Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Mortus

Strony: 1 2 3 4 5 6 ... 12
46
Work in progress (WIP) / Odp: Starfire
« dnia: 30.12.2021 12:23:28 »
Akurat nie, dobra połowa z tego to surowe klatki w formacie OpenEXR MultiLayer. Jeden taki plik zajmuje lekko ponad 100MB, a jest ich niecałe 1200 sztuk. Ale warto, bo można sobie potem spokojnie to składać w compositorze bez obawy o utratę jakości. Swoją drogą mam wrażenie że mało kto zapisuje rendery nawet zwykłym EXR, bo od wersji 3.0 coś jest nie tak z obsługą tego formatu. Albo z obsługą Image Sequence. Mi się 3.0 na siłę upiera, że moje klatki to UDIMy, musiałem je wczytywać w 2.9, zapisywać blenda i dopiero otwierać w 3.0 żeby było poprawnie. W dodatku problem jest dość losowy i najczęściej pojawia się przy klatkach z numerem powyżej tysiąca. Nie widziałem, żeby ktoś na to zwracał uwagę. Z drugiej strony większość społeczności robi statyczne rendery, więc pewnie mało kto w ogóle wie o problemie.
Dzięki, nie pamiętam już ile siedziałem nad tymi włosami, ale faktycznie chwilkę mi zajęły :)

47
Work in progress (WIP) / Odp: Starfire
« dnia: 28.12.2021 23:26:58 »
No to chyba by było na tyle. Praktycznie nie ma kadru, w którym nie chciałbym czegoś poprawić, no wszędzie mnie w oczy kole jakaś pierdoła, ale gdzieś trzeba postawić kropkę. Zajęło mi to nieprzyzwoitą ilość czasu pracy, renderowania i miejsca na dysku. Cały projekt ma około 200GB. Wszystko po to, żeby wyprodukować wideo, które waży niecałe 20MB. Ehh... mam nadzieję, że było warto. Gdyby komuś w oczy rzucił się jakiś babol, to śmiało - co nieco może jeszcze poprawię, jeśli będą to jakieś łatwe fixy. Idę spać, czy coś. Endżoj.


48
Work in progress (WIP) / Odp: Starfire
« dnia: 22.12.2021 11:47:45 »
Nie mówię, że animacja będzie gotowa przed końcem roku, ale animacja może będzie gotowa przed końcem roku. A może nie. Została już tylko garść ostatnich klatek, kilka poprawek i poskładanie tego wszystkiego do kupy.


49
Work in progress (WIP) / Odp: Atomówki
« dnia: 11.11.2021 11:05:50 »
Dobra, poczekałem trochę żeby się opinie pozbierały do kupy. Mam 3 głosy na "nie kontynuuj", 2 na "rób dalej, jest spoko", a jedna osoba wstrzymała się od głosu :P Czyli z grubsza mieszane opinie. Miałem plan żeby zrobić przynajmniej wszystkie 3 wariacje i na takim etapie to zostawić. Ale po zastanowieniu dochodzę do wniosku, że jednak dam temu spokój i zajmę się inną postacią. Żeby nie było smutno, dla formalności wrzucam niedokończoną, drugą wersję. W tym temacie to będzie pewnie tyle, chyba że mnie olśni co w tych postaciach nie gra.

@Piotr Od początku bardziej celowałem w jakieś fanartowe, mocno przerobione Atomówki w stylistyce odbiegającej od tego co było w kreskówce, ale łapię o chodzi. Też jakoś tej pracy za bardzo nie czuję.

@winhelp Gdzieś mi się przewinęła ta aktorska wersja i nie byłem zachwycony. W ogóle nie czuję tego trendu kręcenia aktorskich wersji na podstawie filmów animowanych. Przecież to traci cały swój urok, a niektóre serie/filmy wręcz tym właśnie stoją, że opierają się na swoim charakterystycznym stylu. No ale jest okazja skosić trochę zielonych, to koszą.


50
Work in progress (WIP) / Odp: Atomówki
« dnia: 29.10.2021 11:40:06 »
Dobra, potrzebuję szczerej opinii. Warto ten projekt dalej ciągnąć, czy lepiej zostawić i zająć się czymś innym? Pytam, bo tak dłubię przy drugiej Atomówce i cały czas mi coś nie pasuje.

51
Work in progress (WIP) / Odp: Atomówki
« dnia: 22.10.2021 23:08:23 »
Update


52
Work in progress (WIP) / Odp: Atomówki
« dnia: 03.09.2021 13:14:45 »
Kolejna zmiana proporcji ciała.


53
Work in progress (WIP) / Odp: Atomówki
« dnia: 01.08.2021 09:52:06 »
Tak, ja się w pełni zgadzam, dziwnie wygląda.
Mały rework proporcji. Jak uważacie, jest lepiej?


54
Work in progress (WIP) / Odp: Atomówki
« dnia: 28.07.2021 12:21:51 »
Jak tak o tym mówisz, to w sumie też mam trochę takie wrażenie. I zgadzam się, nie przypomina za bardzo atomówki, zauważyłem to już po dodaniu kolorów na postać. Ale na razie się tym nie przejmuję, bo imo fryzury i w ogóle zestawienie wszystkich 3 postaci rozwieje wszelkie wątpliwości na późniejszym etapie. A jak nie rozwieję, to będę kombinował.

55
Work in progress (WIP) / Odp: Atomówki
« dnia: 26.07.2021 19:59:11 »
Tak właśnie się zastanawiam. Chyba zmniejszę głowę i trochę uproszczę kształty, szczególnie na nogach.

56
Work in progress (WIP) / Atomówki
« dnia: 25.07.2021 11:33:14 »
Cóż, poprzedni projekt jeszcze nie jest skończony, ale skoro i tak czekam aż mi się te animacje wyrenderuje, to postanowiłem w międzyczasie wziąć się za coś nowego. Tym razem Atomówki. Nie wiem czy może jeszcze nie będę chciał trochę zmienić proporcji, nie jestem pewny. Wczesny etap prac, więc żadnych tekstur, żadnych detali, najprostsze materiały.



57
Work in progress (WIP) / Odp: Starfire
« dnia: 10.06.2021 15:35:08 »
@Piotr Miałem plan wynająć aktorkę, nawet dwie do mojego poprzedniego, niedoszłego projektu. Ale nigdy nie doszedłem do etapu animowania, więc cóż.
Tutaj posłużyłem się oryginalną ścieżką dźwiękową z serialu animowanego, który lata temu był puszczany na Cartoon Network. Oryginalna scenka jest dłuższa tak przed, jak i po fragmencie który odtwarzałem. Zastanawiałem się, czy by może nie dociągnąć animacji do tego zaciemnienia ekranu w 1:05, ale na razie mi wystarczy  ;D Może kiedyś do tego wrócę.


58
Work in progress (WIP) / Odp: Starfire
« dnia: 09.06.2021 12:25:42 »
@Piotr "We internecie żodyn niy wie, że jo nie jest laską zbierającą na nowe życie. Żodyn."  :P
Ale tak szczerze mówiąc nawet jakbym miał na renderfarmę, to i tak bym się trochę obawiał, bo u mnie czasem render odpali, czasem nie, bo out of memory mimo, że ustawienia w obu przypadkach są dokładnie te same. Choć może na lepszym sprzęcie ten problem by nie występował, trudno powiedzieć. Od biedy można spróbować Eevee. W najgorszym razie będę to sobie zostawiał na nocki i powoli klatka po klatce renderował przez rok ._.
Z tego co czytałem gdzieś w internecie, to OptiX czasem sobie radzi, a czasem nie, jeśli chodzi o włosy. Widziałem, że podobno włączenie Simplify i drobne, globalne zmniejszenie liczby particli może wystarczyć, ale u mnie to niestety nie pomogło. Postać była prawie łysa zanim OptiX to łyknął, więc w moim przypadku nie tędy droga.

@Kporabik A dziękuję bardzo. Kawał czasu minął odkąd robiłem ten model. Wyprodukowanie tej animacji trochę mi zajęło, ale mimo niedociągnięć jestem w miarę zadowolony. Jak dotąd to chyba mój największy projekt w Blenderze, który jako-tako udało mi się dociągnąć do tak dalekiego etapu. Chętnie bym się zajął czymś nowym, ale trzeba to dokończyć. Już blisko  :)

@klafciarz Właśnie w międzyczasie próbuję czegoś podobnego. Wypaliłem sobie HDRkę z całej sceny i testowo próbowałem nią świecić. Jest pewna różnica względem "prawdziwej" sceny, ale nieznaczna. Na o połowę mniejszej liczbie sampli, w 4x mniejszym czasie renderuje się obrazek praktycznie nie do odróżnienia od "pełnego" renderu (kolory są trochę inne). Tak więc aktualnie mi wychodzi, że na 1000 sampli, w 30 minut mam podobny efekt co wcześniej przy 2000 sampli w 2 godziny. To chyba dobry trop. Gdyby jeszcze udało się to puścić na OptiXie, albo gdyby Cycles X był wystarczająco stabilny, to mogłoby być całkiem fajnie. W każdym razie bardzo dziękuję za link, na pewno się przyda, bo właśnie w tę samą stronę kombinuję.

59
Work in progress (WIP) / Odp: Starfire
« dnia: 07.06.2021 17:06:36 »
@Piotr Próbowałem. Mają, mają na stronach takie kalkulatory. Poniżej 10 klocków niestety nie udało mi się zejść, więc jednak trochę lipa. Unreal Engine niby jest jakimś wyjściem, ale nie wiem na ile w ogóle jest możliwe przeniesienie tego projektu na inny silnik. W sensie, ta animacja dość mocno opiera się na blenderowych modyfikatorach, jeśli chodzi o postacie. Poza tym choć Unreala bardzo cenię, tak w UE4 oświetlenie zawsze zdawało mi się działać w jakiś strasznie pokrętny, niezrozumiały, przedziwny sposób (ach, te wieczne problemy z rozdzielczością lightmap). Pewnie to kwestia mojej ignorancji i braku wiedzy, ale i tak mam nadzieję, że w "piątce" jakoś lepiej, bardziej intuicyjnie to rozwiązali. Na razie staram się jakoś sobie poradzić w Blenderze.

@winhelp Dzięki  :) Pewnie można, ale z moich małych testów wynika, że główny ciężar renderu leży w postaciach. Miałem taki plan, że raz wyrenderuję sobie tło, bo i tak jest statyczne, a potem właściwe klatki to będą postacie na tle z alphą. Potem w postpro można to złożyć do kupy. Różnica jakaś jest, ale niewielka (choć zawsze coś). Problem w tym, że to jest interior i trzeba jednak trochę tych sampli narzucić, żeby jako-tako to wyglądało. Aktualnie jest 2000 sampli i moim zdaniem to wciąż jeszcze za mało, ale wyżej nie idę bo i tak czas renderowania całej animacji jest już grubo poza granicą rozsądku. Próbowałem na OptiXie i wtedy czas renderu był jakoś o 40% mniejszy niż na CUDA. Szkoda tylko, że to był testowy render bez włosów, bo z nimi OptiX niestety nie daje sobie rady i Blender się po prostu wywala. Z utęsknieniem czekam na Cyclesa X, może on rozwiąże mój problem. W aktualnym buildzie niestety nie jestem w stanie nawet odpalić projektu, więc nie mogę sprawdzić jak się sprawdza :V

Może spróbuję RenderMana? Zdaje się, że jest dostępny dla Blendera. A może jest jakiś sposób żeby zredukować czas renderowania interiorów? Może jakoś dałoby radę wypalić HDRkę z całej sceny żeby zachować prawidłowe odbicia/oświetlenie na obiektach nie musząc jednocześnie ustawiać liczby sampli tak wysoko? Nie wiem, jak ktoś ma jakieś pomysły czy rady to jestem otwarty na wszelkie sugestie.

60
Work in progress (WIP) / Odp: Starfire
« dnia: 05.06.2021 20:01:58 »
Animacja skończona. Wszystkie rzeczy, które miały się ruszać, już się ruszają. Pozostaje mi jeszcze naprawić kilka błędów, jak trzęsący się śliniak i może dodam kilka drobiazgów w pokoju. Poza tym to wszystko. Zostaje już tylko renderowanie i jak się okazuje, to będzie nie lada wyzwanie. Jedna klatka renderuje się średnio około 2 godziny, a jest ich do zrobienia niecałe 1200. Nie mam pojęcia jak to wyrenderuję.








Strony: 1 2 3 4 5 6 ... 12

* Zaloguj




* Losowy obrazek