61
Tender Blender / Odp: Blender 2.8 development
« dnia: 16.04.2019 01:39:22 »
To już chyba 3ci rok z rzędu w którym szacuję że będę miał 2.8 na święta
Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp. 61
Tender Blender / Odp: Blender 2.8 development« dnia: 16.04.2019 01:39:22 »
To już chyba 3ci rok z rzędu w którym szacuję że będę miał 2.8 na święta
62
Prace Miesiąca / Praca Miesiąca (Półrocza?) Wrzesień 2018 - Marzec 2019« dnia: 07.04.2019 16:34:11 »
Głosujemy na najlepszą pracę ostatnich 7 miesięcy (wrzesień-marzec).
Głosowanie odbywa się poprzez ankietę. Każdy użytkownik Blenderowni ma 1 głos. Można uzasadnić swój wybór, ale nie jest to konieczne. Regulamin. Mój głos leci na Antenę. 63
Z forum / Odp: Zmiany w zasadach Pracy Miesiąca« dnia: 01.04.2019 19:28:01 »A jak mam kilka prac w jednym wątku, to jak one są traktowane? W sensie jeden wątek = jedna praca, czy mogę sobie trzymać kilka prac na kupie i będą traktowane indywidualnie? Jeden wątek = jedna praca (pierwszy obrazek z pierwszego postu). W drodze wyjątku, jeżeli masz już kilka prac w jednym wątku mogę to uwzględnić w najbliższym konkursie - ale poproszę link do wątku i listę prac. Łatwo się pomylić i znacząco wydłuża czas przygotowania ankiety jeśli miałbym przeglądać każdy wątek post po poście. 64
Z forum / Odp: Zmiany w zasadach Pracy Miesiąca« dnia: 30.03.2019 02:41:04 »Jeszcze żaden admin nie wygrał z lenistwem użytkowników (i nie zmusił ich do przeczytania regulaminu). Z jednej strony tak, ale ja patrzę teraz na to nieco inaczej - to forum ma być dla użytkownika, nie na odwrót A napominanie, przypominanie i edukowanie zajmuje więcej czasu i powoduje więcej frustracji (dla obu stron) niż poświęcenie kilkunastu minut więcej na przygotowanie ankiety raz w miesiącu. 65
Z forum / Zmiany w zasadach Pracy Miesiąca« dnia: 28.03.2019 03:34:29 »
Jak zapewne zauważyliście od ponad pół roku mamy tę samą pracę w banerze. Jak się łatwo domyślić, jest to spowodowane w dużej mierze spadkiem aktywności forum, ale nie jest to cała historia. Wraz ze startem nowej wersji portalu, zmieniliśmy zasady konkusu, wymagając umieszczenia pracy w galerii. To upraszczało pracę przerzucając jej część z moderatora na użytkownika. Efekt jest taki, że przeglądając prace na początku marca znalazłem może trzy (z sześciu miesięcy), które się zgodnie z tą regułą kwalifikowały do konkursu.
W związku z tym ten martwy przepis zostaje usunięty i wracamy do regulaminu ze starej Blenderowni: klik. Tak więc udział w konkursie jest od teraz domniemany (oprócz animacji które wymagają umieszczenia kadru) i nie wymaga żadnych dodatkowych czynności. Wraz z początkiem kwietnia zbiorę wszystkie prace od września 2018 i zrobimy pracę półrocza. Jeśli z jakiegoś powodu ktoś z autorów nie chce brać udziału w konkursie, proszę o zgłaszanie (poprzez edycję pierwszego postu pracy, tutaj w komentarzu lub do mnie bezpośrednio) 66
Modelowanie / Odp: Pogrubienie ubrania i żakiet z guzikami« dnia: 23.02.2019 22:35:25 »
1. Modyfikator Solidify (albo polecenie Solidify w Edit Mode, znajdziesz w wyszukiwarce blenderowej). W większości przypadków lepszy będzie modyfikator, bo można go w każdej chwili wyłączyć i łatwiej poprawić siatkę.
2. Przede wszystkim gęstsza siatka, rzuć okiem jak wyglądają modele na sketchfabie np. https://sketchfab.com/3d-models/mens-two-piece-suit-8cafbab7a73e4fb7966a00659a4e31ef szczególnie na dodatkowe loopy w miejscach zgięć i przy ostrzejszych krawędziach. Ten przykładowy model akurat jest lowpoly i nie jakiś wybitny ale jakieś podstawy można z niego wyciągnąć. 3. Jeśli chodzi ci o coś takiego jak to co wskazałem w załączniku - bez obaw, nie wpływa to na poprawność modelu. Szczególnie przy rzadkiej siatce subsurf będzie ci to tak mocno wygładzał i może się takie przenikanie pojawić. O ile zbyt rzadka siatka może ci sprawić problemy przy kontroli krzywizn i dodawaniu detalu, tak sam fakt że tak to wygląda nie jest błędem. 67
Modelowanie / Odp: ODSUWANIE KRAWĘDZI« dnia: 14.02.2019 19:58:03 »
Ja używam do tego addona Edit Tools. Wejdź w File-> User Preferences -> Add-ons, poszukaj i włącz "Edit Tools2" (jak nie będzie widać w domyśłnych to popatrz w kategorii Testing). Teraz żeby zrobić offset dla krawędzi dajesz W->Edit Tools-> Offset edges (musisz mieć włączony tryb zaznaczania krawędzi).
Więcej masz tutaj: https://archive.blender.org/wiki/index.php/Extensions:2.6/Py/Scripts/Modeling/Extra_Tools/ 68
Offtopic / Odp: Odzyskanie pliku« dnia: 24.01.2019 01:23:29 »
Próbowałeś archiwalnych wersji Blendera?
69
3D w Polsce i na świecie / Odp: Allegorithmic dołącza do Adobe« dnia: 24.01.2019 00:06:35 »
Tyle jeśli chodzi o informację, natomiast co do mojej prywatnej opinii... cóż...
70
3D w Polsce i na świecie / Allegorithmic dołącza do Adobe« dnia: 23.01.2019 23:54:37 »
Firma tworząca święcący triumfy pakiet do teksturowania Substance, ogłosiła dzisiaj przejście pod skrzydła Adobe. Dotychczasowy CEO Allegorithmic, Sebastian Deguy, otrzymał tym samym stanowisko w zarządzie spółki i jego zadaniem będzie kierowanie rozwojem gałęzi 3D produktów Adobe. Jego oświadczenie można przeczytać tutaj.
Zespół Allegorithmic zapewnia, że rozwój programu będzie kontynuowany zgodnie z planem, a fuzja z Adobe otworzy nowe możliwości. Dotychczasowe formy licencjonowania produktów w najbliższym czasie także nie mają ulec zmianie. Jednocześnie przedstawiciele poinformowali o przygotowywanej na 2019 rok atrakcyjnej ofercie subskrypcji. Użytkownicy Substance, a przynajmniej ich wokalna część, nie przyjęła tych wiadomości z entuzjazmem. Wielu obawia się, że Allegorithmic podzieli losy Macromedii i Mixamo. Krytycy przewidują też forsowanie modelu subskrypcji i odcięcie się od sprzedaży licencji wieczystych. Twórcy Substance zapewniają w odpowiedzi, że Adobe pozostawia im pełną swobodę działania oraz że żaden model licencjonowania nie zostanie im narzucony, a gwarantem tego ma być m.in. właśnie pozycja ich dotychczasowego CEO. Należy zauważyć też, że współpraca obu firm nie jest niczym nowym i przez ostatnie dwa lata Adobe było głównym inwestorem Allegorithmic. Źródło: Allegorithmic 71
Tender Blender / Odp: Czy moge sprzedawac moje modele 3d z teksturami kupionymi z innych stron?« dnia: 02.12.2018 03:29:19 »
Wszystko zależy od licencji dla danej strony albo nawet konkretnej tekstury. Na stronach z których ściągałeś na pewno tekst takiej licencji jest. Jeżeli wykorzystujesz teksturę z Google z niewiadomego źródła to bardzo możliwe że czyjeś prawa autorskie łamiesz - i autor/właściciel praw mógłby się od ciebie czegoś domagać na drodze sądowej, o ile byłby w stanie to wykazać.
72
Blender / Blender 2.80 Beta« dnia: 30.11.2018 10:43:07 »
Długo oczekiwana wersja 2.80 Blendera doczekała się statusu bety.
Wśród nowości (chociaż większość z Was już to doskonale wie):
Do pobrania: https://www.blender.org/2-8/ 73
Offtopic / Odp: Proszę mnie skasować« dnia: 21.09.2018 00:17:06 »Działacie w 3D coś zawodowo czy traktujecie jako hobby? Pracuję dla agencji reklamowej - rendery produktowe, wizki eventowe głównie. Oprócz tego modele stockowe dla innej firmy. W międzyczasie szukam czegoś w gamedevie 74
Offtopic / Odp: Proszę mnie skasować« dnia: 13.09.2018 00:22:00 »
Siemasz Wędrowcze, witamy z powrotem. PSB pamiętam pobieżnie, jak zakładałem tam konto to już umierało.
75
Z forum / Blenderownia na Discordzie« dnia: 05.09.2018 21:06:16 »
Zapraszam na nowo utworzony serwer Blenderowni na Discordzie. Jeżeli nie znacie Discorda, jest to platforma komunikacyjna do czatu/rozmowy głosowej/wrzucania śmiesznych obrazków i wielu innych rzeczy. Nie trzeba się rejestrować, ale warto.
Dołączenie jest bardzo proste, wystarczy kliknąć w link: https://discord.gg/896JSk4 Można też pobrać aplikację na telefon/PC, ale jeżeli chcecie tylko zajrzeć, nic nie stoi na przeszkodzie żeby korzystać z Discorda w przeglądarce. Ogólnie rzecz biorąc funkcji jest sporo, więc najłatwiej przekonać się na własne oczy |
...co się dobrze kończy.
1998-2024
Dziękuję wszystkim, którzy pomagali tworzyć i rozwijać Blenderownię w tym czasie. Dziękuję użytkownikom za chęć korzystania z serwisu. Nawiększą satysfakcję mam z tego, że kilka karier zawodowych zaczęło się na tym forum. Oraz z tego, że Blender jest oprogramowaniem mainstreamowym.
Wasz były administrator
FAQ - czyli jak zacząć z Blenderem - Zafira
WIP Courtney Gears - Mortus
Błąd wyświetlania - Piotr
Viewport - Mad Max
sprzedaż dzieł online w Polsce - winhelp
3D Budynek 3D - gucias
Sketchfab usuwa Ferrari - Piotr
Loading render kernels Debian - Zuorion
Siatka UV, koło wpisane w prostokąt. - winhelp
3D Ferrari F355 low-poly - Piotr
Żegnamy się z Goodle AdSense - Mad Max
Skąd brak symetrii? - Zuorion
SHADER EDYTOR - CEZ-72
|