Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - freeqstyler

Strony: 1 ... 6 7 8 9 10 ... 13
106
Co ma na celu podpięcie noisa pod Normale?

Pewnie dodanie realizmu - chropowatości/zabrudzeń powierzchni. Tylko że pomiędzy noisem a docelowym BSDF powinien być jeszcze blok Bump: https://snag.gy/1CrKVn.jpg

107
Na roślinkę zagłosowałem na FB
Wut, wut, nie robimy głosowań na FB :o

108
Głosujemy na najlepszą pracę października i listopada.

Głosowanie odbywa się poprzez ankietę. Każdy użytkownik Blenderowni ma 1 głos. Można uzasadnić swój wybór, ale nie jest to konieczne.
Regulamin.

Mój głos leci na roślinkę.

109
Modelowanie / Odp: Historia modelowania danego obiektu
« dnia: 04.12.2017 12:20:37 »
Nie, to jest rozwiązanie charakterystyczne dla Maxa i części CADów (Inventor, Solidworks też mają podobne rozwiązania). W Blenderze masz tylko standardowe Ctrl+Z, a ilość kroków określasz w File-> User Preferences - > Editing.

110
Z forum / Newsy - prośba o pomoc
« dnia: 16.11.2017 01:24:10 »
Staram się wrzucać jakieś newsy jak mam chwilę czasu, ale nie ukrywam że jak u każdego u mnie też z tym ciężko. Jeżeli ktoś by miał czasem ochotę coś napisać, to biorę newsy głównie stąd:
https://www.blendernation.com
http://www.cgsociety.org/news/articles/
https://www.reddit.com/r/cgnews/
Jak jest straszna posucha to odwiedzam forum BlenderArtists albo CGTalka i staram się wyłapać coś z dyskusji.
Wrzucam też nowości na temat narzędzi których sam używam. Jeżeli nie macie czasu ani ochoty pisać, ale znacie dobre źródło newsów - też będę wdzięczny.
Apropo samego pisania: pamiętajcie o prawach autorskich, czyli żeby jak najmniej kopiować słowo w słowo i uważać na grafiki które dodajecie. Jeżeli wrzucam np. paczkę pędzli to nie widzę problemu żeby posłużyć się grafiką którą wrzucił autor (wątpliwe żeby się przyczepił), ale jeżeli np. Blendernation stworzy własną dedykowana grafikę do newsa to raczej bym unikał kopiowania jej żywcem. Jeżeli tłumaczycie newsa to podanie źródła to minimum przyzwoitości.

111
Brandon Funk udostępnił na Gumroad trzy darmowe kolekcje pędzli stworzonych specjalnie, aby ułatwić rzeźbienie skał oraz szeroko pojętego krajobrazu w Blenderze:
15 rock brushes
18 rock brushes
Landscape pack
Paczki są całkowicie darmowe, warto jednak zastanowić się nad przekazaniem drobnego napiwku autorowi, jeśli okażą się przydatne.

112
Newsy na głównej / Odp: 44 darmowe HDR-ki z hdrvault.com
« dnia: 07.11.2017 18:11:38 »
Te darmowe rzeczy zarabiają jakoś na siebie? Czy to jest tak, że tylko 10% udostępniających rzeczy za darmo dostaje potem jakieś zlecenia, z których może wyżyć?
Część serwisów charytatywnie, część pozwala na ograniczone darmowe korzystanie i pakiety premium, część jest całkowicie darmowa ale reklamuje płatne stocki. Ze stockowej fotografii to raczej ciężko wyżyć jeżeli nie masz stałego źródła utrzymania :P

113
Newsy na głównej / Odp: 44 darmowe HDR-ki z hdrvault.com
« dnia: 07.11.2017 13:43:26 »
Nie ma to tamto, się teraz porobiło. Kiedyś jak dorwałem darmową HDRI, to trzymałem ją w specjalnym miejscu na komputerze. Teraz gdzie się człowiek nie spojrzy tam darmowe HDRI.

W ogóle ostatnie 2-3 lata to jakiś boom na darmowe stocki nastąpił. Jak zaczynałem pracować w 2012 w agencji reklamowej, to czegokolwiek dobrego za darmo (głównie zdjęć) trzeba się było ze świecą naszukać. Teraz jest przynajmniej kilka portali z wysokiej jakości fotami z licencją CC0, gdzie poza jakimiś specyficznymi tematami najczęściej udaje się coś znaleźć.

114
Newsy na głównej / Odp: 44 darmowe HDR-ki z hdrvault.com
« dnia: 06.11.2017 19:54:35 »
Nie żeby coś ale miesiąc temu wysyłałem newsa z tą stronką :P

http://www.blender.pl/index.php?topic=174.0

Ale tamten news był o HDRIHaven, nie o HDRVault. Ja np. o HDRVault nie wiedziałem.

115
Z forum / Praca Miesiąca - Październik
« dnia: 05.11.2017 15:00:10 »
Mało nam obrodziło w prace w październiku (mamy jedna pracę z października, jedną z września którą przeoczyłem w poprzednim miesiącu oraz jedną bez regulaminowego umieszczenia w galerii ( @veti - to do ciebie :P). W związku z tym październikowy konkurs na Pracę Miesiąca połączymy z listopadowym.

116
Popatrzyłem, bo nie wierzyłem, że nie da się zmienić, ale faktycznie się nie da... Jakimś rozwiązaniem jest włączenie pluginu Measure Panel, ale nie jest to doskonałe rozwiązanie, nie pokazuje długości dynamicznie podczas edycji tak jak domyślne Edge Length. Możesz też wyłączyć całkowicie jednostki i wtedy będą 3 cyfry po przecinku... Nie wiem gdzie miał głowę ten kto to projektował  ::)


117
Offtopic / Odp: Proszę mnie skasować
« dnia: 25.10.2017 00:02:04 »
Yay  :-* ależ mamy fajowe nowe prace w galerii
XD faktycznie klasa. Wyleciały  ;)

118
Blender / Animation Nodes - Reel 2017
« dnia: 23.10.2017 22:08:52 »
Animation Nodes to potężny plugin wspomagający tworzenie animacji w Blenderze. Oto krótkie zestawienie prac stworzonych przy jego pomocy w ostatnim roku, wybranych przez twórcę addona, Jacquesa Lucke.

119
Newsy na głównej / Substance Designer - Fall 2017
« dnia: 23.10.2017 00:37:32 »
Ukazała się nowa wersja popularnego programu do tworzenia tekstur.
Wśród nowych funkcji znajdziemy m.in.:
- Flood Fill - filtr wypełniający białe obszary maski wejściowej losowymi kolorami;
- Shape Mapper - nowe narzędzie do tworzenia wzorów z powtarzających się elementów;
- Histogram Select - selekcjonowanie pojedynczej warstwy o określonej wysokości na height mapie;
- Vector Morph - deformacja wejścia (tekstury) normal mapą;
- Cube 3D Node - generator robiący dokładnie to, na co wskazuje nazwa - generuje mapę wysokości sześcianu zgodnie z wybranymi parametrami.
Jak łatwo się spodziewać, usprawniono też dotychczasowe funkcje i generatory. Pełna lista zmian tutaj

Źródło: Allegorithmic

120
Blender / Fracture Modifier 2.79
« dnia: 15.10.2017 21:05:17 »
Twórcy Fracture Modifier, systemu pozwalającego na realistyczne symulacje destrukcji obiektów i struktur, wypuścili wersję dla Blendera 2.79 (addon nie funkcjonuje jako plugin, ale potrzebuje specjalnej wersji programu). Narzędzie możecie pobrać stąd. Więcej o funkcjach dowiecie się z filmu:



Żródło: BlenderNation

Strony: 1 ... 6 7 8 9 10 ... 13

* Zaloguj




* Losowy obrazek