Autor Wątek: Wyciaganie z 2 d do 3d  (Przeczytany 8312 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline niedzwiedz

  • Noob
  • Wiadomości: 2
    • Zobacz profil
    • Osiągnięcia
Wyciaganie z 2 d do 3d
« dnia: 01.07.2019 16:56:26 »
czesc, generalnie chce zrobic z plaskiej superelipsy model 3d w takim sensie aby to 3d wygladalo jak wycinek kuli. Moje pytanie brzmi jak to "wyciagnac"? Cos jak extrude ale tylko sama siatke, gdzie najwieksza wysokosc bedzie na srodku a wraz ze zblizaniem sie do obwodu podstawy bedzie malec az do zera przy zetknieciu z krawedzia podstawy.
 

Offline freeqstyler

Odp: Wyciaganie z 2 d do 3d
« Odpowiedź #1 dnia: 01.07.2019 20:42:16 »
Coś takiego? Możesz zaznaczyć też sam środkowy vertex/face i będzie bardziej półkula niż półwalec. Tyle jeśli chodzi o "wyciąganie", natomiast jeżeli potrzebujesz bryły obrotowej, lub fragmentu bryły obrotowej, to lepiej jest korzystać z funkcji Spin:

https://docs.blender.org/manual/en/dev/modeling/meshes/editing/duplicating/spin.html
 

Offline niedzwiedz

  • Noob
  • Wiadomości: 2
    • Zobacz profil
    • Osiągnięcia
Odp: Wyciaganie z 2 d do 3d
« Odpowiedź #2 dnia: 02.07.2019 11:26:39 »
dzieki za odpowiedz. probowalem robic to propotional editing, ale odklejaja mi sie punkty od podstawy, a mi chodzi o zrobienie kopuly o jakiejs wysokosci i z podstawa w ksztalcie superelipsy.
 

 

* Zaloguj




* Losowy obrazek

Hamari expressions

Wyświetleń: 1192
Autor: Mortus
w: Mortus - rendery