Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - winhelp

Strony: 1 ... 13 14 15 16 17 ... 21
211
Modelowanie / Odp: Projekt Średniowiecznego Hełmu
« dnia: 29.06.2018 11:26:01 »
Pierwsze rady:
- stosuj referencje w większym rozmiarze (chyba, że na potrzeby oszczędzenia forum je pomniejszyłeś)
- najpierw zacznij potem pytaj,
- używaj subdiva
- czuwaj nad proporcjami i skalą
- trzymaj porządek w pliku projektu
- pamiętaj o BHP
- nie dotykaj eksponatów
- nie dokarmiaj zwierząt

*niektóre porady mogą być sarkastyczne ;)

212
Prace ukończone (3D) / Odp: Croc: Legend of the Gobbos
« dnia: 20.06.2018 23:44:58 »
Kurcze, bo mi się to też nie klei zazwyczaj i chciałem zobaczyć czy masz jakiś patent na to :) Ja lubię odtwarzać różne pojazdy z filmów animowanych - ale zawsze to gdzieś po szufladach zostaje lub tylko w fazie pomysłu. Zainspirowałeś mnie do skończenia jednej z prac ;)

213
Prace ukończone (3D) / Odp: Croc: Legend of the Gobbos
« dnia: 20.06.2018 20:33:09 »
Ale fajne - świecisz tylko HDRką?

214
Offtopic / Odp: moderniacja kompa
« dnia: 17.06.2018 16:11:40 »
Chciałem rzec, że największe przyspieszenie odczułbyś przy wymianie procka ale to jest nieopłacalne i jak w większości przypadków kiedy trzeba wymienić procek trzeba wymienić wszystko. I przy takim dostępie do środków to rzeczywiście karta graficzna będzie najbardziej opłacalna... tak na święta.  :-[

215
Offtopic / Odp: moderniacja kompa
« dnia: 17.06.2018 01:04:14 »
Na pewno nie w RAM (wystarczy powyłączać inne programy, bo 4GB to dość na samego blendera). Raczej oszczędzaj na nowego. Ew. jakiś najmocniejszy używany procek jaki wejdzie do tej płyty.
Ale jak tak patrzę to już chyba taki masz :/

216
Work in progress (WIP) / Odp: Bobcat - animacja
« dnia: 01.06.2018 19:01:15 »
Hm monitory ze stabilizacją... monitora :) Trochę reakcja chyba jest niewspółmierna do okoliczności - tam wszystko powinno spadać z tych biurek, same biurka powinny odjechać od ściany... dobra ale skupmy się na poważniejszym problemie - cięcia - jest tego mnóstwo a każda scena pokazuje jednocześnie coś nowego i starego - pierwsze 4 ujęcia to jest atak na wieżowiec. Ja bym to zrobił tak, że podjechałbym kamerą do okna i pokazał jak leci następna rakieta - bo teraz nie ma nic co łączy scenę biura ze sceną inwazji na miasto (a raczej samego ostrzału zza kadru). Potem zawalenie się budynku - dodałbym dymek po rakietach, bo to razi, że to osobna scena - ew. skok w czasie ale niczym nie uzasadnione IMO. Do sceny gdzie żółci opuszczają miasto dodałbym też czerwoną flagę tam gdzieś z tyłu nad tymi gruzami. Scena wjazdu w od**t... do kopalni bardzo filmowa ale nic nie wnosi - na podstawie samego tego fragmentu nie wiem co tam się dzieje - ja bym może najpierw pokazał jak pod namiotem dowódca pokazuje plan odwetu na miasto. Koniecznie trzeba doświetlić gościa spawającego koparkę - sam moment opadania klapy - super - robiłeś fizyką czy jak? Ktoś mógłby się tam krzątać albo większy zoom, bo pół planu puste. Kurcze, tyle roboty przy takim prostym filmie a ja chciałem sam robić jeszcze większy... może jednak się kiedyś skuszę (jak doba będzie miała 50h) :)

217
Prace ukończone (3D) / Odp: W pustyni i w puszczy
« dnia: 31.05.2018 22:41:07 »
Ciii. Wiem :) A może pierwsze było drugim?

218
Tender Blender / Odp: Blender 2.8 development
« dnia: 31.05.2018 16:03:29 »
Cytuj
nagle 90% tutoriali będzie trudnych do zrozumienia dla nowicjuszy (nie znających interfejsu 2.7).
To tak samo jak przy 2.4->2.5
Wpisz w szukajkę Solidify. Albo teraz znalazłem w menu fejsów (Ctrl+F>Solidify)

219
Prace ukończone (3D) / Odp: W pustyni i w puszczy
« dnia: 31.05.2018 15:40:32 »
Bardzo pomysłowe i ... starwarsowe. Ładnie wykonane. Bardzo podoba mi się poza psa na pionowym "zdjęciu" - nic tak nie dodaje realizmu do renderu jak zauważnie wirtualnego fotografa przez wirtualną postać na obrazie. Hm, głęboka myśl  8)

220
Tender Blender / Odp: Blender 2.8 development
« dnia: 31.05.2018 01:00:33 »
Jeżeli chodzi o 1-7 to tych nigdy nie używam więc fajnie było by je zagospodarować - boję się trochę tych kolekcji ale w sumie już coś podobnego tworzę sobie sam robiąc grupy i w tak przeglądając outlinera. Klnę na opcje Display i Shading, bo zawsze muszę ich szukać i zajmują kupę miejsca, a używam raz na jakiś czas, a wizualizacja normalek to już gotuje mi krew, bo tak na prawdę nic nie pokazuje - zrobiłem se materiał gdzie prawidłowa normalka jest na zielono, a odwrócona na czerwono i działa to znacznie lepiej. Przydała by się opcja dla parametrów "set as default" zamiast zapisywać całego startowego blenda. Rozbudowali blendera znacznie od czasu 2.5 a ja nadal nie widziałem na oczy pewnych funkcji - np niedawno dopiero odkryłem solidify jako operację na meshu, a nie modyfikator - nie wiem gdzie ona jest w menu ale nawet nie dali jej skrótu klawiszowego, a to bardzo przydatna funkcja. Generalnie można dużo zmienić. Pytanie czy będzie to po naszej myśli?

221
Prace ukończone (3D) / Odp: Dom w stylu low poly
« dnia: 31.05.2018 00:50:11 »
Na FB bardziej rzuciło mi się w oczy to, że z lewej strony drzewo jest bardziej oświetlone - nie wiem ile masz drzew za kamerą ale warto je tam postawić by dawały cień na to co już widać - np ścieżka jest całkiem oświetlona jakby wychodziła z polany. Reszta tak jak napisał goten22. Co do trawy dla mnie jest ok, może zbyt prosta i gruba, nie wiem. Albo wiem jakieś dziwne normalki - jest płaska? Razi mnie malacz (chyba, że to chata Hanksa) w sąsiedztwie domu, który kojarzy mi się typowo z USA - tak mi to jakoś się gryzie. I z lewej za drzewami widzę jakieś dziwne niewytłumaczalne szarości, coś  ciemnoniebieskiego? Pszczółki dodają fajnego detalu. Ogólnie fajna praca.

222
Offtopic / Odp: Pytanie o monitor 1440p
« dnia: 23.05.2018 00:47:31 »
Ja se właśnie iiyamę kupiłem ze względu na pivot i markę - tylko, że nie szedłem w IPS (mam dokładnie ProLiteB2483HS) a zaraz obok stoi Samsung SyncMaster 710N - fajny, bo wszystkie stare gry na nim chodzą (5:4). Powiem szczerze - pivota używałem chyba ze 2-3 razy - trochę kijowa pozycja, bo musisz dalej usiąść niż normalnie albo ćwiczyć szyję :)
Najważniejsza różnica przy przesiadce to na pewno... jasność! To waliło po oczach, że patrzeć nie mogłem, zjechałem prawie na maksa w ustawieniach i jest w miarę ok - już się przyzwyczaiłem ale na początku to było nie do opisania :) Lepsze kąty patrzenia ale przy góra dół dalej widać różnice ale nie tak bardzo jak na starym Samsungu. Aha - pivot ze względu na to, że musi być regulowany przy okazji pozwala na prawie dowolne ustawienie monitora do własnych potrzeb czego nie mogę powiedzieć o monitorach na zwykłej stopce.

223
Work in progress (WIP) / Odp: Bobcat - animacja
« dnia: 20.05.2018 22:56:06 »
Kiedyś była taka gra - bingo!

224
Work in progress (WIP) / Odp: Bobcat - animacja
« dnia: 17.05.2018 22:54:22 »
Co patrzę na tę scenę to mam inne uwagi. Nie wiadomo co tam się dzieje - (od lewej) ktoś pracuje przy kompie. Ktoś się bawi (a na dodatek macha ręką na helikopter)? Ktoś niszczy ważne papiery czy też się nimi bawi? Niszczarka podskakuje w radości i zaraz na plan wjeżdża jeszcze jeden koleś z fotelem (też się zabawia w najlepsze czy przywiózł jakieś papiery do pracy?) Dokładnie w tym samym czasie za oknem (albo dziurą w ścianie) pojawia się helikopter i pruje pociskami, które przelatują przez wszystko ale tylko ludziki mają alergię i znikają... dla mnie totalny bezsens i chaos! Jakbym miał podpisać tą scenę to dałbym jej tytuł "WTF?" :)

Żeby być bardziej konstruktywnym - rozumiem, że oni niszczą te papiery przed nadejściem wrogiej armii. Ja bym podzielił tę scenę na "dwie" - na początku pokazałbym dwóch ludzików: jeden niszczy papiery drugi mu je podwozi. Potem kamera podnosi się bardziej na okno i widać nadlatujący helikopter. Na jego widok ludki pracujące przy kompach rzucają się do ucieczki (bez sukcesu zostawiając puste kręcące się fotele) ten przy niszczarce może się ratować tak jak teraz, ten co przywoził papiery rzuca się na podłogę ale też zostaje trafiony.

225
Work in progress (WIP) / Odp: Bobcat - animacja
« dnia: 14.05.2018 22:36:02 »
Dla mnie jest to teraz jakiś zlepek scen. To jest fragment czegoś większego czy całość?
Trzy rzeczy kosmetyczne:
  • - budynek po trafieniu 3 rakietami z helikoptera zawala się (jakim cudem nie wiem, bo dostał w górną partię a potem "samosięwybuchł")
  • - ludziki idą w marszu równiutko (może inne ustawienie, inne tempo)
  • - czemu ludziki tak nagle znikają (bezefektownie)
W sumie jeszcze plany ogólne w tym tempie pokazywania scen są dość dezorientujące . Na przykład scena pierwsza, gdzie dopiero za 4 razem zauważyłem, że ten na środku taszczy papiery do gościa, który je niszczy. Pytanie czy ważne jest to, że tam strzela helikopter czy to, że niszczą papiery - pokazujesz obie rzeczy na raz, IMO nie czytelne.

Strony: 1 ... 13 14 15 16 17 ... 21

* Zaloguj




* Losowy obrazek