Logowanie
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?
24 Czerwiec 2017, 17:15:08
Nazwa użytkownika:

Hasło:



Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji

Zapomniałeś hasła?
Nowe na forum
» Low poly - Wookie
» Praca Miesiąca - Grudzień... - matchias
» Oświetlenie wybranych obi... - vipovsky
» Motion tracking - porusza... - wefhy
» W poszukiwaniu znajomości... - Zer0Frost
» Proszę mnie skasować - Z_Piotrek
» Materiał czołgu? - PeKur
» Normal Mapy - błąd na kra... - LICK
» Łązienka - raiden1983
» Lokomotywka - Veezen
Nowe linki
1. opengameart
    Kategoria: Tekstury, modele, materiały...
2. Bluevertigo
    Kategoria: Tekstury, modele, materiały...
3. Lester Banks - Blender tutorials
    Kategoria: Tutoriale i Artykuły
4. Blender Guru
    Kategoria: Tutoriale i Artykuły
5. Warsztat - programowanie gier
    Kategoria: Gry i interaktywność
W Galerii
Przedmieścia, z albumu: Atomowy eden, ocena: 4

najnowsze
Atomowy eden/Przedmieścia

Raxter's, z albumu: McMuza, ocena: 3.7

losowe
McMuza/Raxter's
Hosting
profilowe-napisy.jpg
Creative Commons

Publikuj z sensem
cclogo.jpg
Wybierz swoją licencję

88x20.png
Neonówka PDF Drukuj
Oceny: / 11
KiepskiBardzo dobry 
Wpisał: Greg   dn. 07.03.2007.
n1.jpgZapraszam na króciutki tutorial pokazujący, jak w prosty sposób można uzyskać efekt lampy neonowej. Samouczek jest skierowany dla osób które znają podstawy Blendera, a jego ukończenie nie powinno zabrać więcej niż 10 minut.

Jako referencji użyłem takiego obrazka:

http://www.signbuyer.co.uk/ekmps/shops/bracey77/images/barsign_2.jpg

W oknie 3D klikamy na View, potem Background Image. Kiedy otworzy nam się okienko wciskamy Use Background Image i Load, podajemy ścieżkę do obrazka.

Zaczynamy od pobieżnego "obrysowania" podłożonej grafiki. Stawiamy głównie kluczowe wierzchołki.

n2.jpg

Teraz trzeba naszą siateczkę zagęścić i wygładzić. W tym celu klikamy najpierw 2-3 razy Subdivide (klawisz W), potem Smooth (również W) parę raz aż do osiągnięcia pożądanego kształtu. Kiedy krawędzie układają się w miarę pożądnie możemy zaszaleć z Subdivide'm i naklikać go tyle razy, aż nie bedziemy widzieć pojedyńczych wierzchołków. Teraz oczywiście (albo mniej oczywiście) wiemy, że w niektórych miejscach jest przesyt wierzchołków, ale już sobie z tym radzimy. W guzikach edycyjnych zwiększamy Limit obok Remove Doubles do około 0.05. Po czym owo Remove Doubles wciskamy. W tym stadium powinniśmy mieć mniej więcej coś takiego:

n4.jpg

Model skończony, przyszła pora na materiały. Dodajemy materiał któremu przypisujemy parametry:
- Halo
- Alpha: 0.5
- Halo Size: 0.2
- Hard: 20
- Add: 1

Oczywiście do tego jakiś kolorek (np. niebieski :P). Wszystkie parametry mogą ulec zmianie, całość zależy od tego w jaki sposób wykonasz daną scenę, podaję tylko te które odpowiadają mojej siatce.

Jako, że nasz neon jest dwukolorowy to pamiętamy jak się rozdziela obiekt na dwa?
Wchodzimy w tryb edycji, zaznaczamy wszystkie wierzchołki na "ramce" (czyli zaznaczamy jeden i naciskamy Ctrl+L), potem P i Selected. Mając dwa obiekty dajemy im różne materiały żeby się na inny kolor świeciły. Zmieniamy też kolor świata, żeby nam dobrze kontrastowało. Po renderku mamy coś takiego (albo raczej, powinniśmy mieć):

n5.jpg

Oczywiście, nic nie stoi na przeszkodzie by dorzuć Sequenterowego Glowa, po lekkiej zabawie z parametrami otrzymałem takie coś:

n6.jpg

Wszelkie uwagi, komentarze, opinie, walcie śmiało, dane kontaktowe macie na forum :)

Pozdrawiam, Greg

 

Tutorial pisany na podstawie
Neon Effect in Blender

(0) skomentuj na forum
 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »