Autor Wątek: Problem z wyapleniem normal mapy  (Przeczytany 961 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline mobster

  • Vertex
  • *
  • Wiadomości: 11
    • Zobacz profil
    • Osiągnięcia
Problem z wyapleniem normal mapy
« dnia: 22.12.2017 23:05:16 »
Cześć
Próbuję wypalić normal mape na low poly. Część wysp uv jest nałożona na siebie, pobiera dane z tego samego miejsca na zapisanym obrazie. W jednym miejscu wypala błąd- dziwne kolory. Na modelu jest jedna UV mapa
Próbowałem rozkłądać uv ponownie, inaczej ustawiać względem high poly, wypalać z cage-m i dalej to samo.


« Ostatnia zmiana: 22.12.2017 23:08:37 wysłana przez mobster »
 

Offline Zuorion

Odp: Problem z wyapleniem normal mapy
« Odpowiedź #1 dnia: 22.12.2017 23:14:24 »
Co do wypalnia kilku elementów w tym samym miejscu: Offsetnij te fragmenty i zostaw tylko pojedynczy.

Nie masz może normali tam poodwracanych?
I pytanie. Czym wypalasz?
 

Offline mobster

  • Vertex
  • *
  • Wiadomości: 11
    • Zobacz profil
    • Osiągnięcia
Odp: Problem z wyapleniem normal mapy
« Odpowiedź #2 dnia: 22.12.2017 23:20:36 »
Wypalam xNormalem. Sprawdzałem nie są poodwracane. Co do tego offset ocb?
 

Offline Zuorion

Odp: Problem z wyapleniem normal mapy
« Odpowiedź #3 dnia: 23.12.2017 16:03:27 »
Jeśli wiele faceów używa tej samej przestrzeni tekstury, a chcesz żeby tylko jeden fragment był użyty do wybake'owania to przesun wszystkie te powelające isę fragmenty poza prestrzeń 0-1. Najlpiej dopkładnie o 1 jednostę po X (aby nadal sie dobrze wyświetlały tekstury).
Tak jak tutaj:


Co do artefaktów. To nie wiem. Podeślij plik.
 
Użytkownicy, którzy podziękowali za ten post: mobster

Offline mobster

  • Vertex
  • *
  • Wiadomości: 11
    • Zobacz profil
    • Osiągnięcia
Odp: Problem z wyapleniem normal mapy
« Odpowiedź #4 dnia: 24.12.2017 18:34:07 »
Wypaliłem z przesunięciem wysp  i problem się powtarza. Zbudowałem nowe HP tej ściany skrzynki i dalej to samo. Wyrzuciłem wszystkie wyspy na bok i zostawiłem tylko te z którymi był problem i dalej to samo. Potem zrobię upload hp i lp.
 

 

Problem ze swiatlem point light przy jednoczesnym uzywaniu HDRI

Zaczęty przez KrzysztofJDział Oświetlenie i rendering

Odpowiedzi: 6
Wyświetleń: 2661
Ostatnia wiadomość 24.04.2018 01:28:39
wysłana przez KrzysztofJ
UNREAL ENGINE SHADING PROBLEM

Zaczęty przez GrzesMANDział Inne programy

Odpowiedzi: 2
Wyświetleń: 867
Ostatnia wiadomość 24.08.2017 16:46:29
wysłana przez Wookie
Problem dźwięk u Gamekit na Blenderze.

Zaczęty przez RadWolfDział Python, skrypty, pluginy i Blender Game Engine

Odpowiedzi: 0
Wyświetleń: 588
Ostatnia wiadomość 23.09.2017 18:25:07
wysłana przez RadWolf
Problem przy kopiowaniu Animacji

Zaczęty przez bonqDział Animacja i symulacje

Odpowiedzi: 0
Wyświetleń: 861
Ostatnia wiadomość 13.03.2018 15:56:11
wysłana przez bonq
Problem z Texture Paint

Zaczęty przez VerantiDział Teksturowanie i materiały

Odpowiedzi: 1
Wyświetleń: 814
Ostatnia wiadomość 31.07.2017 15:16:54
wysłana przez Veranti

* Zaloguj




* Losowy obrazek