Praca Miesiąca - guests

Memento Mori
Praca Miesiąca Styczeń-Kwiecień 2020
mrys

Autor Wątek: Starfire  (Przeczytany 4295 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Mortus

Odp: Starfire
« Odpowiedź #15 dnia: 19.06.2020 11:57:30 »
Wszystko w całości to Cycles. Do Eevee robiłem już podchody wielokrotnie, ale doszedłem do wniosku, że "sorry ale nie". Znaczy Eevee to super silnik, do poglądu efektów pracy w czasie rzeczywistym jest mega. Albo gdy trzeba np. coś wyrenderować na szybko to też robi robotę. Ale jak celuję w możliwie najlepszy efekt końcowy, to tylko Cycek. Ten czas renderowania jednak nie bierze się znikąd, takie są moje wnioski.

Co do butów, to w sumie @winhelp już z grubsza powiedział co było do powiedzenia. Ale dorzucę też coś od siebie, bo w zależności od sytuacji mam też kilka innych metod - czasem się sprawdzi jedna, czasem inna - różnie bywa  ;)
Jedna to wspomniany już Mesh Deform. Trzeba zrobić uproszczony model dookoła tego docelowego, a następnie go zrigować. Potem wystarczy docelowy obiekt (albo obiekty) podpiąć pod utworzonego mesha za pomocą modyfikatora Mesh Deform i powinno działać.
Inna metoda, przeze mnie akurat najczęściej używana to Transfer Weight. Jeśli postać ma stopy to wystarczy je standardowo zrigować razem z całą resztą modelu, a potem ewentualnie ukryć modyfikatorem Mask coby nie przenikały przez buty. Jeśli nie ma stóp, to trzeba sobie zrobić jakieś na szybko i oczywiście zrigować. Nie muszą być oczywiście szczegółowe, ale żeby chociaż jako-tako pasowały kształtem do buta  :). Potem transferuję wagi z tych zrigowanych stóp na buty i zazwyczaj daje to dużo lepszy efekt niż Automatic Weight. Zauważyłem też, że po transferowaniu wag dobrze jest na każdej kości narzucić opcję Weights->Smooth. Czasem trzeba też coś ręcznie poprawić, ale zazwyczaj to jest dosłownie 3 kliknięcia.
Ostatnia metoda jaka mi przychodzi do głowy to ręczne rigowanie przy użyciu gradientów. Ale to przy założeniu, że cały but, razem ze sznurówkami, podeszwami itd. jest jednym obiektem (od 2.8 da się chyba edytować kilka obiektów na raz, ale nie wiem czy tyczy się to też Weight Paintingu). Siatka też musi być odpowiednio gęsta, albo przynajmniej jednolita, inaczej efekty mogą być średnie. W każdym razie Armature Deform->With Empty Groups a potem malowanko wag gradientami. Falloff dobrze sobie ustawić na Linearny, bo ten domyślny Smooth w tym przypadku się w mojej opinii nie sprawdza. Kości na but przypada zazwyczaj po 3-4, więc nie jest to specjalnie czasochłonne.

Mniej więcej tak to w skrócie u mnie wygląda  ;)
 
Użytkownicy, którzy podziękowali za ten post: goten22

Offline Mortus

Odp: Starfire
« Odpowiedź #16 dnia: 16.08.2020 08:54:53 »
Kept you waiting, huh?
Mimika prawie zrobiona, zostały mi jeszcze brwi, nad którymi aktualnie siedzę. Zdecydowanie już blisko ukończenia projektu. Wrzucam kilka losowych ryjków, wszelki feedback mile widziany  ;)



Offline winhelp

Odp: Starfire
« Odpowiedź #17 dnia: 16.08.2020 11:34:26 »
Wooow. Dwie ostatnie buzie trochę podobne. Brwi i oczy. Bo tak jakoś tylko usta i okolice się ruszają - połowa ekspresji gdzieś się gubi.

Offline Mortus

Odp: Starfire
« Odpowiedź #18 dnia: 17.08.2020 13:12:13 »
Właśnie tak w połowie renderowania tej ostatniej buźki zdałem sobie sprawę, że jest trochę za bardzo podobna do poprzedniej. Ale mniejsza, na razie to i tak jeszcze W.I.P. No i dokładnie tak jak mówisz - tylko usta i okolice się ruszają. Brwi się dopiero robią. Jak skończę, to dopiero wtedy wrzucę jakieś grymasy z prawdziwego zdarzenia.

Offline Kporabik

Odp: Starfire
« Odpowiedź #19 dnia: 25.08.2020 02:12:16 »
Tak jak pisał winhelp prawa twarz wydaje się nie grymasić do końca.
Pozwoliłem sobie na szybki mockup w ps'ie jak ja bym ją widział (wiem że brewki nie działają u ciebie ale nie mogłem się powstrzymać)
 

Offline Mortus

Odp: Starfire
« Odpowiedź #20 dnia: 25.08.2020 20:07:23 »
No dokładnie. W sumie fajny efekt Ci wyszedł. Sam jakoś nie pomyślałem, a rzeczywiście można eksperymentować w photoshopie zanim zabiorę się za pracę na modelu.
Powoli sobie kończę renderować te mordki - niedługo powinienem mieć coś do pokazania z w pełni funkcjonalną facjatą.

Offline Mortus

Odp: Starfire
« Odpowiedź #21 dnia: 29.08.2020 10:19:11 »
Okej, chyba mogę powiedzieć, że zrobione. Zazwyczaj robię zestawienie 6 wyrazów twarzy, ale tym razem tak się zapędziłem, że zrobiłem ich 18  ;D



« Ostatnia zmiana: 29.08.2020 10:25:41 wysłana przez Mortus »
 

Offline Mortus

Odp: Starfire
« Odpowiedź #22 dnia: 20.09.2020 10:50:42 »
Rendery z całym ciałem. W sumie może zrobię jeszcze jeden set, bo kilka niewykorzystanych renderów leży już i czeka na dysku. A może mi się nie będzie chciało i nie zrobię. Nie wiadomo.

« Ostatnia zmiana: 22.09.2020 11:44:35 wysłana przez Mortus »
 

 


* Zaloguj




* Losowy obrazek