Autor Wątek: Fraktale 3d  (Przeczytany 7557 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline mrys

Fraktale 3d
« dnia: 09.09.2017 15:21:03 »
Mocno nietypowo, ale po konsultacji z administracją forum prezentuję serie obrazów wykonanych przy użyciu programu Mandelbulb 3d. Blender ma z tym tyle wspólnego, że prezentowane prace były robione w przerwie od jego użytkowania :) Mandelbulb 3d i pokrewny mu Mandelbulber to darmowe programy umożliwiające rozszerzenie klasycznej dwuwymiarowej definicji fraktala w trzy wymiary. Co zaurocza w trakcie użytkowania to duża losowość generowania wynikowego obrazu - części rzeczy nie można przewidzieć :)
Prezentuję w ramach ciekawostki.
















http://mandelbulb.com/
http://www.mandelbulber.com/



 

Offline McGavish

  • Noob
  • Wiadomości: 1
    • Zobacz profil
    • ArtStation
    • Osiągnięcia
Odp: Fraktale 3d
« Odpowiedź #1 dnia: 10.09.2017 12:36:34 »
Aż musiałem założyć konto, żeby napisać, jak świetnie i nietypowo to wygląda :D
Dzięki za info o tym programie!
newbielink:https://www.artstation.com/artist/mcgavish [nonactive]
 

Offline mrys

Odp: Fraktale 3d
« Odpowiedź #2 dnia: 11.09.2017 22:07:46 »
Przy okazji - zarówno Mandelbulb 3d jak i Mandelbulber umożliwiaja tworzenie animacji. Od razu też muszę zaznaczyć, że pod względem  ergonomii użytkowania (czyli np. intuicyjności, wygody itd) obydwa programy przypominają BARDZO wczesnego Blendera :D Ustawianie odpowiedniego kadru bywa udręką.

Tu dwa przykłady moich testowych animacji - zrobionych jedynie żeby zobaczyć, czy to działa ...



 

Offline freeqstyler

Odp: Fraktale 3d
« Odpowiedź #3 dnia: 11.09.2017 23:17:44 »
Fajne te animacje, nieruchomy obrazek tak nie oddaje efektu. Szczególnie ta pierwsza wygląda jak jakaś megastruktura rodem ze scifi.

Dlaczego taka mała rozdzielczość tych renderów? :<
 

Offline mrys

Odp: Fraktale 3d
« Odpowiedź #4 dnia: 12.09.2017 00:05:20 »
Rozdzielczość mała, bo czas renderowania klatki jest bardzo duży a renderowałem jedynie w celach testowych. Niestety obiekty te są potwornie złożone a póki co nie udało się zaprząc do renderowania GPU. Nie jestem programistą wiec nie wiem za bardzo dlaczego, ale z wymiany zdań na forum mandelbulbera wywnioskowałem, że problem tkwi w samym sposobie obliczania iteracji fraktala. To co udaje się w "zwykłej" grafice 3d tam się niestety nie sprawdza. W przypadku Mandelbulbera można uruchomić renderowanie sieciowe ale mnie się nie udało póki co doczekać połączenia. Bez tego rendering w Mandelbulberze jest wolniejszy jeszcze niż w Mandelbulbie 3d.

W tej chwili pracuję nad filmem na podstawie obrazu Zbigniewa Pronaszki Szachista, w którym chcę połączyć elementy renderowane w Mandelbulbie z blenderowymi. Zobaczymy, czy coś z tego będzie.
 
Użytkownicy, którzy podziękowali za ten post: Mad Max

 

* Zaloguj




* Losowy obrazek

0011

Wyświetleń: 1542
Autor: pecet8686
w: Mercedes W124