Autor Wątek: MIDO wiertnica  (Przeczytany 12851 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Tvaroog

MIDO wiertnica
« dnia: 21.12.2017 21:25:18 »
Cześć,
Niedawno skończyłem animację dla formy wykonującej kanalizacje. Wykorzystałem kilka darmowych modeli - samochody, tramwaj, kościół i dwa inne budynki. Maszynę wymodelował konstruktor w Inventorze. Resztę zrobiłem w Blenderze. Wszystkie materiały są proceduralne.





« Ostatnia zmiana: 07.01.2018 18:07:01 wysłana przez Tvaroog »
 

Offline pxxl666

Odp: MIDO wiertnica
« Odpowiedź #1 dnia: 28.12.2017 12:41:44 »
noi git , bardzo mi sie podoba efekt wiercenia przy uzyciu koronki powrotnej. teraz breakdown heh
 

Offline Tvaroog

Odp: MIDO wiertnica
« Odpowiedź #2 dnia: 05.01.2018 13:41:50 »
Breakdown na szybko.
Użyłem dynamicznego subdiva, dlatego, żeby oszczędzić pamięci przyczepiłem do kamery maskujący stożek:



Materiał ziemi:



Materiał asfaltu:



Żeby uzyskać efekt drążenia tunelu, użyłem dynamic paint + displacement:

 

Offline freeqstyler

Odp: MIDO wiertnica
« Odpowiedź #3 dnia: 06.01.2018 14:16:52 »
(Embedowanie YouTube'a nie działa):

Działa, działa, tylko trzeba dać samo ID filmu w tagach (końcówka linku), nie cały link:

[yt]3z06AC7AQFI[/yt]
Poprawiłem ci w pierwszym poście ;) Przypominam też o linku do galerii.
« Ostatnia zmiana: 06.01.2018 14:20:51 wysłana przez freeqstyler »
 

Offline Tvaroog

Odp: MIDO wiertnica
« Odpowiedź #4 dnia: 06.01.2018 20:31:36 »
Poprawiłem ci w pierwszym poście ;) Przypominam też o linku do galerii.
Dzięki. Link do galerii? Nie bardzo wiem o co chodzi.
 

Offline freeqstyler

Odp: MIDO wiertnica
« Odpowiedź #5 dnia: 06.01.2018 23:44:05 »
Tu masz wszystko wyjaśnione: http://www.blender.pl/index.php?topic=89.0
 

Offline BogumiłZ

  • Noob
  • Wiadomości: 4
    • Zobacz profil
    • Osiągnięcia
Odp: MIDO wiertnica
« Odpowiedź #6 dnia: 13.01.2018 10:49:24 »
Bardzo ładna animacja, nawet nie chcę myśleć ile to kosztowało czasu i nerwów żeby ogarnąć te wszystkie patenty. Swoją drogą trochę nie rozumiem po co robić aż tak zaawansowane materiały do animacji (render times). Nie dostrzegłem w pełni potencjału tych wszystkich nodów które przedstawiłeś na obrazkach. Nie wytykam, że źle czy coś, po prostu staram się zrozumieć - może dowiem się czegoś nowego ;)

Pozdrawiam
B.
 

Offline Tvaroog

Odp: MIDO wiertnica
« Odpowiedź #7 dnia: 15.01.2018 11:56:25 »
Zalety proceduralnych tekstur chyba wszystkim są znane. Przede wszystkim nieograniczona rozdzielczość. Dzięki proceduralnym szumom można uzyskać odpowiednią ilość detali zarówno na zbliżeniach jak i na dalszych planach. Pozwalają zaoszczędzić ram, co jest ważne gdy się renderuje na GPU.
 

Offline winhelp

Odp: MIDO wiertnica
« Odpowiedź #8 dnia: 15.01.2018 16:58:55 »
Proceduralne oszczędzają ram?

Offline Tvaroog

Odp: MIDO wiertnica
« Odpowiedź #9 dnia: 16.01.2018 08:05:39 »
Według tej tabelki [nofollow]: "Procedural Texture (...) Uses no or little memory; instead uses CPU compute power." Czyli renderuje się dłużej, ale zajmuje mniej pamięci.
 

Offline winhelp

Odp: MIDO wiertnica
« Odpowiedź #10 dnia: 16.01.2018 16:38:34 »
Cytuj
Image is mapped once to faces.
Nieprawda - mogą się powtarzać na jednym fejsie i 100x jak ktoś chce.
Cytuj
Affect the color and the alpha of the object.
A normalnych już nie dotyczy? Nieprawda.

Mi chodzi konkretnie o przypadek gdy dana tekstura już się renderuje - owszem sama w pamięci zajmuje, szczególnie te najprostsze, tyle co nic, bo to zestaw instrukcji jak ją wygenerować - ale właśnie ile to zajmuje PO wygenerowaniu?

Offline Zuorion

Odp: MIDO wiertnica
« Odpowiedź #11 dnia: 18.01.2018 21:52:09 »
Nic.
To się nigdzie nie generuje (cache'uje), to jest na bierząco obliczane.
 
Użytkownicy, którzy podziękowali za ten post: Tvaroog

 

* Zaloguj




* Losowy obrazek

Słuchawki

Wyświetleń: 1180
Autor: Kacper
w: Rendery