Praca Miesiąca - guests

Nanami
Praca Miesiąca Kwiecień - Lipiec 2019
Mortus

Autor Wątek: Modelowanie cerkwi - porada  (Przeczytany 2105 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline arcik

  • Vertex
  • *
  • Wiadomości: 7
    • Zobacz profil
    • Osiągnięcia
Modelowanie cerkwi - porada
« dnia: 04.01.2018 16:16:12 »
Witam wszystkich.
Jestem nowym użytkownikiem blendera. Postanowiłem zrobić cerkiew, znajdującą się w mojej miejscowości. Aktualnie utknąłem na czymś takim:
https://zapodaj.net/acb4947e223f5.png.html
Mam podstawową geometrię i teraz nie wiem co dalej :D Chodzi mi np o dachówki, jak myślicie, lepiej zrobić to jakoś normal mapami czy wymodelować?
https://zapodaj.net/eecd724aadc20.jpg.html
https://zapodaj.net/3ca9603472848.jpg.html

Dzięki z góry za wszystkie porady:)
« Ostatnia zmiana: 04.01.2018 16:18:47 wysłana przez arcik »
 

Offline MieszQ

Odp: Modelowanie cerkwi - porada
« Odpowiedź #1 dnia: 04.01.2018 17:18:29 »
Siemanko Arcik

Ładnie wyszedł Ci ten model bazowy,  odpowiadając na pytanie uważam, że lepiej to będzie zrobić normal mapami, dla większej dokładności możesz też użyć displacementu, to nada dachówkom jeszcze bardziej relistycznego wyglądu. Dla mnie  z modelowaniem byłoby masakrycznie dużo roboty i trudno byłoby ułożyc je na tym dachu.

Trzymam kciuki za efekty :) pochwal się jak zrobisz następny krok w projekcie.

Pozdro
 
Użytkownicy, którzy podziękowali za ten post: arcik

Offline arcik

  • Vertex
  • *
  • Wiadomości: 7
    • Zobacz profil
    • Osiągnięcia
Odp: Modelowanie cerkwi - porada
« Odpowiedź #2 dnia: 04.01.2018 18:32:51 »
Dzięki MieszQ :) zastanawiałem się właśnie nad tym displacement.. Ale nie wiem czy nie będzie to zbyt zasobożerne.. Jak myślisz? I spoko , jak coś wymodzę to podeśle, pozdro :)
 

Offline MieszQ

Odp: Modelowanie cerkwi - porada
« Odpowiedź #3 dnia: 04.01.2018 20:04:00 »
Displacement sam w sobie jest zasobożerny, nawet bardzo, ale jest narzedziem ktore znaczaco podnosi poziom realizmu, wiec musisz sobie zadac pytanie, jak bardzo zalezy Ci ma realizmie ?
Jesli Bardzo, uzywasz displacement I normalmapy.
Jesli nieszczególnie, tylko normalmapy, ktore dają I tak bardzo dobry efekt.

Pozdro Arcik  ;)
 
Użytkownicy, którzy podziękowali za ten post: arcik

Offline Jerry

Odp: Modelowanie cerkwi - porada
« Odpowiedź #4 dnia: 04.01.2018 20:59:00 »
Zgadzam się z przedmówcą.
Nazwa pliku - Genialna! :D
 
Użytkownicy, którzy podziękowali za ten post: arcik

Offline arcik

  • Vertex
  • *
  • Wiadomości: 7
    • Zobacz profil
    • Osiągnięcia
Odp: Modelowanie cerkwi - porada
« Odpowiedź #5 dnia: 04.01.2018 22:55:46 »
Ok dzięki Panowie :D to nic, spróbuje użyć displacement :D A co do nazwy to.. nie mogłem się poprostu do tego zabrać   8) Pozdro :D
 

Offline freeqstyler

Odp: Modelowanie cerkwi - porada
« Odpowiedź #6 dnia: 05.01.2018 12:21:04 »
Displacement sam w sobie jest zasobożerny, nawet bardzo, ale jest narzedziem ktore znaczaco podnosi poziom realizmu, wiec musisz sobie zadac pytanie, jak bardzo zalezy Ci ma realizmie ?
Jesli Bardzo, uzywasz displacement I normalmapy.
Jesli nieszczególnie, tylko normalmapy, ktore dają I tak bardzo dobry efekt.

Pozdro Arcik  ;)

Trochę tak, ale trochę nie. Dawanie dispa na detale zajmujące małą część sceny albo widoczne z daleka to często marnowanie zasobów.
 
Użytkownicy, którzy podziękowali za ten post: arcik

Offline araneus

Odp: Modelowanie cerkwi - porada
« Odpowiedź #7 dnia: 05.01.2018 23:42:45 »
Aby zaoszczędzić trochę mocy komputera można użyć opcji Adaptive w modyfikatorze SubSurf. Powoduje ona, że elementy położone bliżej kamery mają więcej poligonów niż te bardziej oddalone.
Wyjaśnienie tutaj:
https://www.blenderguru.com/tutorials/introduction-microdisplacements
 
Użytkownicy, którzy podziękowali za ten post: arcik

Offline arcik

  • Vertex
  • *
  • Wiadomości: 7
    • Zobacz profil
    • Osiągnięcia
Odp: Modelowanie cerkwi - porada
« Odpowiedź #8 dnia: 06.01.2018 13:50:53 »
Dzięki wielkie Panowie za rady. Narazie skupiłem sie na robieniu ścian, jak zabiorę się już za dach to wyślę screeny :)  Pozdro ;)
 

Offline arcik

  • Vertex
  • *
  • Wiadomości: 7
    • Zobacz profil
    • Osiągnięcia
Odp: Modelowanie cerkwi - porada
« Odpowiedź #9 dnia: 01.03.2018 21:08:49 »
Witam po przerwie :) Jestem na takim etapie jak na zdjęciu i zastanawiam się pomalutku nad teksturowaniem .. i nie wiem za bardzo jak to ugryźć.. Jak wy byście się do tego zabrali? Z góry dzieki!
 

Offline Hubert

Odp: Modelowanie cerkwi - porada
« Odpowiedź #10 dnia: 02.03.2018 19:49:20 »
Ja to bym zaczął od UV'ek. ;)
 
Użytkownicy, którzy podziękowali za ten post: arcik

Offline arcik

  • Vertex
  • *
  • Wiadomości: 7
    • Zobacz profil
    • Osiągnięcia
Odp: Modelowanie cerkwi - porada
« Odpowiedź #11 dnia: 20.03.2018 23:55:48 »
Siemanko! Udało się w wielkich bólach pociachać cerkiewke, wyszło coś takiego. Co myślicie? Dzieki za wszystkie porady ;)
 

Offline winhelp

Odp: Modelowanie cerkwi - porada
« Odpowiedź #12 dnia: 21.03.2018 11:41:09 »
Coś ze skalą chyba nie tak - drug odgromowy jest tak mocowany, że zmieściło by się w nim z pół okna... coś mi nie halo.

Offline arcik

  • Vertex
  • *
  • Wiadomości: 7
    • Zobacz profil
    • Osiągnięcia
Odp: Modelowanie cerkwi - porada
« Odpowiedź #13 dnia: 21.03.2018 12:11:17 »
Chodzi o odległość od ścian ? :D jeżeli tak to on faktycznie jest tak przymocowany :D
 

 

[Płatny staż - Rzeszów] modelowanie\animacja

Zaczęty przez KubaHaDział Oferty pracy (bez ogłoszeń FREE)

Odpowiedzi: 0
Wyświetleń: 977
Ostatnia wiadomość 07.09.2017 16:36:35
wysłana przez KubaHa
modelowanie maki samochodu

Zaczęty przez JerryDział Modelowanie

Odpowiedzi: 2
Wyświetleń: 942
Ostatnia wiadomość 11.01.2018 14:02:05
wysłana przez Jerry
Modelowanie wielkiego terenu.

Zaczęty przez DominikkDział Modelowanie

Odpowiedzi: 1
Wyświetleń: 739
Ostatnia wiadomość 15.07.2018 17:13:57
wysłana przez goten22
Modelowanie samochodu

Zaczęty przez XDamianDział Modelowanie

Odpowiedzi: 13
Wyświetleń: 2220
Ostatnia wiadomość 03.04.2018 09:01:10
wysłana przez XDamian

* Zaloguj




* Losowy obrazek