Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.
@Hubert O! A to nie wiedziałem. Będę musiał się tym pobawić, lepsza siatka brzmi obiecująco, bo ta z meshlaba faktycznie jest dość słaba, tak samo meshlabowe uv wychodzą kiepsko, strasznie chaotycznie, no albo ja ich nie ogarnąłem
Bawiłem się fotogrametrią przy użyciu meshlaba i visualsfm. Zdjęcia tego kamienia niżej robiłem telefonem przez co tekstura była do kompletnej poprawki. Naniosłem ją ponownie przy użyciu trybu stencil w Blenderowym texture paint, ze zdjęć wykonanych jakimś tanim aparatem. Zdjęcia robiłem na białym tle złożonym z dwóch kartek papieru, tak żeby aparat nie łapał nic poza kamieniem i żeby ograniczyć odbicia światła. Obiekt obracałem ręcznie. Nie wiem jak inne programy ale visualsfm analizuje zdjęcia i wyłapuje na nich wspólne punkty dla samego obiektu, tło traktuje po prostu jako skanowany obiekt i chyba nie jako odniesienie w przestrzeni. Tzn. można mieć obiekt na kompletnie białym tle, a program w jakiś tajemniczy dla mnie sposób i tak wyłapie położenie kamery. Przy ręcznym przestawianiu obiektu, generuje się masa śmieci, które trzeba potem usuwać. W visualsfm oczyściłem przeskanowany kamień z większych artefaktów, a w meshlabie z pozostałości. Powstało wtedy kilka dziur, które łatałem już w blenderze. Kamień obracałem ręcznie, bo chciałem mieć go w pełni zeskanowany, a nie wiem czy da się to zrobić inaczej domowym sposobem. Generalnie zeskanowałem tak trzy kamienie, dwa wyszły fajnie, z trzeciego powstała jakaś sieczka.
@goten22 Dość skomplikowana ta figurka. Może na początek spróbuj obfotografować samą podstawkę z butami? Zdjęcia trzeba by zrobić pod różnymi kątami, tzn. nie tylko dookoła, ale też i z góry i z dołu.
Też nie mogę się doczekać, aż wyjdzie eevee. Myślę i mam nadzieję, że ten silnik pokaże swój potencjał w animacji. Renderowanie animacji w Cycles wymaga cierpliwości mnicha tybetańskiego, albo komputera z NASA. Wydaje mi się, że przy fotorealistycznych renderach Eevee poczciwego Cycles (na razie) nie zastąpi. Chociażby odbicia światła w materiale glossy, eevee ma okej, ale to nie jest ta jakość co Cycles. Czy może nowy blenderowy real time engine ma szanse z Marmosetem, tego nie wiem, ale i tak mi się podoba. https://www.youtube.com/watch?v=cxIrEKmVS_s
Co mnie martwi w wersji 2.8 to nowe UI i system warstw, jeśli tego nie skopią to będzie ok.
To jest ilustrowane? Bo zaciekawił mnie ten industrializm. Ale faktycznie ciężko dostać.
Tak, chociaż nie były to ilustracje dobrej jakości. O ile dobrze pamiętam, było m.in trochę obrazów Moneta z dworcami kolejowymi w roli głównej, Daumiera skupiającego się bardziej na życiu miejskim, Adolpha Menzela. Itp.
Ehh... wiedziałem, że o czymś zapomniałem. Na przyszłość postaram się pamiętać o linku do galerii
Wahałem się między gaśnicą a wioską. Ostatecznie jednak głos trafił do Piotra. Bardzo ładne kolory i styl. Fajnie byłoby pograć w jakieś SimCity w takiej szacie graficznej.
@Mad Max Podziwiam ludzi, którzy są wstanie połapać się w tych wszystkich linach. Sam widząc ich ilość lekko załamałem ręce. Olinowanie, które zrobiłem jest baardzo niedokładne. Starałem się osiągnąć w miarę realistyczny efek przy w miarę niedużym nakładzie pracy. Ciągle mnie korci, żeby zrobić w pełni poprawne olinowane, ale boję się pomyśleć ile by mi na to czasu zeszło.
@mrys Gdybyś jednak postanowił robić drewniany model, nie zapomnij o dokumentacji fotograficznej z procesu tworzenia. Przyda się przyszłym pokoleniom. Sam w poszukiwaniu referencji zaglądałem na różne strony dla modelarzy.
@Lukasz Olinowanie to poczciwe krzywe Beziera. Najpierw prowadziłem krzywą między dwoma punktami tj początkiem i końcem liny. Następnie pomiędzy tymi punktami dodawałem kolejny (W-->Subdivide) i starałem się tak manipulować punktami, żeby uzyskać w miarę naturalny układ. Niektóre liny, te cieńsze, nie są zaokrąglone, mają tylko cztery ścianki i smooth shading. Generalnie całe olinowanie składa się z kilku powtarzających się układów lin, które w ramach potrzeb kopiowałem i delikatnie zmieniałem, tak żeby nie były identyczne. Prawdopodobnie dałoby się liny zrobić używając symulacji, ale nie miałem okazji tego sprawdzać.
Też myślałem, że w temacie zobaczę czołg. Drugie zaskoczenie przyszło gdy przeczytałem opis. Nie spodziewałem się, że takie auta powstawały u nas. Stylem auto przypomina projekty od firmy Morgan. Ciekawe czy mieli tych samych projektantów, czy się tylko wzorowali.
Model bardzo fajny, ale przydało by się więcej steam i jeszcze więcej punk. Myślę, że śmiało mógłbyś powycinać jakieś dziury w poszyciu i tam umieścić wspomniane przez Piotra zębatki tryby rury itp. Generalnie machiny steampunkowe nie muszą podlegać prawami fizyki, więc aerodynamiką nie ma się co przejmować.
Kilka lat temu na studiach czytałem "Realizm" autorstwa Lindy Nochlin. Chociaż z dziedziny 3D nie ma tam ani słowa, myślę, że książka może być ciekawą inspiracją dla osób zainteresowanych zarówno tematyką wsi, jak i dla osób lubiących tematy związane z miastem okresu industrializacji. Minusem jest to, że trudno dostać tę książkę, trzeba szukać po antykwariatach.
Z moich propozycji co do FAQ można by dopisać na temat addonia Auto Tile Size Addon. Dopasowuje on automatycznie najbardziej optymalny rozmiar Tiles względem rozdzielczości, w której renderujemy nasz obraz. http://adaptivesamples.com/2013/09/11/auto-tile-size-addon/
I ja parę renderów wrzuciłem. Wszystko działa bardzo dobrze. Jedyny minus to to, że obrazki trzeba uploadować każdy z osobna, chyba że to ja czegoś nie umiem?