Logowanie
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?
30 Kwiecień 2017, 08:49:29
Nazwa użytkownika:

Hasło:



Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji

Zapomniałeś hasła?
Nowe na forum
» Low poly - Wookie
» Praca Miesiąca - Grudzień... - matchias
» Oświetlenie wybranych obi... - vipovsky
» Motion tracking - porusza... - wefhy
» W poszukiwaniu znajomości... - Zer0Frost
» Proszę mnie skasować - Z_Piotrek
» Materiał czołgu? - PeKur
» Normal Mapy - błąd na kra... - LICK
» Łązienka - raiden1983
» Lokomotywka - Veezen
Nowe linki
1. opengameart
    Kategoria: Tekstury, modele, materiały...
2. Bluevertigo
    Kategoria: Tekstury, modele, materiały...
3. Lester Banks - Blender tutorials
    Kategoria: Tutoriale i Artykuły
4. Blender Guru
    Kategoria: Tutoriale i Artykuły
5. Warsztat - programowanie gier
    Kategoria: Gry i interaktywność
W Galerii
Przedmieścia, z albumu: Atomowy eden, ocena: 4

najnowsze
Atomowy eden/Przedmieścia

VW scirocco 2009, z albumu: Takie tam, ocena: 0

losowe
Takie tam/VW scirocco 2009
Hosting
profilowe-napisy.jpg
Creative Commons

Publikuj z sensem
cclogo.jpg
Wybierz swoją licencję

88x20.png
[GameArt] SteamQuest
Forum Blenderowni
30 Kwiecień 2017, 08:49:29 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Czy wiesz, że aby utrzymać serwis z reklam, wystarczy 7-8 kliknięć dziennie?
Aktualności:
 
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1] 2 3 ... 6   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: [GameArt] SteamQuest  (Przeczytany 17085 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Rejke
Cube
***

Karma: 9
Offline Offline

Wiadomości: 230



WWW
« : 07 Lipiec 2015, 22:07:06 »

Pół roku temu rozpoczęliśmy pracę nad naszym pierwszym, naprawdę dużym projektem...(my w sensie ja i Jakub) ...ot takim, co to zawsze chcieliśmy zrobić. Coś, co dla odmiany nie będzie grą logiczną, ale czymś w co moglibyśmy sami pograć ( w nasze własne gry logiczne grać nie możemy, bo zbyt dobrze pamiętamy rozwiązania).
Podobny wątek prowadzę już od dłuższego czasu na polskim kursie blendera, więc z definicji ten będzie przez jakiś czas lekko opóźniony względem niego zanim nie przekleję tutaj całej najważniejszej treści. Postaram się to nadrobić jak najszybciej i w jak najbardziej znośnych porcjach, co by za dużo na raz nie było Smiley
A dlaczego w ogóle zakładam tu wątek? Ano dlatego, że projekt jest dla nas bardzo ważny i chcielibyśmy podzielić się nim z jak największą grupą ludzi i czasem może nawet usłyszeć jakąś opinię lub motywujące słowo Smiley
Poza tym, może uda mi się przekazać Wam jakieś przydatne informacje.

=== Silnik Gry====
Jak już mówiłam, obecny projekt jest dla nas przełomowy i dotyczy to także używanego przez nas silnika. Nie jest to co prawda Blender , ale nie jest to już sam czysty LibGdx.
Tym razem jest to GODOT http://www.godotengine.org/wp/
GODOT to całkiem przyjazny silnik tworzony przez dwie osoby pod opieką firmy Okam Studio.
Jednak, każdy kto by chciał się zabrać za ten silnik musi wiedzieć, że:
- GODOT ma bardzo szczątkową dokumentację, nie mówiąc już o tutorialach
- trzeba się polubić z gdscript ( https://github.com/okamstudio/godot/wiki/gdscript)
- jeśli chcecie robić coś bardziej skomplikowanego - przygotujcie się na niezłą batalię Tongue
My się z taką batalią zetknęliśmy kiedy przyszło do oprogramowania generowanych losowo lochów...no ale o tym później.

No dobrze...GODOT nie wygląda jakoś szczególnie zachęcająco, dlatego teraz krótko o innych silnikach i dlaczego nie:
- Unity 3D - meh....
- UnrealEngine - przejdziemy, jak będzie nas stać na lepszego kompa dla Jakuba Smiley
- Shiva Engine - bardzo fajny projekt, ale co chwila mają tam poważne problemy finansowe...trochę strach. Poza tym na Linuxa mają tylko betę.
- cała reszta silników? Albo nie są na Linuxa albo nie wspierają mobilnych platform albo nie wspierają 3D. Często - wszystko na raz.


=== GRA ====
No to skoro już wiemy, w czym tworzymy, to teraz kilka słów o tym, co to w ogóle jest.... Otóż to nie jest gra logiczna, koniec. Hura!

No dobrze...to chyba jednak trochę za mało, prawda?
SteamQuest to gra z kategorii top-down na zasadach trochę jak rogalik, ale nie do końca. Co prawda tracimy życie, tracimy fajne znajdźki i wszystkie nabite levele, ale nie tracimy kasy (węgla) oraz znalezionych w Dungeonach Blueprintów (o tym za chwilę).
W grze sterujemy robotem, który jest uwięziony w najniższym poziomie starej fabryki robotów w której roboty się zbuntowały. Bohaterowi trochę nudno siedzieć na dole więc chce się wydostać na zewnątrz. Czasem spotyka przyjazne NPC zagubione gdzieś w zakamarkach starej fabryki i może ich sprowadzić do "wioski startowej" czyli do jedynego bezpiecznego miejsca. Każdy taki NPC ma swoją własną rolę do odegrania - może pomagać bohaterowi przed walką, może przygotować bohaterowi nowe części zamienne z blueprintów (chodzi o nowe moduły do robota, nowy silnik, nowe szybsze nogi itp) a niektórzy tylko opowiedzą mu o dawnych czasach.


=== Ograniczenia ===
Wiadomo - vertexy! No i tym razem też wszelkie efekty świetlne, światła w ogóle, cząsteczki i inne bajery. Tym razem jednak aż tak bardzo się tym nie martwimy, po prost wszystkie fajne efekty ładujemy do części gry, którą będzie można łatwo wyłączyć lub włączyć w zależności od mocy docelowego urządzenia.


=== Realizacja Projektu ===

Jeśli ktoś z Was, miałby ochotę zająć się GODOTem, to polecam filmik o dodawaniu meshy kolizyjnych (mieliśmy z tym spory problem, stąd postanowiłam to uwiecznić na filmie dla potomnych)
https://youtu.be/llYeyuVTFR4

I jeszcze coś...rzutem przez ramię

...oraz część bazgrołków, z których wynika, że wcale nie trzeba być mistrzem ołówka ...ale dobrze jest sobie czasem coś rozpisać Smiley




====Wrogowie====

-==Robo-Zombie==--

wróg o małym polu widzenia, dosyć gapowaty i mocno zdezelowany. Łatwo go zabić z zaskoczenia, ale jak już namierzy bohatera - wykazuje się dosyć dużą żywotnością i wielką zawziętością

https://youtu.be/pjr7rIbCaLE?list=PLVdOzl3ToypPoiv0WB_H-w8gtL8KlSkhg


--== Robo-Crab==-
Taki szperacz. Ruchliwy, skupia się na patrolowaniu okolicy. Ma duże pole widzenia i trudno go zaskoczyć, biega znacznie szybciej niż bohater - na szczęście nie ma wiele "życia".

https://youtu.be/jGf1yqRBTY0?list=PLVdOzl3ToypPoiv0WB_H-w8gtL8KlSkhg

--==Robo-Generał==-
Strasznie wredny gość! Dużo patroluje, trudno go podejść, ale jego celem działania nie jest bezpośredni atak, a alarmowanie jednostek znajdujących się w pobliżu. Kiedy już zaalarmuje wszystkich dookoła, staje w bezpiecznym miejscu i z broni palnej strzela w bohatera.

https://youtu.be/rFu_OwqGQIs?list=PLVdOzl3ToypPoiv0WB_H-w8gtL8KlSkhg

--==MiniFlyer==--

To taki typ, co to się często w różnych grach spotyka - mały, dość, szybki i upierdliwy. No i na dodatek "wykluwa" się ze swojego "źródła" (np z kokonów) do momentu aż owo źródło nie zostanie zniszczone. W tym przypadku zamiast kokonu mamy Mobilną Fabrykę Robotów Latających.

I rzut okiem na proces produkcji https://youtu.be/bPJqJyBzblE
Zapisane

Veezen
Sphere
****

Karma: 5
Offline Offline

Wiadomości: 365



« Odpowiedz #1 : 07 Lipiec 2015, 22:54:54 »

Fajnie ze powstają takie projekty Smiley

Cytuj
- Unity 3D - meh....

Czemu "meh..."? Ten silnik nie jest taki zły. Owszem z Unity 5 są niezłe problemy w pracy, kilka kluczowych rzeczy nie działa, ale ta starsza wersja ~4.x radzi sobie całkiem nieźle.

Takie troche techniczne pytanie ... czemu szkice wykonujesz w zeszycie? Po prostu z wygody i przyzwyczajenia do ołówka? Tablet masz, Krita na linuxy tez (chyba) jest i to za darmo.

Ciekaw jestem jak to sie potoczy dalej Smiley
Zapisane

Rejke
Cube
***

Karma: 9
Offline Offline

Wiadomości: 230



WWW
« Odpowiedz #2 : 08 Lipiec 2015, 10:34:13 »

No z tym Unity, dlatego "meh" bo oni się kręcą wokół tego Linuxa jakby nie wiedzieli czy go trącić patykiem czy palcem Smiley W sensie nie spieszą się w tym momencie z wersją na linuxy. Oczywiście zapowiedzieli wersję na Linuxa, ale to tak na zasadzie, że jeśli nie napotkają zbyt wielu problemów, to faktycznie będzie. A jeśli owe problemy napotkają...to nie będzie Smiley
Co do tego zeszytu hym... to nie jest tak do końca, że  ja nie rysuję konceptów na komputerze. Rysuję, ale dopiero w późniejszej fazie (to będzie widać na filmach które niedługo tu wkleję). Jednak początkowe koncepty powstają w zeszycie z dwóch powodów
- i tak cały dzień gapię się w ekran, więc miło popatrzeć na coś innego
- faktycznie łatwiej mi się gryzmoli po papierze. Czuję jakby ...hym...mniejszą presję chyba?
« Ostatnia zmiana: 08 Lipiec 2015, 11:32:37 wysłane przez Rejke » Zapisane

misztal
Cube
***

Karma: 3
Offline Offline

Wiadomości: 162


« Odpowiedz #3 : 08 Lipiec 2015, 13:24:05 »

Ogólnie w unity jak popatrzycie po wtyczkach to 50% pracy Wam odejdzie. O pomoc nie łatwo ale więcej osób napisze coś pod unity. Możecie zawsze kupić window XP Smiley
W jakich urządzaniach, parametrach chcecie się zmieścić? Gdzie toczy się akcja gry?
Zapisane
Rejke
Cube
***

Karma: 9
Offline Offline

Wiadomości: 230



WWW
« Odpowiedz #4 : 08 Lipiec 2015, 14:12:03 »

@misztal wolimy jednak chyba kupić lepszy sprzęt i przesiąść się na Unreal Engine Smiley Poza tym sam GODOT też jest naprawdę fajny gdy się go lepiej pozna.
A co do Windowsa to niestety nie jest kwestia "nie posiadania fizycznie" tylko "braku chęci instalowania" Cheesy Mam kupionego Windows 7 (kupiłam gdy zakładałam firmę, tak na wszelki wypadek). Tylko problem jest taki, że ciężko przesiąść się ze środowiska, które się świetnie zna na takie, którego się nie zna... ten ból, znają pewnie wszyscy ci, którzy próbowali bezskutecznie przesiąść się z Windowsa na Linuxa. Serio, w odwrotną stronę jest tak samo trudno Smiley

Co do urządzeń, celujemy żeby dolną granicę wyznaczał sIII ( w tej chwili ma stabilne 60 fps), ale kiedy gra będzie na ukończeniu, chcemy dodać więcej elementów na warstwie hym... high performance (może więcej świateł, błysków, efektów itd) i wówczas w  takiej postaci grę zobaczą prawdopodobnie jedynie posiadacze mocniejszych androidowych urządzeń i użytkownicy pc. Niemniej wersja z niskimi ustawieniami będzie właśnie dostępna w najgorszym razie na sIII Smiley
Zapisane

misztal
Cube
***

Karma: 3
Offline Offline

Wiadomości: 162


« Odpowiedz #5 : 08 Lipiec 2015, 14:59:43 »

W UE4 odpadnie dużo urządzeń ale widzę że jednak coś bardziej na przyszłość szykujecie.
Zapisane
Rejke
Cube
***

Karma: 9
Offline Offline

Wiadomości: 230



WWW
« Odpowiedz #6 : 10 Lipiec 2015, 20:58:16 »

@misztal może i trochę odpadnie..ale raz, że mobilki są coraz mocniejsze, dwa, że nie trzeba od razu odpalać masy świateł na scenie, a trzy że....tak...faktycznie mamy plany na przyszłość....walki mechów i takie tam... Cheesy

-===BOHATER==--

Czyli najtrudniejsza postać jaką miałam do zrobienia...Dlaczego? Jednocześnie trzeba było nadać robotowi jakiś charakter, spróbować sprawić, żeby chociaż wydawał się sympatyczny, a jednocześnie pamiętać o tym, że bohater ma budowę modułową, więc jednocześnie faktem jest to, że bohater nigdy na koniec gry, nie będzie wyglądał tak, jak na jej początku. Zatem należało stworzyć coś...hym, pewną ideę bohatera, która byłaby spójna, dla wszystkich wcieleń bohatera. Z tym drugim warunkiem poszło mi prościej, bo po prostu kolejne moduły bohatera były dopasowywane do niego a nie na odwrót, ale jeśli chodzi o w miarę sympatyczny wygląd? Nie wiem, to już Wy musicie mi powiedzieć, czy wzbudza  w Was choćby ułamek miłych skojarzeń?

Zanim jeszcze przejdziemy do prezentacji samego bohatera, to kilka słów  wyjaśnienia o co w ogóle chodzi z tymi modułami?
Koncept gry, zakłada, że bohater ma budowę modułową, co oznacza że silnik, obydwa ramiona, nogi, tułów - można wymienić i przyczepić inne.
W miejsce prawego ramienia jest wstawiana broń, a lewa ręka zostaje przykładowo zmieniona w tarczę. Lewa ręka w ogóle jest ciekawa, bo w jej miejsce można wstawić też kilka innych fajnych rzeczy np. maskowanie, lub broń do ataków obszarowych.
Silnik ma natomiast podwójne znaczenie, z jednej strony zwiększa pojemność wody (tak jakby many) dzięki której możemy strzelać z broni oraz używać akcji specjalnych z ręki lewej, ale ma także po prostu hak, na drugą, zapasową broń. Bez założonego silnika, bohater może mieć przy sobie tylko jedną broń.
Podmianie podlegają także nogi, które mogą stać się wolniejsze, ale podnosić statystykę zbroi bohatera, albo być szybsze i tą statystykę obniżać.
Mam nadzieję, że przedstawiłam to klarownie:)

Teraz pora poznać samego bohatera, oraz jego poprzednie wersje.
1.

i filmik o tym, jak ten pierwszy model powstawał:
https://www.youtube.com/watch?v=uKV76DVERyM&feature=youtu.be

2.

Z dwójką związany jest też zabawny błąd, który popełniliśmy w międzyczasie Smiley Podczas testów, za którymś razem Kuba zapomniał o klatce piersiowej bohatera, w związku z czym ten nagle nabrał zupełnie nowego wyglądu... Zaczęliśmy się zastanawiać, czy nasz bohater nie powinien mieć innej budowy? Przykład drugi, to właśnie próba dążenia do tego przypadkowo uzyskanego efektu.
https://www.youtube.com/watch?v=3RPL36NOOkA

3.
A to jest nasz obecny bohater...zdaje się nam, że jest jakimś kompromisem pomiędzy wszystkimi poprzednimi wersjami ... co o nim uważacie?



---==Moduły Broni===---

W tym momencie przewidujemy dwa rodzaje broni - palne oraz broń biała.
Z broniami jest taki myk, że wychodzą one bezpośrednio z ramienia bohatera i część tego ramienia, zawsze jest jednocześnie częścią broni.
Wyraźnie widać to na przykładzie miecza: tam, gdzie normalnie jest jelec, bohater ma ...łokieć :>



Pierwsza z serii broni palnych:


Oraz tarcza podstawowa:
« Ostatnia zmiana: 10 Lipiec 2015, 21:03:23 wysłane przez Rejke » Zapisane

Rejke
Cube
***

Karma: 9
Offline Offline

Wiadomości: 230



WWW
« Odpowiedz #7 : 28 Lipiec 2015, 11:09:08 »

Czas na ciąg dalszy historii Smiley
Poznajcie Panią Mechanik!


To pierwszy NPC którego się spotyka w grze...i taki, który nam będzie już "towarzyszył" do końca. Przede wszystkim w sytuacji, gdy bohater zostanie zniszczony gdzieś podczas misji. Pani Mechanik, zawsze go poskłada do kupy, wyklepie blachy, zalakieruje gdzie trzeba i wykopie za drzwi bezpiecznego schronienia na kolejną misję. No sorry, ktoś musi! Smiley
https://youtu.be/3_aXSvLcLgw
Pani Mechanik to najważniejszy NPC w całej grze, to ona daje zadania, pchające główną fabułę do przodu. Inne NPC w "wiosce" dają jedynie poboczne zadania.
Zapisane

51cent
Blender Incarnated
******

Karma: 50
Offline Offline

Wiadomości: 1176



« Odpowiedz #8 : 28 Lipiec 2015, 19:10:31 »

Tak zapostuje komentarz bo pusto, a według mnie brakuje takich tematów na blenderowni.

Moim zdaniem postacie nie pasują do reszty assetu. Przykładowo tarcze wyglądają jak by miały ręcznie malowane tekstury a w postaciach pojawiają się gradienty i cienie które nie wyglądają jak malowane.

Ile czasu zeszło się z jedną postacią łącznie modelowanie i teksturowanie?
Zapisane

Lubię Tuska. Żartuje!
Rejke
Cube
***

Karma: 9
Offline Offline

Wiadomości: 230



WWW
« Odpowiedz #9 : 28 Lipiec 2015, 19:19:27 »

No troszku pusto, ale nie przejmuję się tym zbytnio - wiem po sobie, że czasem ciężko jest coś napisać, skomentować konstruktywnie... a napisać po prostu "eee...wszystko jest kaszanka" albo "wszystko jest super" po prostu troszeczkę głupio Smiley

Hym co do tego czasu poświęconego na takie postacie to posłużę się przykładem RoboZombie - robiłam go 6 dni razem z animacjami. Długo, bo tak naprawdę animacje robiłam po raz pierwszy w życiu i część czasu poświęciłam też na naukę.... Ale teraz robiłam dwóch innych wrogów bazujących na Zombiaku, to model z teksturą zajął mi już niecałe dwa dni na każdego z wrogów Smiley
Byłoby jeszcze szybciej, ale padło mi piórko od tabletu i wszystko muszę smarować myszką Sad

To przy okazji mały offtop - ma ktoś jakiś używany, stary ale sprawny tablet do sprzedania? Nie pogardzę nawet jak będzie zdezelowany Cheesy jakby coś, to na pw.
« Ostatnia zmiana: 28 Lipiec 2015, 19:24:24 wysłane przez Rejke » Zapisane

Goten22
Global Moderator
******

Karma: 98
Offline Offline

Wiadomości: 2841



WWW
« Odpowiedz #10 : 29 Lipiec 2015, 06:34:33 »

Ponoć wczoraj w auchanie było promocja na wacomy, no i na legitymacje dają zniżki. Cheesy
Zapisane

Zawsze się trochę fejkuje.

[:: Portfolio ::]
Rejke
Cube
***

Karma: 9
Offline Offline

Wiadomości: 230



WWW
« Odpowiedz #11 : 29 Lipiec 2015, 13:14:00 »

legitymacja? nieee..nie wszyscy są tacy młodzi Smiley Ale już się na szczęście ktoś znalazł, kto posiada piórko do mojego tabletu Smiley Wymienimy się za żelki Cheesy
Zapisane

hubert
Metaball
*****

Karma: 49
Offline Offline

Wiadomości: 834


« Odpowiedz #12 : 29 Lipiec 2015, 14:35:47 »

Nie musi być twoja Wink Chyba, że kupionego na legitymację nie można używać do celów komercyjnych.
Zapisane
Rejke
Cube
***

Karma: 9
Offline Offline

Wiadomości: 230



WWW
« Odpowiedz #13 : 29 Lipiec 2015, 22:11:27 »

@hubert dobry tip na przyszłość Cheesy Choć z drugiej strony, jestem tak skrajnym przypadkiem introwertyka, że i tak byłby z tym kłopot Smiley
Zapisane

hubert
Metaball
*****

Karma: 49
Offline Offline

Wiadomości: 834


« Odpowiedz #14 : 30 Lipiec 2015, 07:26:41 »

Wracając do modelu. Wydaje mi się, że przydało by się dać tę kieszeń z kluczami nieco wyżej. 
Zapisane
Strony: [1] 2 3 ... 6   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2005, Simple Machines Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!
Strona wygenerowana w 1.133 sekund z 25 zapytaniami.