Logowanie
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?
24 Marzec 2017, 14:51:49
Nazwa użytkownika:

Hasło:



Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji

Zapomniałeś hasła?
Nowe na forum
» Low poly - Wookie
» Praca Miesiąca - Grudzień... - matchias
» Oświetlenie wybranych obi... - vipovsky
» Motion tracking - porusza... - wefhy
» W poszukiwaniu znajomości... - Zer0Frost
» Proszę mnie skasować - Z_Piotrek
» Materiał czołgu? - PeKur
» Normal Mapy - błąd na kra... - LICK
» Łązienka - raiden1983
» Lokomotywka - Veezen
Nowe linki
1. opengameart
    Kategoria: Tekstury, modele, materiały...
2. Bluevertigo
    Kategoria: Tekstury, modele, materiały...
3. Lester Banks - Blender tutorials
    Kategoria: Tutoriale i Artykuły
4. Blender Guru
    Kategoria: Tutoriale i Artykuły
5. Warsztat - programowanie gier
    Kategoria: Gry i interaktywność
W Galerii
Przedmieścia, z albumu: Atomowy eden, ocena: 4

najnowsze
Atomowy eden/Przedmieścia

Spinka, z albumu: Multikino, ocena: 2.4

losowe
Multikino/Spinka
Hosting
profilowe-napisy.jpg
Creative Commons

Publikuj z sensem
cclogo.jpg
Wybierz swoją licencję

88x20.png
Christmas Dinnersaurs - short
Forum Blenderowni
24 Marzec 2017, 14:51:49 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Czy wiesz, że aby utrzymać serwis z reklam, wystarczy 7-8 kliknięć dziennie?
Aktualności:
 
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1] 2   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Christmas Dinnersaurs - short  (Przeczytany 7111 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
mookie
Blender Incarnated
******

Karma: 158
Offline Offline

Wiadomości: 2147



WWW
« : 15 Grudzień 2015, 13:49:59 »

Wraz z Barbarą Witkowską stanąłem na czele pierwszej animacji z Evermotion, w której Blender był jednym z głównych narzędzi pracy. Postprodukcja, symulacje fali uderzeniowej (dziękuję przy tej okazji szczurowi za pomoc w napisaniu skryptu eksportującego sekwencję obj.!), pyłków, komety, montaż, modelowanie części obiektów, doskonalenie kształtu dinozaurów, wszystkie te elementy zostały w nim wykonane.

Wpadła nam oto do głowy dziwna historia, w której dwa dinozaury oczekują pierwszej gwiazdki, aby zasiąść do wigilijnej kolacji. Życzę miłego oglądania!

https://vimeo.com/148986611


* thumbnail.jpg (225.53 KB, 952x568 - wyświetlony 662 razy.)
Zapisane

mrys
Blender Incarnated
******

Karma: 120
Offline Offline

Wiadomości: 1722



WWW
« Odpowiedz #1 : 15 Grudzień 2015, 20:03:20 »

Gratuluję! Świetne. Pomysł znakomity, wykonanie też. Dawno żadna animacja mnie tak nie ubawiła Smiley
Zapisane

ikkiz
Blender Incarnated
******

Karma: 97
Offline Offline

Wiadomości: 1430



WWW
« Odpowiedz #2 : 15 Grudzień 2015, 20:27:44 »

będę rozsyłał z życzeniami świątecznymi link do tej animacji. Jest świetna!
Zapisane

Honi soit qui mal y pense!
Tomasz Jurczyk | ikkiz.pl
Z_Piotrek
Metaball
*****

Karma: 24
Offline Offline

Wiadomości: 523



WWW
« Odpowiedz #3 : 15 Grudzień 2015, 20:56:56 »

Podoba mi się ten minimalizm - brak tekstur, kamera stojąca w miejscu i cała uwaga skupiona na aktorach. No i czarny humor - trochę smutłem Smiley. Wrzućcie to na wykopy, kwejki i inne sadistiki, bo aż szkoda to trzymać w piwnicy.
Zapisane

not4u - koszulki z nadrukiem
hubert
Metaball
*****

Karma: 49
Offline Offline

Wiadomości: 834


« Odpowiedz #4 : 15 Grudzień 2015, 21:43:01 »

Fajne. Tylko można było nie wspominać w opisie o pierwszej gwiazdce, bo od razu wiadomo jaka jest fabuła. Sad
Zapisane
arec79
Sphere
****

Karma: 10
Offline Offline

Wiadomości: 494



« Odpowiedz #5 : 15 Grudzień 2015, 21:55:39 »

Bardzo fajne, jeśli odbiorcą jest dorosły. Zrobiłem mały eksperyment i obejrzałem to z synem (4 lata). Nie wytrzymał nawet do połowy. Tak sobie myślę, że skoro jest to bajka i nie ma tam nic co by ograniczało wiek odbiorcy to niezastosowanie żywszych kolorów jest błędem.   
Zapisane
winhelp
Metaball
*****

Karma: 50
Offline Offline

Wiadomości: 971



WWW
« Odpowiedz #6 : 15 Grudzień 2015, 23:12:35 »

Mi tylko brakuje takiej jasnej łuny po uderzeniu i takiego jakiegoś "łubudu", bo ta fala to se tak leci... leci... jakby się jej nie chciało Wink
Ogólnie bardzo fajnie - skąd taki "niedoteksturowany" styl?
Zapisane

■ Skullstone - WARSZTAT
■ YouTube
■ e-mail: winhelp(małpiszon)op.pl
mookie
Blender Incarnated
******

Karma: 158
Offline Offline

Wiadomości: 2147



WWW
« Odpowiedz #7 : 16 Grudzień 2015, 11:17:41 »

Bardzo dziękuję za komentarze!

Animacja od samego początku miała być prosta i opierać się na fabule, a nie fajerwerkach technicznych. Pierwotnie nawet modele miały być bardziej uproszczone, a kolorystyka oparta na jeszcze skromniejszej palecie barw, całość miała nawet przypominać nieco szkic lub rysunek. Przede wszystkim zaś zależało nam na sprawnym opowiedzeniu zabawnej historii bazującej na "grze aktorskiej" dwóch bohaterów, dość zwyczajne shadery, kamera statyczna, a całość miała powstać w wyznaczonym przez nas czasie. Dla mnie osobiście była to przede wszystkim świetna zabawa, możliwość nauki i sprawdzenie się w roli jednego z liderów projektu. Co do spoilerowania w opisie - jakoś tydzień przed premierą zdaliśmy sobie sprawę, że zwyczaj świętowania po ujrzeniu pierwszej gwiazdki na niebie jest stricte polski, więc musieliśmy w jakiś sposób zaznajomić z nim widza. Ciekawi mnie odbiór bajki przez dzieci, arec79 wspomniał, że w jego przypadku projekcja została przerwana. No cóż, nie sposób chyba zadowolić każdego widza, a dzieci są faktycznie wybredne Smiley
Zapisane

winhelp
Metaball
*****

Karma: 50
Offline Offline

Wiadomości: 971



WWW
« Odpowiedz #8 : 16 Grudzień 2015, 11:59:13 »

Moim skromnym zdaniem ludzie są wybredni w każdym wieku - tylko, że dzieci są bardzo bezpośrednie - jak się nie podoba to se idzie po coś lepszego - dorosły będzie pół godziny szukał pozycji na fotelu, wyrażał swoje opinie, googlował, a potem i tak powie, że mu się nie podobało.
Zapisane

■ Skullstone - WARSZTAT
■ YouTube
■ e-mail: winhelp(małpiszon)op.pl
ania
Blender Incarnated
******

Karma: 228
Offline Offline

Wiadomości: 1819



WWW
« Odpowiedz #9 : 17 Grudzień 2015, 10:51:06 »

Bardzo przyjemne.
Błogi wyraz twarzy grubego kiedy uruchomił wiatrak jest genialny, generalnie animacja i acting grubego bardzo fajne, chudy trochę słabszy. Ssak też bardzo sympatycznie zanimowany.
Chudy ma chyba jakieś problemy z wagami w okolicach ramion i klatki piersiowej.
Że gwiazdka wybuchnie było przewidywalne (nie wiem czy są filmy o dinozaurach bez tej eksplozij), dla mnie główną puentą było ożycie ssaka, świetny pomysł.
Mi brak kolorów nie przeszkadza, ale dzieckiem nie jestem.
Diplodocusa nie widać, doszukałam się go dopiero przeczytawszy w creditsach że istnieje.

Brzuch grubego to symulacja?
« Ostatnia zmiana: 17 Grudzień 2015, 23:52:55 wysłane przez ania » Zapisane

Obis_81
Metaball
*****

Karma: 16
Offline Offline

Wiadomości: 585



« Odpowiedz #10 : 17 Grudzień 2015, 21:39:01 »

krótkie, na temat i bez zamulania, fabuła z sensem i wszystko trzyma się kupy, można by trochę wymagać więcej od tak dużej grupy ludzi która pracowała nad projektem ale domyślam się, że to takie tylko pierwsze testy ogarnięcia tematu short i dalej będzie więcej i lepiej,
momentami animacja grubego mi się mało podobała albo zrobił bym ją trochę inaczej ale jest to niczym w porównaniu do animacji  myszo_kolacji, która spierdziela/ucieka w ostatnim momencie
pozdro

Zapisane

moje skromne intro http://vimeo.com/25615369
oraz making of http://vimeo.com/26679221
mookie
Blender Incarnated
******

Karma: 158
Offline Offline

Wiadomości: 2147



WWW
« Odpowiedz #11 : 18 Grudzień 2015, 14:56:15 »

Bardzo dziękuję za taką konstruktywną krytykę!

Aniu - co do diplodoka to specjalnie go trochę ukryłem, bo i jego animacja jest dość oszczędna, i uwaga widza niepotrzebnie kierowałaby się na jakiegoś stwora w tle (moim zdaniem to jest i tak dość skomplikowana reżysersko fabuła gdzie łatwo utrudnić widzowi śledzenie rozwoju wydarzeń). Trochę szkoda, bo model był świetny, podobnie jak i muchy, nota bene zdecydowanie za szczegółowy, jak na potrzeby projektu.

Obis_81 - dzięki, ten short to faktycznie taki proof of concept i wkrótce zobaczymy, jak to się dalej rozwinie. Ja jestem z tego projektu, dostrzegając jego niedociągnięcia, niezwykle zadowolony. Co do creditsów to gro osób spędziło nad animacją 2-3 dni, często wykonywali drobne modele z czystej sympatii dla idei shorta, ja i Basia spędziliśmy przy nim 85% czasu, ale uczciwie wymieniliśmy każdego, kto dołożył choćby i najmniejszą cegiełkę do tego projektu.
Zapisane

ObywatelGC
Sphere
****

Karma: 14
Offline Offline

Wiadomości: 467



« Odpowiedz #12 : 18 Grudzień 2015, 15:44:13 »

Jak ja bym chciał w takim studiu graficznym popracować choć przez chwilę :/
Zapisane
winhelp
Metaball
*****

Karma: 50
Offline Offline

Wiadomości: 971



WWW
« Odpowiedz #13 : 19 Grudzień 2015, 00:06:05 »

Ja też Smiley Teraz tak obejrzałem na pełnym ekranie i myślę, że fali brakuje tylko wysokości i udało mi się zauważyć tego diplodocusa.
Fajnie, że myszak ożywa po uderzeniu, a nie równocześnie.

http://i.giphy.com/3o8dp1lNAgk2Xz18vm.gif
Zapisane

■ Skullstone - WARSZTAT
■ YouTube
■ e-mail: winhelp(małpiszon)op.pl
Sunedge
Blender Incarnated
******

Karma: 42
Offline Offline

Wiadomości: 1121



« Odpowiedz #14 : 19 Grudzień 2015, 12:16:17 »

Gratki projektu.
Jak już wszyscy wyrazili swoją opinię, to teraz moje trzy grosze.
Podoba mi się animacja dino - czytelna, płynna i ekspresywna - fajna.
Podoba mi się pomysł z kieszeniami - bardzo kreskowkowy motyw.
Podobaja mi się detale - ćma, dino w tle, scena żyje.
Co mi się nie podoba
1. Przewidywalne do bólu i jak zauważyła Ania - ocknięcie się głównego dania robi cały filmik.
2. Balkonik, laska - wskazuje na zaawansowany wiek bohaterów, ale ruszają się później bardzo żwawo.
3. Gruby fatalnie idzie - pięty powinny się odrywać, teraz jest bardzo nienaturalne szuranie całymi stopami.
Robi wrażenie konsekwencja z jaką realizujesz swoje cele. Jeszcze raz słowa uznania Smiley
Pozdrawiam
Zapisane
Strony: [1] 2   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2005, Simple Machines Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!
Strona wygenerowana w 0.069 sekund z 26 zapytaniami.