Logowanie
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?
19 Luty 2017, 10:50:37
Nazwa użytkownika:

Hasło:



Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji

Zapomniałeś hasła?
Nowe na forum
» Low poly - Wookie
» Praca Miesiąca - Grudzień... - matchias
» Oświetlenie wybranych obi... - vipovsky
» Motion tracking - porusza... - wefhy
» W poszukiwaniu znajomości... - Zer0Frost
» Proszę mnie skasować - Z_Piotrek
» Materiał czołgu? - PeKur
» Normal Mapy - błąd na kra... - LICK
» Łązienka - raiden1983
» Lokomotywka - Veezen
Nowe linki
1. opengameart
    Kategoria: Tekstury, modele, materiały...
2. Bluevertigo
    Kategoria: Tekstury, modele, materiały...
3. Lester Banks - Blender tutorials
    Kategoria: Tutoriale i Artykuły
4. Blender Guru
    Kategoria: Tutoriale i Artykuły
5. Warsztat - programowanie gier
    Kategoria: Gry i interaktywność
W Galerii
Przedmieścia, z albumu: Atomowy eden, ocena: 4

najnowsze
Atomowy eden/Przedmieścia

Wizualizacja, centrum wielofunkcyjne., z albumu: Moje prace, ocena: 3.3

losowe
Moje prace/Wizualizacja, centrum wielofunkcyjne.
Hosting
profilowe-napisy.jpg
Creative Commons

Publikuj z sensem
cclogo.jpg
Wybierz swoją licencję

88x20.png
Start arrow Forum arrow Blender praktycznie arrow Oświetlenie i rendering arrow Oświetlenie wybranych obiektów
Oświetlenie wybranych obiektów
Forum Blenderowni
19 Luty 2017, 10:50:37 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Czy wiesz, że aby utrzymać serwis z reklam, wystarczy 7-8 kliknięć dziennie?
Aktualności:
 
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Oświetlenie wybranych obiektów  (Przeczytany 632 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
mtweeman
Vertex
*

Karma: 0
Offline Offline

Wiadomości: 4


« : 04 Grudzień 2016, 07:19:26 »

Hej,

Stworzyłem scenę w Blender Cycles wyglądającą tak:


Cięcie sześcianu z otworem (niebieska ściana) wykonane operacją boolowską przez odjęcie innej bryły.
Oświetlenie to wykorzystanie właściwości Emission materiałów:
- połowa cylindra daje światło białe,
- bryła tnąca sześcian daje światło niebieskie, ale o mniejszej mocy niż białe.

W efekcie uzyskałem taki render:


Jest prawie taki jak sobie wymyśliłem, za wyjątkiem dwóch aspektów:
- zbyt duże doświetlenie boków sześcianu,
- niebieski "cień" z przodu sześcianu.

Z tym pierwszym umiem sobie poradzić. Macie pomysł jak obejść drugi? Domyślnie chciałbym, żeby niebieskie światło nie padało na podłoże = w efekcie cień byłby szary w wyniku działania światła wyłącznie z części cylindrycznej.

Doszedłem do tego, jako że działam w Cycles, że pewnie będę musiał "złożyć" render z dwóch przez odpowiednią kompozycję. Zacząłem przyporządkowywać obiekty warstwom, ale nie wiem jak obejść pewien problem:
z jednej strony chcę uzyskać cień rzucany przez oświetlany tylko światłem białym sześcian. Z drugiej strony ten sześcian jest cięty bryłą z Emission o kolorze niebieskim, więc "cień" na podłożu i tak będzie niebieski. Jak sobie z tym poradzić?
Zapisane
alex
Blender Incarnated
******

Karma: 95
Offline Offline

Wiadomości: 1022



« Odpowiedz #1 : 07 Grudzień 2016, 23:32:18 »

Hej, masz kilka opcji do wyboru, żeby kontrolować kolor cienia.

- możesz swojemu ciętemu obiektowi dodać w materiale shader transparent (kolor cienia); zmiksować (mix shader) z shaderem, który miałeś przygotowany, dodać node light path [is shadow ray] i podpiąć go do factora w nodzie mix shader.
- jak sam zauważyłeś można poskładać warstwy.
- jest już w drodze shadow catcher dla cyclesa co ułatwia temat (http://graphicall.org/1200)


* shadow.png (816.84 KB, 1904x1001 - wyświetlony 31 razy.)
Zapisane

vipovsky
Plane
**

Karma: 0
Offline Offline

Wiadomości: 50


« Odpowiedz #2 : 10 Styczeń 2017, 17:23:58 »

witam,

to chyba odpowiedni temat.

mianowicie czy mogę za pomocą Area doświetlić powierzchnie ściany, jednocześnie nie oświetlając podłogi??

Nie chodzi mi o odpowiednie kąty, tylko o ustawienie światła lub materiału tak, aby podłoga była niewidzialna dla tego jednego konkretnego źródła światła.


* swiatło.jpg (29.66 KB, 851x343 - wyświetlony 15 razy.)
Zapisane
hubert
Metaball
*****

Karma: 49
Offline Offline

Wiadomości: 834


« Odpowiedz #3 : 10 Styczeń 2017, 17:39:36 »

Cycles:

Jak podłączysz z noda Light Path, Ray Lngth do koloru emission lampy to możesz sterować jej zasięgiem.

Internal:

W opcjach lampy powinno być coś takiego jak oświetlania tylko tych obiektów, które znajdują się na jednej warstwie z lampą
Zapisane
szachimat
Vertex
*

Karma: 0
Offline Offline

Wiadomości: 7


« Odpowiedz #4 : 10 Styczeń 2017, 17:54:37 »

@vipovsky, gdybym miał taki problem, to bym rozłożył to na dwa layers. W jednym renderowałoby się wszystko oprócz tej ściany, ścianę dałbym do mask w ustawieniach layers,  żeby jednak (chociaż jej nie widać na renderze) fizycznie współpracowała przy oświetleniu.  A w drugim sama ściana z tym dodatkowym oświetleniem, ale tym razem całą resztę dałbym do mask, też żeby współpracowała z tą ścianą przy jej oświetleniu. Potem w compositingu połączyć obie layers.

Problem większy jest gdy dla wielu obiektów chcesz dać osobne oświetlenia.

Wiem, że niejasno tłumaczę,  za co z góry przepraszam.


Ewentualnie wypal - bake -  tą ścianę z jej oświetleniem. To chyba nawet prostsze. W nodach wypaloną teksturę dajesz pod emission shader, do mocy świecenia podpisz camera Ray i już. Powinno działać.

Pewnie może być i jeszcze inne rozwiązanie,  ale ja wciąż niewiele wiem.
Zapisane
vipovsky
Plane
**

Karma: 0
Offline Offline

Wiadomości: 50


« Odpowiedz #5 : 17 Styczeń 2017, 12:48:34 »

tak bake jest ciekawym pomyslem, dzieki za odpowiedzi pozdrawiam
Zapisane
wefhy
Plane
**

Karma: 5
Offline Offline

Wiadomości: 95


« Odpowiedz #6 : 17 Styczeń 2017, 15:13:31 »

A co z najprostszym rozwiązaniem?
https://i.stack.imgur.com/ZaXbl.jpg
Tylko oczywiście miksujemy kolory, a nie całe shadery Wink
Zapisane

The box said ‘Requires Windows 7 or better’. So I installed LINUX.
The hidden flaw never remains hidden.
vipovsky
Plane
**

Karma: 0
Offline Offline

Wiadomości: 50


« Odpowiedz #7 : 17 Styczeń 2017, 20:57:00 »

w ten sposob chyba nie bedzie widac zadnego swiatla
Zapisane
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2005, Simple Machines Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!
Strona wygenerowana w 0.059 sekund z 25 zapytaniami.