Autor Wątek: Pytania o PBR i Principled BSDF  (Przeczytany 6704 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Kubik

Pytania o PBR i Principled BSDF
« dnia: 22.04.2018 13:39:59 »
Cześć!
Piszę, właśnie pracę magisterską o Physically Based Rendering i mam do Was kilka pytań. Jak wyszedł shader Principled BSDF to usłyszałem, że parametru "Specular" nie powinno się edytować, i tekstury "Reflection/Specular" nie mają już zastosowania, ponieważ sprawę załatwia parametr "Roughness".
Jednak wydaje mi się, że skoro mówimy o fizycznej poprawności to jest to pewne uproszczenie. Na odbicia świetlne mają największy wpływ 2 rzeczy: to ile dana powierzchnia odbija, a ile rozprasza światła oraz to jak bardzo jest chropowata (im bardziej, tym bardziej rozmyte odbicia). Wydaje mi się, że edytując tylko "Roughness" zmieniamy ten drugi czynnik, podczas gdy pierwszy jest wspólny dla wszystkich materiałów pod postacią "Specular" ustawionego domyślnie na 0,5. Mam rację? Czy ten parametr to jednak coś innego? Jak można zatem kontrolować to ile materiał rozprasza, a ile odbija światła?
Jest może jakiś szczegółowy opis działania Principled BSDF?
« Ostatnia zmiana: 22.04.2018 13:42:52 wysłana przez Kubik »
 

 

Problem z Principled Volume w 2.83

Zaczęty przez KubikDział Oświetlenie i rendering

Odpowiedzi: 1
Wyświetleń: 9414
Ostatnia wiadomość 07.06.2020 21:56:48
wysłana przez Piotr

* Zaloguj




* Losowy obrazek

Front closeup

Wyświetleń: 908
Autor: Kporabik
w: Aston Martin Vanquish Q