Autor Wątek: Blender 2.8 development  (Przeczytany 37775 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Piotr

Blender 2.8 development
« dnia: 30.05.2018 15:07:20 »
Prace nad Blenderm 2.8 idą pełną parą i powoli zaczyna się klarować, jak będzie wyglądał. Do tego wątku wrzucajmy nowości, jakie się w nim pojawią.

Na rozgrzewkę wrzucam często aktualizowane miejsca, gdzie można znaleźć ciekawe informacje:

1. Youtubowy kanał developerów. Średnio jeden nowy film na tydzień: https://www.youtube.com/channel/UCAsj9iReHzLEYv9QawGzIOg
2. Video na żywo z jednym z developerów. Co poniedziałek o 21:00 przez pół godziny pokazuje nowości, a potem odpowiada na pytania z czatu" https://www.youtube.com/channel/UCMcDgpAEPGYyX3J9tMBel8A
3. Lista ukończonych nowości. Rzadko aktualizowana, ale warto znać: https://wiki.blender.org/index.php/Dev:Ref/Release_Notes/2.80
4. Blog developerów: https://code.blender.org/
5. Tygodniowe podsumowanie prac. (Od czasu Code Questu nie jest uzupełniane, może jeszcze wróci): https://thisweekinblenderdev.github.io/index.html
6. Testowe buildy. Codziennie nowa (bardzo niestabilna) wersja: https://builder.blender.org/download
« Ostatnia zmiana: 30.05.2018 15:14:40 wysłana przez Piotr »
 

Offline Piotr

Odp: Blender 2.8 development
« Odpowiedź #1 dnia: 30.05.2018 15:13:17 »
To zaczynam: Blender 2.8 będzie mieć nowe skróty klawiaturowe. Na razie nic nie jest ostatecznie zatwierdzone, ale np. cyfry 1 - 7 będą służyły do przechodzenia pomiędzy trybami (object mode, edit mode, pose mode ...). Obecna lista jest tutaj: https://developer.blender.org/T55162

Materiał video: https://www.youtube.com/watch?v=TK3tgfPZ9SQ

Podskoczyło Wam ciśnienie, czy ufacie devom, że dobrze robią?

Offline goten22

Odp: Blender 2.8 development
« Odpowiedź #2 dnia: 30.05.2018 19:37:09 »
Boję się zmian. Viewport jeszcze jakoś przełknę, ale zmiana podstawowych skrótów klawiszowych? Nie.


Ale narzekałem przy przejściu z 2.4 na 2.5, a teraz sobie nie wyobrażam korzystania ze starego interfejsu.
 

Offline winhelp

Odp: Blender 2.8 development
« Odpowiedź #3 dnia: 31.05.2018 01:00:33 »
Jeżeli chodzi o 1-7 to tych nigdy nie używam więc fajnie było by je zagospodarować - boję się trochę tych kolekcji ale w sumie już coś podobnego tworzę sobie sam robiąc grupy i w tak przeglądając outlinera. Klnę na opcje Display i Shading, bo zawsze muszę ich szukać i zajmują kupę miejsca, a używam raz na jakiś czas, a wizualizacja normalek to już gotuje mi krew, bo tak na prawdę nic nie pokazuje - zrobiłem se materiał gdzie prawidłowa normalka jest na zielono, a odwrócona na czerwono i działa to znacznie lepiej. Przydała by się opcja dla parametrów "set as default" zamiast zapisywać całego startowego blenda. Rozbudowali blendera znacznie od czasu 2.5 a ja nadal nie widziałem na oczy pewnych funkcji - np niedawno dopiero odkryłem solidify jako operację na meshu, a nie modyfikator - nie wiem gdzie ona jest w menu ale nawet nie dali jej skrótu klawiszowego, a to bardzo przydatna funkcja. Generalnie można dużo zmienić. Pytanie czy będzie to po naszej myśli?

Offline Piotr

Odp: Blender 2.8 development
« Odpowiedź #4 dnia: 31.05.2018 15:20:22 »
@winhelp "niedawno dopiero odkryłem solidify jako operację na meshu, a nie modyfikator"
>>> To tak się da?! ??? Musisz mi pokazać. I to jest najlepszy argument za tym, aby przebudować interfejs Blendera.

Ja tam uważam, że nowy interfejs jest potrzebny, bo teraz to jest jakaś padaka. Jedyny minus zmian, oprócz wypracowania sobie nowych nawyków, jest taki, że nagle 90% tutoriali będzie trudnych do zrozumienia dla nowicjuszy (nie znających interfejsu 2.7).

Offline winhelp

Odp: Blender 2.8 development
« Odpowiedź #5 dnia: 31.05.2018 16:03:29 »
Cytuj
nagle 90% tutoriali będzie trudnych do zrozumienia dla nowicjuszy (nie znających interfejsu 2.7).
To tak samo jak przy 2.4->2.5
Wpisz w szukajkę Solidify. Albo teraz znalazłem w menu fejsów (Ctrl+F>Solidify)

Offline Jerry

Odp: Blender 2.8 development
« Odpowiedź #6 dnia: 02.06.2018 18:05:54 »
Dla nowicjusza to bez różnicy... i tak dopiero się uczy. Chyba że chodzi wam o to że będzie mało tutoriali na nowej wersji i po prostu nie będzie z czego się uczyć.
Problem to będą mieli wymiatacze którzy już z automatu skróty wkepują.
 

Offline Hubert

Odp: Blender 2.8 development
« Odpowiedź #7 dnia: 04.06.2018 17:04:28 »
Jak ktoś chce zarobić, proponuję zrobić addon przywracający stare skróty i rzucić na blender market za 3$ :) Miliony w 5s. po wypuszczeniu B2.8 :D
 

Offline Piotr

Odp: Blender 2.8 development
« Odpowiedź #8 dnia: 04.06.2018 19:43:40 »
Bawiłem się dzisiaj testowym buildem i przyzwyczajenie we mnie silne, a gniew jeszcze silniejszy  ::) Mimo tego jestem na tak dla zmian.

Offline Terminus

Odp: Blender 2.8 development
« Odpowiedź #9 dnia: 04.06.2018 20:24:16 »
A mnie ciągle telepie jak widzę te infantylne ikony w menu po lewej...  >:(
 

Offline Piotr

Odp: Blender 2.8 development
« Odpowiedź #10 dnia: 05.06.2018 10:00:06 »
No dobra, to teraz coś, co zadowoli wszystkich. Nowy viewport jest szybszy od obecnego. Zależnie od sceny może być szybszy nawet dwa razy. A to jeszcze nie koniec optymalizacji.
https://www.youtube.com/watch?v=7pctJzQP7vs

Offline Piotr

Odp: Blender 2.8 development
« Odpowiedź #11 dnia: 18.07.2018 19:36:15 »
Dawno nic nie wrzucałem, więc dodaję film o nowym shaderze do włosów: Principled Hair Shader https://www.youtube.com/watch?v=xNlGsmZ6osk

Będzie działał z Cyclesem, póki co brak wieści o Eevee.

Offline Mortus

Odp: Blender 2.8 development
« Odpowiedź #12 dnia: 19.07.2018 08:15:33 »
O w pupę. Włosowy principled to jest coś, co by mi się mega przydało.

Offline Piotr

Odp: Blender 2.8 development
« Odpowiedź #13 dnia: 14.08.2018 17:31:46 »
Gdyby ktoś czekał na Blendera 2.8, to jego premiera jest przesunięta na początek 2019. Beta ma się pojawić przed konferencją Blendera, gdzieś pod koniec października.

Offline alex

Odp: Blender 2.8 development
« Odpowiedź #14 dnia: 15.08.2018 11:11:01 »
@Piotr, znając życie to terminy ulegną dalekiemu przesunięciu. Aktualnie w B2.8 przełączenie pivot pointa zajmuje mojemu komputerowi kilka sekund. Brakuje takich podstawowych rzeczy jak bounding box czy wireframe...

Poprzedni plan był taki:

July 2nd – Initial Alpha Release
August 12th – Beta Release
September 19th – Final Python API released (plugin upgrades begin)
October 20th – Release Candidate 1

Aktualny jest taki:
The new planning is as follows:

Today: Blender 2.80 Alpha 2. Download from builder.blender.org.
End of October: feature complete Blender 2.80 Beta at the Blender Conference.
Early 2019: Blender 2.80 stable.
2019: Blender 2.81, 2.82, .. for features that didn’t make it in the first release.

Początek 2019 wydaje mi się nierealny. Jak im się uda i B.2.8 będzie trzymać jakość to wyślę dodatkowy datek dla devów.

 

Blender Generalist Poszukiwany!/ Postprodukcja Warszawa Badi Badi

Zaczęty przez BadiBadiDział Oferty pracy (bez ogłoszeń FREE)

Odpowiedzi: 0
Wyświetleń: 18392
Ostatnia wiadomość 18.07.2022 16:19:11
wysłana przez BadiBadi
ZBrush Core to Blender (czy można użyć VRML to zrobienia textury)

Zaczęty przez CodajDział Teksturowanie i materiały

Odpowiedzi: 1
Wyświetleń: 19580
Ostatnia wiadomość 09.04.2019 13:29:19
wysłana przez alex
Symulacja ognia/dymu. Jego brak w renderze. Blender 2.79/2.8.

Zaczęty przez EldDział Animacja i symulacje

Odpowiedzi: 2
Wyświetleń: 21127
Ostatnia wiadomość 07.08.2019 09:28:41
wysłana przez Kubik
Tutoriał dla nowicjuszy blenderowania modelowanie i animacja wirusa Blender 2.9x

Zaczęty przez EasyBlendrDział Tutoriale

Odpowiedzi: 1
Wyświetleń: 19302
Ostatnia wiadomość 22.10.2021 16:32:15
wysłana przez OLKa
Płynne sterowanie dżojstikiem w blender game.

Zaczęty przez Bar HorabDział Tender Blender

Odpowiedzi: 0
Wyświetleń: 18776
Ostatnia wiadomość 31.01.2019 17:19:43
wysłana przez Bar Horab

* Zaloguj




* Losowy obrazek