Logowanie
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?
24 Czerwiec 2017, 17:15:35
Nazwa użytkownika:

Hasło:



Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji

Zapomniałeś hasła?
Nowe na forum
» Low poly - Wookie
» Praca Miesiąca - Grudzień... - matchias
» Oświetlenie wybranych obi... - vipovsky
» Motion tracking - porusza... - wefhy
» W poszukiwaniu znajomości... - Zer0Frost
» Proszę mnie skasować - Z_Piotrek
» Materiał czołgu? - PeKur
» Normal Mapy - błąd na kra... - LICK
» Łązienka - raiden1983
» Lokomotywka - Veezen
Nowe linki
1. opengameart
    Kategoria: Tekstury, modele, materiały...
2. Bluevertigo
    Kategoria: Tekstury, modele, materiały...
3. Lester Banks - Blender tutorials
    Kategoria: Tutoriale i Artykuły
4. Blender Guru
    Kategoria: Tutoriale i Artykuły
5. Warsztat - programowanie gier
    Kategoria: Gry i interaktywność
W Galerii
Przedmieścia, z albumu: Atomowy eden, ocena: 4

najnowsze
Atomowy eden/Przedmieścia

Eko Bot, z albumu: Moje prace, ocena: 0

losowe
Moje prace/Eko Bot
Hosting
profilowe-napisy.jpg
Creative Commons

Publikuj z sensem
cclogo.jpg
Wybierz swoją licencję

88x20.png
Start arrow Tutoriale arrow Materiały i tekstury arrow Różne materiały na jednym obiekcie
Różne materiały na jednym obiekcie PDF Drukuj
Oceny: / 23
KiepskiBardzo dobry 
Wpisał: DRAX   dn. 09.02.2007.
ico.jpgMyśle że wielu początkowych użytkowników boryka sie z problemem nadania jednej siatce 2 materiałów. W moim prostym tutorialu postaram się wyjaśnić w jakim sposób ten efekt uzyskać. Dla przykładu będziemy mogli zrobić... grzyba :) A więc do roboty:
Multiple Materials

1.Stworzenie Grzyba

Po otwarciu blendera skasuj standartowy Cube i dodaj UVSphere, (Spacja/Add/Mesh/UVSphere) i przejdź do widoku z przodu (Num. 1), następnie wejdź do trybu edycji("TAB") i za pomocą klawisza "B" zaznacz z połowe naszej kuli. Gdy już to zrobisz Przeskalujemy nasz obiekt ("S") i Przenosiemy za pomocą klawisza "G" wierzchołki lekko w góre. Tak aby otrzymać coś m.in takiego:
g1.jpg
Teraz nasz przeskalowane wierzchołki extrudujemy ("E") i przesuniemy nasze wierzchołki w dół i je przeskalujemy.
g2.jpg
No i mamy dosyć pokaźny okaz grzyba :) Teraz zostało nam tylko ładnie dodać materiały.

2. Materiały

Kliknij w zakładke Materials (F5) i naciśnij Add new. Nasz pierwszy materiał możemy nazwać, tak by sie nie pogubić. Ja w moim przypadku nazwałem to ogonek. I z palety kolorów wybierz najlepiej kolor jasno-żółty. Jak widzimy nasz grzyb jest teraz cały w tym kolorze. Teraz zostaje nam nadać kolor kapeluszowi. Zaznacz za pomocą klawisza "B" kapelusz tak jak niżej:
g3.jpg
Jak już to zrobimy to wchodzimy w zakładkę Editing (F9) i w Tabelce "Link and Materials" i klikamy "New", oraz "Assign"
g4.png
Wracamy do zakładki z materiałami i klikamy na "Add new"
g5.jpg
I z palety kolorów wybieramy kolor czerwony :). W ten oto prosty sposób zrobiliśmy ładnego muchomora. Dzięki temu sposobowi możemy też nadać teksturke na nasz materiał i zmieniać jego własciwości poszczególnych elementów takich jak spec itp.
To by było tyle jeśli chodzi o multiple materials jeżeli będziecie mieli jakieś problemy to piszcie na draxtie@wp.pl

POZDRAWIAM
Przekład z angielskiego: DRAX
(0) skomentuj na forum
Zmieniony ( 09.02.2007. )
 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »