Autor Wątek: 2.8 cycles co zrobić by obiekt nie otrzymywał cieni od innego (ale tylko tego)  (Przeczytany 13778 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Ten temat zawiera odpowiedź oznaczoną jako najlepsza - [zobacz]

Offline na123

  • Vertex
  • *
  • Wiadomości: 8
    • Zobacz profil
    • Osiągnięcia
Witam,
co zrobić by obiekt nie otrzymywał cieni tylko od jednego obiektu a poza nim  by "reagował" normalnie na inne ( w temacie cienie) .
 

Offline alex

Hej,

temat jest dość złożony i mimo, że opisujesz sprawę w miarę konkretnie to może być wiele wariantów w zależności od sceny, przede wszystkim to zależy czy ten obiekt, od którego ma nie otrzymywać cieni ma rzucać cienie na inne obiekty. Jeżeli ma w ogóle nie rzucać cieni to temat jest prosty i możesz to wyłączyć w object properties => visibility=>shadow.


Jeżeli ma nie rzucać cieni tylko na ten obiekt, a rzucać na wszystkie inne to Cycles nie ma jeszcze opcji light linking (dawniej w blenderze, jak jeszcze funkcjonował Blender Internal była opcja light group). Na tę chwilę musiałbyś to zrobić przez kompozycję (compositing nodes). W blenderze 2.8 nazewnictwo związane z warstwami, wykluczaniem warstw, rozmieszczenie niektórych opcji w UI itd. uległo zmianie, więc trochę inaczej to wygląda w B 2.79, a B 2.80.
 
Użytkownicy, którzy podziękowali za ten post: na123

Offline na123

  • Vertex
  • *
  • Wiadomości: 8
    • Zobacz profil
    • Osiągnięcia
Dzięki
ale niestety  nie rozwiązało to mojego problemu .
W złącznikach masz rendery .
1. Stan 0 piękne wgłębienie w kości , dobrze widoczne na filmie
2 . implant w tym wgłębieniu, widać że ściany zrobiły się czarne co nie jest dla mnie korzystne  z powodów nie widać wgłębienia 2 implant jest mało widoczny na ciemnym tle
3. wyłączony shadow implantu - nie ma dużej różnicy
jakieś pomysły ?
 

Offline winhelp

Compositing - tak ja bym to robił, ewentualnie jakiś myk w nodach ale nic do głowy mi nie przychodzi poza ustawieniem lekkiego emission.

Oznaczone jako najlepsza odpowiedź przez: na123 dnia 23.02.2020 11:48:16

Offline alex

2 . implant w tym wgłębieniu, widać że ściany zrobiły się czarne co nie jest dla mnie korzystne  z powodów nie widać wgłębienia 2 implant jest mało widoczny na ciemnym tle
@na123  tak jak mówimy, możesz to zrobić przez compositing nodes.
Co to problemu to tak działa silnik renderujący Cycles. Jeśli chodzi o te Twoje czarne ściany to cienie to jedna sprawa, a druga - to że wgłębienie otrzymuje kolor implantu, który jest szary to kwestia promieni diffuse. Jak wyłączysz cienie i diffuse (ray visibility) dla implantu to się przekonasz  ;)
« Ostatnia zmiana: 20.02.2020 00:41:48 wysłana przez alex »
 
Użytkownicy, którzy podziękowali za ten post: na123

Offline na123

  • Vertex
  • *
  • Wiadomości: 8
    • Zobacz profil
    • Osiągnięcia
Super , dzięki.
Zadziałało.
 

 

wysypuje mi program przy przy renderze na GPU w cycles w wersjach powyżej 2.8

Zaczęty przez Jarek LublinDział Tender Blender

Odpowiedzi: 2
Wyświetleń: 11421
Ostatnia wiadomość 15.11.2020 16:49:07
wysłana przez Jarek Lublin
2.8 cycles jak stworzyć textrurę proc. z liniami rozchodzącymi nie symetrycznie

Zaczęty przez na123Dział Teksturowanie i materiały

Odpowiedzi: 4
Wyświetleń: 11332
Ostatnia wiadomość 08.03.2020 18:23:10
wysłana przez na123
Słabe oświetlenie wewnętrzne w Cycles

Zaczęty przez KubikDział Oświetlenie i rendering

Odpowiedzi: 5
Wyświetleń: 11193
Ostatnia wiadomość 07.02.2018 11:53:37
wysłana przez Kubik
Cycles ze wsparciem Nvidia RTX?

Zaczęty przez KubikDział Tender Blender

Odpowiedzi: 2
Wyświetleń: 11376
Ostatnia wiadomość 08.10.2018 13:00:38
wysłana przez Kubik
Realny Velvet w cycles

Zaczęty przez Jarek LublinDział Teksturowanie i materiały

Odpowiedzi: 0
Wyświetleń: 7257
Ostatnia wiadomość 03.04.2020 09:53:17
wysłana przez Jarek Lublin

* Zaloguj




* Losowy obrazek