Logowanie
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?
24 Czerwiec 2017, 17:25:59
Nazwa użytkownika:

Hasło:



Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji

Zapomniałeś hasła?
Nowe na forum
» Low poly - Wookie
» Praca Miesiąca - Grudzień... - matchias
» Oświetlenie wybranych obi... - vipovsky
» Motion tracking - porusza... - wefhy
» W poszukiwaniu znajomości... - Zer0Frost
» Proszę mnie skasować - Z_Piotrek
» Materiał czołgu? - PeKur
» Normal Mapy - błąd na kra... - LICK
» Łązienka - raiden1983
» Lokomotywka - Veezen
Nowe linki
1. opengameart
    Kategoria: Tekstury, modele, materiały...
2. Bluevertigo
    Kategoria: Tekstury, modele, materiały...
3. Lester Banks - Blender tutorials
    Kategoria: Tutoriale i Artykuły
4. Blender Guru
    Kategoria: Tutoriale i Artykuły
5. Warsztat - programowanie gier
    Kategoria: Gry i interaktywność
W Galerii
Przedmieścia, z albumu: Atomowy eden, ocena: 4

najnowsze
Atomowy eden/Przedmieścia

creative ZEN, z albumu: tomek, ocena: 3.5

losowe
tomek/creative ZEN
Hosting
profilowe-napisy.jpg
Creative Commons

Publikuj z sensem
cclogo.jpg
Wybierz swoją licencję

88x20.png
Materiał czołgu?
Forum Blenderowni
24 Czerwiec 2017, 17:25:59 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Czy wiesz, że aby utrzymać serwis z reklam, wystarczy 7-8 kliknięć dziennie?
Aktualności:
 
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 2 [3]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Materiał czołgu?  (Przeczytany 3382 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
tyciBratek
Vertex
*

Karma: 0
Offline Offline

Wiadomości: 9


« Odpowiedz #30 : 11 Styczeń 2017, 20:12:51 »

Lepiej?
A i proszę o rady o pomoc w moich pytaniach doświadczonych modelarzy
Jak ten materiał zbliżyć do tego z prawdziwego czołu?
Moim zdaniem to do materiału to jeszcze trochę brakuje. Nie wyciągniesz za wiele z modelu w którym nie masz detalu. Ok ten czołg nie jest może szczególnie ciekawy, ale zobacz ile detali ma ten z dolnego obrazka. Wloty, nity, przetłoczenia, uchwyty itd itp. to wszystko "robi robotę" a z takiego gładkiego i prostego modelu moim zdaniem będzie trudniej coś zrobić. Oczywiście nie musisz wszystkiego modelować, można sporo texturami, ale detal musi być i już Smiley
Zapisane
PeKur
Vertex
*

Karma: 0
Offline Offline

Wiadomości: 38


« Odpowiedz #31 : 11 Styczeń 2017, 20:45:10 »

Wiem o tym i biorę się właśnie za detale:
-Normal mapa na chropowatą powierzchnię i na rysy na bocznych panelach
-systemy obrony aktywnej na wcięciach w wieży
-granatniki
-nity
-gąsienice
-,,naklejki,,
-koła jezdne
-otoczenie
-światła
...to mój plan jak możecie pomagajcie Cheesy
Zapisane
PeKur
Vertex
*

Karma: 0
Offline Offline

Wiadomości: 38


« Odpowiedz #32 : 12 Styczeń 2017, 17:00:31 »

Tak to na razie wygląda ,a i błagam kto może niech pomoże z tym materiałem...


* render2.jpg (160.88 KB, 960x540 - wyświetlony 127 razy.)
Zapisane
PeKur
Vertex
*

Karma: 0
Offline Offline

Wiadomości: 38


« Odpowiedz #33 : 12 Styczeń 2017, 17:03:53 »

Chodzi o to że jest zbyt jaskrawy a chodzi mi o coś takiego (jak na zdjęciu)


* polish-tank-PL-01.jpg (225.58 KB, 1600x900 - wyświetlony 136 razy.)
Zapisane
PeKur
Vertex
*

Karma: 0
Offline Offline

Wiadomości: 38


« Odpowiedz #34 : 12 Styczeń 2017, 17:04:36 »

Podaję zdjęcie nodów...
Swoją drogą skąd ta ,,sraczka,, na materiale?


* metal.png (313.33 KB, 1680x1050 - wyświetlony 108 razy.)
« Ostatnia zmiana: 12 Styczeń 2017, 17:17:54 wysłane przez PeKur » Zapisane
PeKur
Vertex
*

Karma: 0
Offline Offline

Wiadomości: 38


« Odpowiedz #35 : 13 Styczeń 2017, 21:21:35 »

Jak wam się podoba jeszcze nie skończony ale pracuję cały czas. Proszę o rady i krytykę.


* renderczolgu.jpg (160.71 KB, 1920x1080 - wyświetlony 141 razy.)
Zapisane
tyciBratek
Vertex
*

Karma: 0
Offline Offline

Wiadomości: 9


« Odpowiedz #36 : 13 Styczeń 2017, 21:45:13 »

za ciemno... nic nie widać... Smiley trudno ocenić Smiley
Zapisane
brzust
Cube
***

Karma: 4
Offline Offline

Wiadomości: 146


« Odpowiedz #37 : 13 Styczeń 2017, 23:29:52 »

Jak napisał tyciBartek za ciemno. Jeśli chcesz mieć ujęcie w nocy to możesz użyć jakiegoś sztucznego światła, tj np. możesz rzucić na scenę jakieś skupione światło padające z góry, tak żeby przypominały szperacze z helikopterów. Albo możesz dodać światło koło czołgu tak aby przypominało błysk wybuchu. Jeśli to nie musi być scena batalistyczna, możesz umieścić czołg w jakimś hangarze.

Co do jaskrawości materiału, masz na myśli to że zbytnio odbija światło? Jeśli tak, to tam gdzie masz glosy shader zwiększ roughness(chropowatość). Generalnie dobrze byłoby podłączyć do roughness jakąś teksturę. Uzyskałbyś dzięki temu nierównomierne odbicia.
Tu masz co i jak z roghness
https://www.youtube.com/watch?v=QwxNhf8kSmU

Kolejna rzecz to jakaś bump mapa. Czyli coś co nada Twojemu materiałowi powierzchnię, lekkie wgniecenia. Zapewni to dodatkowe załamania światła i urealni materiał.
Do tego jeszcze specular map, czyli mapa odbić. Mówiąc inaczej, tekstura która sprawi, że w jednym miejscu odbicia będą mocniej widoczne w innym słabiej. Co i jak masz wytłumaczone np. tutaj: https://www.youtube.com/watch?v=rzXNZkEoTAk

Kolejną rzeczą, którą możesz zrobić jest dodanie różnych zadrapań i obić, ale zrób przynajmniej to Ci wyżej napisałem i będzie ok.

Więcej nie jestem w stanie pomóc. Napisałem ci z grubsza dlaczego Twój materiał nie wygląda tak jak ten na zdjęciu, podałem ci linki gdzie masz informacje co i jak ustawić. Reszta zależy już od Ciebie. Smiley
Zapisane

PeKur
Vertex
*

Karma: 0
Offline Offline

Wiadomości: 38


« Odpowiedz #38 : 15 Styczeń 2017, 07:54:30 »

A co z tą trawą czemu jej nie widać plis pomóżcie szybko


* blad.png (567.91 KB, 1680x1050 - wyświetlony 138 razy.)
Zapisane
Goten22
Global Moderator
******

Karma: 98
Offline Offline

Wiadomości: 2841



WWW
« Odpowiedz #39 : 15 Styczeń 2017, 09:53:01 »

Tam jakiś plane.001 ma wyłączone renderowanie (ikonka aparatu). Renderujesz w internalu?
Zapisane

Zawsze się trochę fejkuje.

[:: Portfolio ::]
PeKur
Vertex
*

Karma: 0
Offline Offline

Wiadomości: 38


« Odpowiedz #40 : 15 Styczeń 2017, 11:49:09 »

Pobrałem plik i jest różowy co z tym?


* blad1.png (467 KB, 1680x1050 - wyświetlony 111 razy.)
Zapisane
Goten22
Global Moderator
******

Karma: 98
Offline Offline

Wiadomości: 2841



WWW
« Odpowiedz #41 : 15 Styczeń 2017, 12:27:24 »

Brak tekstur. Spróbuj je wyszukać ręcznie, albo uploadujący ich nie załączył po prostu i masz same modele.
Zapisane

Zawsze się trochę fejkuje.

[:: Portfolio ::]
PeKur
Vertex
*

Karma: 0
Offline Offline

Wiadomości: 38


« Odpowiedz #42 : 16 Styczeń 2017, 13:23:10 »

Wielkie dzięki wszystkim za dobre rady i przyjacielską pomoc prace wysłałem i mam spore szanse Cheesy pokaże je po zakończeniu konkursu
Zapisane
Strony: 1 2 [3]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2005, Simple Machines Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!
Strona wygenerowana w 0.057 sekund z 25 zapytaniami.