: 24.11.2020 12:42:46 »
Piotr,
- znalazłem ciekawy sposób na te Normalne.
Można włączyć tą opcję, co pokazuję na screenie.
Jak wyświetli czerwone "Face", to można je wywrócić, i wtedy pasuje cały import/export Blender-Painter.



 

 

ZBrush Core to Blender (czy można użyć VRML to zrobienia textury)

Zaczęty przez CodajDział Teksturowanie i materiały

Odpowiedzi: 1
Wyświetleń: 2272
Ostatnia wiadomość 09.04.2019 13:29:19
wysłana przez alex
Symulacja ognia/dymu. Jego brak w renderze. Blender 2.79/2.8.

Zaczęty przez EldDział Animacja i symulacje

Odpowiedzi: 2
Wyświetleń: 1846
Ostatnia wiadomość 07.08.2019 09:28:41
wysłana przez Kubik
Płynne sterowanie dżojstikiem w blender game.

Zaczęty przez Bar HorabDział Tender Blender

Odpowiedzi: 0
Wyświetleń: 1565
Ostatnia wiadomość 31.01.2019 17:19:43
wysłana przez Bar Horab
Blender do renderów aranżacji pokoików dziecięcych

Zaczęty przez maniutek08Dział Offtopic

Odpowiedzi: 1
Wyświetleń: 1681
Ostatnia wiadomość 11.08.2019 17:46:44
wysłana przez hepa
Dwie ikony Blender. Jaka roznica?

Zaczęty przez KrzysztofJDział Tender Blender

Odpowiedzi: 5
Wyświetleń: 2784
Ostatnia wiadomość 22.10.2019 12:10:44
wysłana przez KrzysztofJ

* Zaloguj




* Losowy obrazek

Model pływający

Wyświetleń: 715
Autor: Daniel
w: Testy