Praca Miesiąca - guests

Nanami
Praca Miesiąca Kwiecień - Lipiec 2019
Mortus

Autor Wątek: Problem z displacement  (Przeczytany 293 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Kubik

  • Vertex
  • *
  • Wiadomości: 22
    • Zobacz profil
    • Osiągnięcia
Problem z displacement
« dnia: 10.09.2019 09:11:22 »
Cześć, pracuję nad szczegółowym modelem księżyca. Do tego celu wykorzystuję teksturę typu displacement map w wysokiej rozdzielczości i 16-bitowym formacie TIFF. Same kratery są ok, ale widać dziwne przejścia na bardziej płaskich fragmentach, takie jakby schody.
Samo displacement robię za pomocą adaptive subdivision, czyli eksperymentalnej funkcjonalności, ale do tej pory nie miałem z nią problemów. Sama tekstura wydaje się ok. Dicing rate ustawione na 1.00 px.
 

Offline freeqstyler

Odp: Problem z displacement
« Odpowiedź #1 dnia: 11.09.2019 13:54:22 »
To 16bit to takie prawdziwe 16 bit, że w tamtym miejscu jest gładkie przejście, a nie skokowe jak przy prostej konwersji 8bit->16bit?

Z prozaicznych problemów to może przestrzeń kolorów w teksturze w nodes nie jest ustawiona na linear tylko sRGB albo rozdzielczość adaptive subdivision jest za mała (oba pewnie już sprawdziłeś).
 

Offline winhelp

Odp: Problem z displacement
« Odpowiedź #2 dnia: 11.09.2019 20:26:47 »
Tak jak pisze freeqstyler i szukałbym szczególnie przy normalmapach ew jakiś nod po drodze który nie kuma 16-bitowej głębi.

Offline Kubik

  • Vertex
  • *
  • Wiadomości: 22
    • Zobacz profil
    • Osiągnięcia
Odp: Problem z displacement
« Odpowiedź #3 dnia: 11.09.2019 23:32:40 »
Wydaje mi się, że to prawdziwie 16-bitowy obraz. Po drodze nie ma wielu węzłów, tylko Image Texture z ustawieniem "Non-color"  i węzeł displacement. Te artefakty widać tylko na dużych zbliżeniach i zastanawiam się czy to nie może być zbyt mała rozdzielczość tekstury. Ma ona "zaledwie" 30 000 x 15 000 pikseli, może to jest problem, choć to nieco dziwnie wygląda
 

Offline freeqstyler

Odp: Problem z displacement
« Odpowiedź #4 dnia: 12.09.2019 00:05:18 »
Rozdzielczość ma bardziej wpływ w płaszczyźnie XY, a tutaj mamy schodkowanie w osi Z. Spróbuj jeszcze dać Linear zamiast Non-Color w teksturze jeżeli to height mapa a nie normal. Najlepiej podrzuć plik .blend i teksturę.
 

Offline misztal

Odp: Problem z displacement
« Odpowiedź #5 dnia: 12.09.2019 13:30:46 »
U mnie z podobnym problemem w jakości pomogło zaznaczenie 32 bit float przy tworzeniu obrazu dla bake displacement.
 

Offline winhelp

Odp: Problem z displacement
« Odpowiedź #6 dnia: 13.09.2019 10:30:04 »
9 minut wyjaśnień:
https://youtu.be/6D5tBEjS-N0

Offline Kubik

  • Vertex
  • *
  • Wiadomości: 22
    • Zobacz profil
    • Osiągnięcia
Odp: Problem z displacement
« Odpowiedź #7 dnia: 14.09.2019 19:27:59 »
Rozdzielczość ma bardziej wpływ w płaszczyźnie XY, a tutaj mamy schodkowanie w osi Z. Spróbuj jeszcze dać Linear zamiast Non-Color w teksturze jeżeli to height mapa a nie normal. Najlepiej podrzuć plik .blend i teksturę.

Testowałem Linear, niestety bez różnicy :(

Tutaj jest link do tekstury (nieco ponad 1 GB):
https://ufile.io/z2t0tmw5

Projekt jest tutaj:
https://drive.google.com/file/d/1P434Cjxmjiwejt56TiWWVVY_zrzo-C0i/view?usp=sharing

U mnie z podobnym problemem w jakości pomogło zaznaczenie 32 bit float przy tworzeniu obrazu dla bake displacement.

Ja importuję tą teksturę, nie wypalam jej w Blenderze. Po imporcie obraz jest w RGBA Float. Photoshop otwiera go jako 16-bitowy.
 

Offline freeqstyler

Odp: Problem z displacement
« Odpowiedź #8 dnia: 14.09.2019 20:55:55 »
No niestety wygląda na to, co podejrzewałem. Tak wygląda fragment pliku po podniesieniu kontrastu:



Przy obrazie wykorzystującym w pełni dobrodziejstwa 16-bit powinno być gładkie przejście. Możesz spróbować zaaplikować Gaussian Blur lub coś takiego na te bardziej jednolite fragmenty mapy gdzie masz artefakty, wtedy przejścia będą łagodniejsze (tu dolną część prostokąta rozmyłem przed podniesieniem kontrastu):

 

 

Problem ze swiatlem point light przy jednoczesnym uzywaniu HDRI

Zaczęty przez KrzysztofJDział Oświetlenie i rendering

Odpowiedzi: 6
Wyświetleń: 2874
Ostatnia wiadomość 24.04.2018 01:28:39
wysłana przez KrzysztofJ
UNREAL ENGINE SHADING PROBLEM

Zaczęty przez GrzesMANDział Inne programy

Odpowiedzi: 2
Wyświetleń: 1027
Ostatnia wiadomość 24.08.2017 16:46:29
wysłana przez Wookie
Problem dźwięk u Gamekit na Blenderze.

Zaczęty przez RadWolfDział Python, skrypty, pluginy i Blender Game Engine

Odpowiedzi: 0
Wyświetleń: 690
Ostatnia wiadomość 23.09.2017 18:25:07
wysłana przez RadWolf
Problem z wyapleniem normal mapy

Zaczęty przez mobsterDział Teksturowanie i materiały

Odpowiedzi: 4
Wyświetleń: 1117
Ostatnia wiadomość 24.12.2017 18:34:07
wysłana przez mobster
Problem przy kopiowaniu Animacji

Zaczęty przez bonqDział Animacja i symulacje

Odpowiedzi: 0
Wyświetleń: 952
Ostatnia wiadomość 13.03.2018 15:56:11
wysłana przez bonq

* Zaloguj




* Losowy obrazek