Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - PawelB

Strony: 1 2 3
16
@Hubert O! A to nie wiedziałem. Będę musiał się tym pobawić, lepsza siatka brzmi obiecująco, bo ta z meshlaba faktycznie jest dość słaba, tak samo meshlabowe uv wychodzą kiepsko, strasznie chaotycznie, no albo ja ich nie ogarnąłem

17
Bawiłem się fotogrametrią przy użyciu meshlaba i visualsfm. Zdjęcia tego kamienia niżej robiłem telefonem przez co tekstura była do kompletnej poprawki. Naniosłem ją ponownie przy użyciu trybu stencil w Blenderowym texture paint, ze zdjęć wykonanych jakimś tanim aparatem.
Zdjęcia robiłem na białym tle złożonym z dwóch kartek papieru, tak żeby aparat nie łapał nic poza kamieniem i żeby ograniczyć odbicia światła. Obiekt obracałem ręcznie.
Nie wiem jak inne programy ale visualsfm analizuje zdjęcia i wyłapuje na nich wspólne punkty dla samego obiektu, tło traktuje po prostu jako skanowany obiekt i chyba nie jako odniesienie w przestrzeni. Tzn. można mieć obiekt na kompletnie białym tle, a program w jakiś tajemniczy dla mnie sposób i tak wyłapie położenie kamery.
Przy ręcznym przestawianiu obiektu, generuje się masa śmieci, które trzeba potem usuwać. W visualsfm oczyściłem przeskanowany kamień z większych artefaktów, a w meshlabie z pozostałości. Powstało wtedy kilka dziur, które łatałem już w blenderze.
Kamień obracałem ręcznie, bo chciałem mieć go w pełni zeskanowany, a nie wiem czy da się to zrobić inaczej domowym sposobem.
Generalnie zeskanowałem tak trzy kamienie, dwa wyszły fajnie, z trzeciego powstała jakaś sieczka.

@goten22 Dość skomplikowana ta figurka. Może na początek spróbuj obfotografować samą podstawkę z butami? Zdjęcia trzeba by zrobić pod różnymi kątami, tzn. nie tylko dookoła, ale też i z góry i z dołu.

Rendery zeskanowanego kamulca zrobione w  Cycles(to jest jeden kamień z różnych ujęć):
https://cdna.artstation.com/p/assets/images/images/005/001/158/large/pawel-brzustowski-kam-6.jpg?1487780316
https://cdnb.artstation.com/p/assets/images/images/005/001/153/large/pawel-brzustowski-kam-2.jpg?1487780298
https://cdnb.artstation.com/p/assets/images/images/005/001/157/large/pawel-brzustowski-kam-5.jpg?1487780313

18
Blender / Odp: Podsumowanie nowości w Blenderze 2.8
« dnia: 07.09.2017 00:55:46 »
Też nie mogę się doczekać, aż wyjdzie eevee. Myślę i mam nadzieję, że ten silnik pokaże swój potencjał w animacji.  Renderowanie animacji w Cycles wymaga cierpliwości mnicha tybetańskiego, albo komputera z NASA. Wydaje mi się, że przy fotorealistycznych renderach Eevee poczciwego Cycles (na razie) nie zastąpi. Chociażby odbicia światła w materiale glossy, eevee ma okej, ale to nie jest ta jakość co Cycles.
Czy może nowy blenderowy real time engine ma szanse z Marmosetem, tego nie wiem, ale i tak mi się podoba.
https://www.youtube.com/watch?v=cxIrEKmVS_s

Co mnie martwi w wersji 2.8 to nowe UI i system warstw, jeśli tego nie skopią to będzie ok.

19
Uwagi, błędy, propozycje / Odp: Nasze FAQ
« dnia: 03.09.2017 15:28:26 »
To jest ilustrowane? Bo zaciekawił mnie ten industrializm. :P Ale faktycznie ciężko dostać.

Tak, chociaż nie były to ilustracje dobrej jakości. O ile dobrze pamiętam, było m.in trochę obrazów Moneta z dworcami kolejowymi w roli głównej, Daumiera skupiającego się bardziej na życiu miejskim, Adolpha Menzela. Itp.

20
Prace Miesiąca / Odp: Praca Miesiąca - Sierpień 2017
« dnia: 03.09.2017 01:51:15 »
Ehh... wiedziałem, że o czymś zapomniałem. Na przyszłość postaram się pamiętać o linku do galerii :)

Wahałem się między gaśnicą a wioską. Ostatecznie jednak głos trafił do Piotra. Bardzo ładne kolory i styl. Fajnie byłoby pograć w jakieś SimCity w takiej szacie graficznej.

21
Work in progress (WIP) / Odp: Statek
« dnia: 03.09.2017 01:43:46 »
Dzięki Wszystkim za komentarze. :)

@Mad Max Podziwiam ludzi, którzy są wstanie połapać się w tych wszystkich linach. Sam widząc ich ilość lekko załamałem ręce. Olinowanie, które zrobiłem jest baardzo niedokładne. Starałem się osiągnąć w miarę realistyczny efek przy w miarę niedużym nakładzie pracy. Ciągle mnie korci, żeby zrobić w pełni poprawne olinowane, ale boję się pomyśleć ile by mi na to czasu zeszło.

@mrys Gdybyś jednak postanowił robić drewniany model, nie zapomnij o dokumentacji fotograficznej z procesu tworzenia. Przyda się przyszłym pokoleniom. Sam w poszukiwaniu referencji zaglądałem na różne strony dla modelarzy.

@Lukasz Olinowanie to poczciwe krzywe Beziera. Najpierw prowadziłem krzywą między dwoma punktami tj początkiem i końcem liny. Następnie pomiędzy tymi punktami dodawałem kolejny (W-->Subdivide) i starałem się tak manipulować punktami, żeby uzyskać w miarę naturalny układ. Niektóre liny, te cieńsze, nie są zaokrąglone, mają tylko cztery ścianki i smooth shading.
Generalnie całe olinowanie składa się z kilku powtarzających się układów lin, które w ramach potrzeb kopiowałem i delikatnie zmieniałem, tak żeby nie były identyczne.
Prawdopodobnie dałoby się liny zrobić używając symulacji, ale nie miałem okazji tego sprawdzać.

22
Work in progress (WIP) / Odp: 3d: Leopard
« dnia: 02.09.2017 23:40:06 »
Też myślałem, że w temacie zobaczę czołg. Drugie zaskoczenie przyszło gdy przeczytałem opis. Nie spodziewałem się, że takie auta powstawały u nas. Stylem auto przypomina projekty od firmy Morgan. Ciekawe czy mieli tych samych projektantów, czy się tylko wzorowali.

23
Work in progress (WIP) / Odp: 3D: Samolot
« dnia: 01.09.2017 12:54:13 »
Model bardzo fajny, ale przydało by się więcej steam i jeszcze więcej punk. Myślę, że śmiało mógłbyś powycinać jakieś dziury w poszyciu i tam umieścić wspomniane przez Piotra zębatki tryby rury itp. Generalnie machiny steampunkowe nie muszą podlegać prawami fizyki, więc aerodynamiką nie ma się co przejmować.

24
Work in progress (WIP) / Odp: Statek
« dnia: 01.09.2017 12:15:29 »
Animacja obracającego się statku. Wersja modelu sprzed paru tygodni, np dziób jest tu trochę inny.


25
Work in progress (WIP) / Statek
« dnia: 01.09.2017 12:12:59 »
Cześć,
Modeluję sobie ostatnio taki statecek. Model w wersji zniszczonej trafić ma do animacji "The Journey of The Water Bear"
https://www.artella.com/#/project/d0ffefa0-b9b6-4b32-b452-4e8260f73a5f/overview

Tak prezentuje się całość. Jeszcze bez żagli.


Wersja zniszczona cały czas w wipie. Planuję jeszcze popracować nad środkową częścią statku i pewnie któryś z masztów będzie złamany.



:)

26
Uwagi, błędy, propozycje / Odp: Nasze FAQ
« dnia: 31.08.2017 13:55:41 »
Kilka lat temu na studiach czytałem "Realizm" autorstwa Lindy Nochlin. Chociaż z dziedziny 3D nie ma tam ani słowa, myślę, że książka może być ciekawą inspiracją dla osób zainteresowanych zarówno tematyką wsi, jak i dla osób lubiących  tematy związane z miastem okresu industrializacji.
Minusem jest to, że trudno dostać tę książkę, trzeba szukać po antykwariatach.

27
Uwagi, błędy, propozycje / Odp: Nasze FAQ
« dnia: 28.08.2017 16:04:23 »
Z moich propozycji co do FAQ można by dopisać na temat addonia Auto Tile Size Addon. Dopasowuje on automatycznie najbardziej optymalny rozmiar Tiles względem rozdzielczości, w której renderujemy nasz obraz.
http://adaptivesamples.com/2013/09/11/auto-tile-size-addon/

W dziale o przyśpieszeniu cycles myślę, że można by już wypomnieć o nowej opcji oszałamiającej. Niedługo powinna być w oficjalnym buildzie.
https://docs.blender.org/manual/en/dev/render/cycles/settings/scene/render_layers/denoising.html

28
Uwagi, błędy, propozycje / Odp: Galeria
« dnia: 28.08.2017 15:56:53 »
Działa świetnie. Dzięki gotten :)

29
Uwagi, błędy, propozycje / Odp: Galeria
« dnia: 27.08.2017 17:34:28 »
I ja parę renderów wrzuciłem. Wszystko działa bardzo dobrze. Jedyny minus to to, że obrazki trzeba uploadować każdy z osobna, chyba że to ja czegoś nie umiem? :)

30
To mam, niby teraz działa. Poprzednio jak klikałem "Forum" to odsyłało mnie na główną.

Edit;
Nie dało by się tego jakoś powiększyć? Może ja po prostu nie trafiałem paluchem w "forum" i dlatego mnie na główną odsyłało.

Strony: 1 2 3

* Zaloguj




* Losowy obrazek