Autor Wątek: Realistyczna symulacja dymu przy starcie rakiety  (Przeczytany 10444 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Kubik

Realistyczna symulacja dymu przy starcie rakiety
« dnia: 29.10.2018 21:04:26 »
Cześć, aktualnie pracuję nad animacją startującej rakiety i kluczową sprawą jest dopracowanie symulacji dymu i ognia. Mocno zależy mi na oddaniu tej energii jaka wtedy się wydziela. Pierwsze testy są całkiem obiecujące, ale po kilku godzinach spędzonych na eksperymentowaniu nie mogę ogarnąć kilku rzeczy jak należy.

Tutaj macie film: https://www.youtube.com/watch?v=Q-hNq8_bEIw&feature=youtu.be [nofollow]

Przede wszystkim to widać tam różne artefakty, które pojawiają się na ścianie za silnikiem po odpaleniu.
Po drugie nie podoba mi się początek symulacji. Widoczne są takie nienaturalne, duże kłęby tego dymu, które później taż brzydko się rozwiewają. Widać to na tej klatce: https://drive.google.com/file/d/1ZNFTC1SLGW6aA3vjpTAWNe4oyiNUzRVl/view?usp=sharing [nofollow]
Po trzecie to jeżeli dobrze się przyjrzycie początkowi symulacji to cień rzucany przez dym jest strasznie rozpikselizowany, jakby to był Minecraft...

Nie ukrywam, że przydałaby mi się mała podpowiedź co zrobić z tymi aspektami, a może nawet sugestia co jeszcze poprawić, bo powoli kończą mi się pomysły ;)

EDIT:
Divisions mam na 256 i smoke high res na 3.
« Ostatnia zmiana: 29.10.2018 21:25:26 wysłana przez Kubik »
 

Offline winhelp

Odp: Realistyczna symulacja dymu przy starcie rakiety
« Odpowiedź #1 dnia: 01.11.2018 14:30:59 »
A próbowałeś generować to cząsteczkami? W tedy dym powstawałby z małych cząsteczek a nie jako wielka ściana wydmuchiwana ze ściany.

Offline Kubik

Odp: Realistyczna symulacja dymu przy starcie rakiety
« Odpowiedź #2 dnia: 09.11.2018 22:18:34 »
Tak, niestety rezultat jest podobny. Zawsze początek symulacji wygląda bardzo sztucznie, strasznie jednorodnie. Deformowałem też siatkę emitera, ale nie zauważyłem większej różnicy...

Mam też problem z kolizjami, widać to na tym renderze:
https://imgur.com/a/bBGOoyv [nofollow]

Tak jakby rozdzielczość collidera była zbyt mała, ale nie widzę nigdzie opcji do zmiany.
« Ostatnia zmiana: 10.11.2018 21:51:51 wysłana przez Kubik »
 

Offline Piotr

Odp: Realistyczna symulacja dymu przy starcie rakiety
« Odpowiedź #3 dnia: 11.11.2018 13:16:52 »
A te ściany mają ustawione jako źródło kolizji mesh (shell, nie apmiętam) czy volume?

Offline Kubik

Odp: Realistyczna symulacja dymu przy starcie rakiety
« Odpowiedź #4 dnia: 12.11.2018 00:16:46 »
A te ściany mają ustawione jako źródło kolizji mesh (shell, nie apmiętam) czy volume?

Nie mam żadnych ustawień, jedynie typ smoke collidera do wyboru: static, rigid i animated.
 

Offline Piotr

Odp: Realistyczna symulacja dymu przy starcie rakiety
« Odpowiedź #5 dnia: 12.11.2018 10:41:48 »
Mój błąd - to collider dla cieczy ma tamte opcje.

Nie ma pomysłu, co jest nie tak. Może collider ma skalę ustawioną na inną niż 1,1,1?

 

Rendering w 2.8 trwa dłużej i szumi nawet przy dużej ilośći sampli.

Zaczęty przez KrzysztofJDział Oświetlenie i rendering

Odpowiedzi: 7
Wyświetleń: 10040
Ostatnia wiadomość 02.04.2019 16:16:06
wysłana przez alex
Problem ze swiatlem point light przy jednoczesnym uzywaniu HDRI

Zaczęty przez KrzysztofJDział Oświetlenie i rendering

Odpowiedzi: 6
Wyświetleń: 23907
Ostatnia wiadomość 24.04.2018 01:28:39
wysłana przez KrzysztofJ
Wypalanie nodes do normal - błąd przy cięciu siatki

Zaczęty przez mlody.lewDział Teksturowanie i materiały

Odpowiedzi: 2
Wyświetleń: 10474
Ostatnia wiadomość 21.06.2019 15:20:59
wysłana przez mortom.ckm
Zagiecia tkaniny przy zginaniu ręki w stawie łokciowym

Zaczęty przez Jarek LublinDział Animacja i symulacje

Odpowiedzi: 2
Wyświetleń: 8932
Ostatnia wiadomość 06.11.2020 14:26:46
wysłana przez Darusia
Symulacja tkaniny - zaciśnięcie tkaniny

Zaczęty przez mobsterDział Animacja i symulacje

Odpowiedzi: 2
Wyświetleń: 8335
Ostatnia wiadomość 13.03.2018 00:34:55
wysłana przez mobster

* Zaloguj




* Losowy obrazek

0002

Wyświetleń: 1667
Autor: pecet8686
w: Mercedes W124