Autor Wątek: Substance Painter Normal Map  (Przeczytany 8349 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Frycek1994

  • Vertex
  • *
  • Wiadomości: 30
    • Zobacz profil
    • Osiągnięcia
Substance Painter Normal Map
« dnia: 26.03.2018 17:27:33 »
Cześć. Mam problem z wygenerowaniem normal mapy na podstawie siatki high poly. Wydaje mi sie ze robie wszystko jak należy a efekt jest taki ze po dodaniu siatki high poly i zrobieniu baka textur normal mapa wcale sie nie generuje. Może nie robie czegoś tak jak trzeba albo nie rozumiem zasady działania. Na pierwszym zrzucie pokazuje ze mam dwa obiekty jeden HP drugi LP z odpowiednim dopiskiem _high i _low. Drugi zrzut to ustawienia z substanca a trzeci to efekt ;) Co robie i nie tak i czego nie rozumiem? ;)
 

Offline freeqstyler

Odp: Substance Painter Normal Map
« Odpowiedź #1 dnia: 26.03.2018 18:40:58 »
Jeżeli eksportujesz ustawione tak jak na pierwszym screenie, to najpewniej normalka nie wypala się bo obiekty są w różnych położeniach. Muszą być "nałożone" na siebie. Btw, co do samego obiektu, lepiej te ściany "fasolki" na górze hp lekko zukosować, jak będą pod kątem 90 stopni to kiepsko to wyjdzie na samej mapie.
« Ostatnia zmiana: 26.03.2018 18:43:12 wysłana przez freeqstyler »
 

Offline Piotr

Odp: Substance Painter Normal Map
« Odpowiedź #2 dnia: 26.03.2018 18:55:28 »
Tak jak pisał freeqstyler, obiekty muszą być w tym samym miejscu.

Jeżeli dalej nie działa, to napisz krok po kroku co robisz, bo całkiem sporo rzeczy można zepsuć po drodze. Np:
- obiekt low poly musi mieć UV-kę zrobioną
- obiekt low poly musi mieć dodany materiał, a w nim zaznaczoną teksturę, która będzie podłączona do UV-ki z lewej strony i do niczego z prawej [to na niej będzie wypalana normalka]
- oba obiekty powinny być zaznaczone, przy czym ważna jest kolejność: najpierw high, potem low-poly [obiekt, który będzie zaznaczony jako ostatni będzie aktywny]
- w ustawieniach bake'owania musi być wybrany typ 'normal' i zaznaczony box 'selected to active'
Patrz na screena, a przy wypalaniu zwróć uwagę na to, czy na samej górze ekranu nie wyskakuje jakiś komunikat.

Edit: I jeszcze jedno. Pójdź za radą freeqstylera i zrób ścianki tego przetłoczenia strome, ale nie idealnie pionowe. Normalmapa [chyba] nie przechowuje informacji o wysokości, tylko o nachyleniu płaszczyzny. To wytłoczenie jest na górze tak samo płaskie jak reszta, więc na normalmapie będzie miało taki sam kolor.
« Ostatnia zmiana: 26.03.2018 21:54:34 wysłana przez Piotr »
 

Offline Frycek1994

  • Vertex
  • *
  • Wiadomości: 30
    • Zobacz profil
    • Osiągnięcia
Odp: Substance Painter Normal Map
« Odpowiedź #3 dnia: 27.03.2018 15:23:02 »
Jak mam już wypalona normal mape w blenderze to co dalej? mam ja zapisać?Bo jak zrobie eksport modelu low i high poly i wrzuce to do SP to dalej normal mapa sie nie generuje
 

 

Wypalanie nodes do normal - błąd przy cięciu siatki

Zaczęty przez mlody.lewDział Teksturowanie i materiały

Odpowiedzi: 2
Wyświetleń: 10102
Ostatnia wiadomość 21.06.2019 15:20:59
wysłana przez mortom.ckm
Problem z wyapleniem normal mapy

Zaczęty przez mobsterDział Teksturowanie i materiały

Odpowiedzi: 4
Wyświetleń: 10253
Ostatnia wiadomość 24.12.2017 18:34:07
wysłana przez mobster
problem oświetlenie i normal map.

Zaczęty przez sir_GioDział Teksturowanie i materiały

Odpowiedzi: 2
Wyświetleń: 10360
Ostatnia wiadomość 24.03.2021 01:24:03
wysłana przez EasyBlendr
Bump / Normal / Displacement

Zaczęty przez hepaDział Teksturowanie i materiały

Odpowiedzi: 2
Wyświetleń: 13163
Ostatnia wiadomość 24.10.2022 07:20:49
wysłana przez hepa
Błędy w normal map

Zaczęty przez mobsterDział Teksturowanie i materiały

Odpowiedzi: 6
Wyświetleń: 10185
Ostatnia wiadomość 05.06.2018 18:02:23
wysłana przez mobster

* Zaloguj




* Losowy obrazek