Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - wefhy

Strony: 1
1
Oświetlenie i rendering / Odp: viz interior EEVEE
« dnia: 10.01.2018 17:17:08 »
Próbowałeś dodać light probe'y zaraz przed lustrem? W moim wypadku działa wtedy odbicie.

2
Offtopic / Odp: Proszę mnie skasować
« dnia: 07.01.2018 16:30:39 »
Ale temat się dość płynnie zmienił i teraz już rozmawiamy o 3ds'ie ;)
Ja nie miałem okazji używać. Trochę May'i próbowałem, ale na co dzień to tylko blender i substance.

3
Offtopic / Odp: Proszę mnie skasować
« dnia: 06.01.2018 18:41:54 »
Gimp niestety zatrzymał się zupełnie od kiedy zaczęły się pojawiać pogłoski o wersji 3.0 - wygląda na to, jakby developerzy się tym zachwycili, potem spróbowali i jako, że okazało się za trudne, to stracili motywację(dodatkowo niedoceniani przez społeczność). Od jakichś 2 lat prawie zupełnie przerzuciłem sie na kritę. Gimpa używam sporadycznie, gdy trzeba na szybko zmienić kotrast, czy nasycenie(ale tylko ze względu na to, że się uruchamia w mniej niż sekundę, a na kritę muszę czekać z pięć).
Ja się mniej udzielam trochę ze względu na to, że forum nieco zdechło po przerwie, a trochę też dlatego, że studiuję dziennie i pracuję na pół etatu, więc nie mam za bardzo czasu na grafikę 3D. Ostatnio spróbowałem zaangażować się w sculpt january 2018, ale po 3 dniach okazało się, że nie daję rady się wyrabiać nawet z mocno średnimi modelami. Zrobiłem pierwsze dwa, trzeci zacząłem(postać z disneya), a reszta czeka chyba na luty :P

Co do maxa - jest standardem produkcyjnym i ciężko to zmienić. Jest szansa, że nie będzie się rozprzestrzeniał, ale większość znaczących firm raczej przy nim zostanie. Blenderowi brakuje płatnego, biznesowego forka - czegoś, czym jest Red Hat dla linuxa. Sądzę, że sporo firm by się zdecydowało na przejście na blendera, gdyby tylko mogły wykupić płatne, profesjonalne wsparcie(między innymi z chatem 24/7). I gwarantujące stabilność buildy z niewielkimi zmianami między wersjami(lub bradzo długim wsparciem dla starych wersji). Dopóki żadna firma nie zdecyduje się w ten sposób zforkować blendera, raczej możemy tylko liczyć, że trochę pomogą nam Blender Movies i powiew świeżości w gałęzi 2.8.

4
Modelowanie / Odp: Historia modelowania danego obiektu
« dnia: 08.12.2017 09:14:04 »
To o czym mówisz to Shape keys ( a przynajmniej można tego używać w celu takiego backupu )
Nie modyfikujesz Basis, edytujesz keye. (Musisz je zaznaczyć, ustawić value na 1 i edytować z zaznaczonym). Gdy chcesz wrócić do podstawowej wersji mesha, ustawiasz wartość keya na 0, tworzysz kolejny, ustawiasz na 1 i edytujesz znowu ;) Często w ten sposób edytuję obiekty, bo mogę na przykład:
- powiększyć małpce nos
- otworzyć usta
- zmniejszyć uszy
- poprawić wielkość oczu
- cofnąć powiększenie nosa ;)
(w tym wypadku stosuję ciągłą edycję, więc nie cofam keyi do wartości 0, a jedynie dodaję kolejne z wartością 1). Jeśli chcę cofnąć którąkolwiek zmianę, usuwam ten key lub ustawiam go na 0.

5
Prace ukończone (3D) / Odp: Jesienny las
« dnia: 07.12.2017 19:48:52 »
Kamienie z daleka wydają się dziwnie, nienaturalnie (nawet jak na lowpoly)
A w stawie przydały by się odbicia chmur
Ale tak ogólnie to świetnie, lubię ten styl ;)

6
Cytat: freeqstyler
Wut, wut, nie robimy głosowań na FB :o
Ale jest też alternatywna grupa blender polska, tam też są głosowania, pewnie o to chodziło ;)

7
Tender Blender / Odp: Migający interfejs użytkownika
« dnia: 02.12.2017 13:08:41 »
Bardzo dziwne, nigdy się z czymś takim nie spotkałem. Mate/Cinnamon są oparte o Gnome, więc jeśli jest jakiś problem z jednym, jest duża szansa, że będzie też w innym. Możesz spróbować dystrybucji opartej o KDE (KDE Neon, Linux Mint KDE). Ewentualnie uruchomić gnome w trybie wayland.

Ale tak ogólnie - używasz otwartych sterowników AMD, czy własnościowych? Może najprościej będzie właśnie zmienić sterownik. Dla AMD podobno otwarte są lepsze. Nie wiem, jak to wygląda pod ubuntu, pod mintem jest w ustawieniach sekcja "sterowniki".

8
No, coś tam wyskrobałem ;)
Jedyny warunek dzałania to środek obiektu tam gdzie trzeba (w kostkach będzie w dobrym miejscu, jak nie to shift+ctrl+alt+c, origin to geometry)
import bpy
from mathutils import Vector
from random import randrange
scene = bpy.context.scene
context = bpy.context

number_of_objects = 25

def dupli(object):
    objdata = object.data.copy()
    new_obj = bpy.data.objects.new('script-generated-mesh', objdata)
    bpy.context.scene.objects.link(new_obj)
    new_obj.scale = object.scale.copy()
    # new_obj.rotation_euler = object.rotation_euler.copy()
    return new_obj


def main():
    to_dupli = []
    for object in context.selected_objects:
        to_dupli.append(object)
        object.select = False

    current_pos = Vector((0,0,0))
    number_selected = len(to_dupli)
    last_dim = 0

    if (number_selected <= 0):
        print("No objects selected!")
        return

    for x in range(number_of_objects):
        object = to_dupli[randrange(0, number_selected)]
        curr_dim = object.dimensions.x
        print(object)
        duplicate = dupli(object)
        current_pos = current_pos + Vector(((last_dim + curr_dim)/2,0,0))
        duplicate.location = current_pos
        duplicate.select = True
        last_dim = curr_dim
       
main()
Działanie jest proste, zaznaczasz obiekty, które mają tworzyć ciąg przełączasz się w wiodok scripting, tworzysz nowy dokument, wklejasz kod i klikasz alt+p (z myszą nad tekstem)
Powstanie 25 losowo zduplikowanych obiektów od (0,0,0) w górę osi x. Wszystkie zostaną zaznaczone, żeby łatwo je było przenieść, obrócić itp ;) Wrzucam też screena efektu ;)
Jak chcesz zmienić ilość obiektów, w kodzie jest od tego zmienna. Jeszcze kiedyś powstanie z tego dodatek z interfejsem.

EDIT: mały update, wersja uwzględniająca przemieszczone środki obiektów:
import bpy
from mathutils import Vector
from random import randrange
scene = bpy.context.scene
context = bpy.context

number_of_objects = 25

def dupli(object):
    objdata = object.data.copy()
    new_obj = bpy.data.objects.new('script-generated-mesh', objdata)
    bpy.context.scene.objects.link(new_obj)
    new_obj.scale = object.scale.copy()
    # new_obj.rotation_euler = object.rotation_euler.copy()
    return new_obj

def get_x_dim(object): #better to make function getting from center to left, from center to rigth. One of them to current, one of them to last ;)
    bounding_box = [x[:] for x in object.bound_box]
    max_x = max(bounding_box, key=lambda x: x[0])
    min_x = min(bounding_box, key=lambda x: x[0])
    return (max_x[0] - min_x[0]) * object.scale.x

def get_x_before(object):
    bounding_box = [x[:] for x in object.bound_box]
    min_x = min(bounding_box, key=lambda x: x[0])
    return - min_x[0] * object.scale.x

def get_x_after(object):
    bounding_box = [x[:] for x in object.bound_box]
    max_x = max(bounding_box, key=lambda x: x[0])
    return max_x[0] * object.scale.x

def main():
    to_dupli = []
    for object in context.selected_objects:
        to_dupli.append(object)
        object.select = False

    current_pos = Vector((0,0,0))
    number_selected = len(to_dupli)
    last_dim = 0

    if (number_selected <= 0):
        print("No objects selected!")
        return

    for x in range(number_of_objects):
        object = to_dupli[randrange(0, number_selected)]
        curr_dim = get_x_before(object) #object.dimensions.x
        print(object, ":", curr_dim)
        duplicate = dupli(object)
        current_pos = current_pos + Vector(((last_dim + curr_dim),0,0))
        duplicate.location = current_pos
        duplicate.select = True
        last_dim = get_x_after(object)
       
main()
Jedyne kiedy może nie działać, to obiekt przeskalowany tylko w jednej osi i obrócony.

9
Offtopic / Odp: Wybór monitora do pracy
« dnia: 30.09.2017 21:58:54 »
Mam coś z podobnego przedziału od półtora roku - AOC U2868PQU - 4K, 28", cena była w okolicy 1300zł (jest już teraz jakiś kolejny model, też tanio)
Powiem, że jak na matrycę TN to jestem zaskoczony jakością obrazu - Póki nie spojrzysz pod dużym kątem, to wydaje się, że to IPS. Oczywiście profesjonalnych graficznych IPS'ów to się nijak nie ima, ale porównując do tego, czego używałem poza nim, to jest świetnie. Ogólnie jestem bardzo zadowolony z zakupu. Przez długi czas jednak też miałem kartę nie wspierającą 4k - i powiem, że nie ma dobrego wyboru między nienatywną rozdzielczością QHD, a 4k 30fps - na QHD obraz jest rozmyty, na 4k bardzo niepłynny. Dopiero po zakupie nowej karty korzystanie z monitora jest przyjemne. Co prawda można było też ustawić rozdzielczość FullHD, gdzie skalowanie daje wyraźny obraz, ale jednak na 28" to trochę za mało przestrzeni roboczej.

10
Offtopic / Odp: Proszę mnie skasować
« dnia: 30.09.2017 21:42:53 »
Hehe... nawet stare konto działa :)
U mnie nie działało, informacja, że nie ma takiego loginu i rejestracja ;)
Również witam wszystkich po restarcie, zbierałem się do powrotu chyba tyle ile trwało uruchomienie nowej strony ;)
Swoją drogą, nie wiem, czego to wina(czy mojego configu, czy czcionki), ale na przybliżeniu  100%(rozdzielczość 1080p) litery ę i ż są u mnie mniejsze od innych. Po przybliżeniu strony efekt znika i wszystko jest normalnie.

Arch Linux, Firefox 56
Może są jakieś prawie identyczne czcionki nie zawierające takiego ukrytego ficzera?

11
Ciekawy challenge, chyba spróbuję napisać taki addon, wygląda na coś w miarę prostego, a przynajmniej sobie przypomnę API(miałem w planach rozpoczęcie serii przydatnych skryptów, więc coś takiego idealnie się wpasuje). Możesz zerknąć w tym tygodniu w ten wątek, jak znajdę czas, to wstawię kod. Przy okazji jak będziesz chciał, to podpatrzysz, jak jest zrobiony.

PS Witam wszystkich ponownie na nowej wersji forum ;) (szkoda, że stare konta się nie zapisały - ale pewnie jest już o tym jakiś wątek, więc poszukam i sobie poczytam)

Strony: 1

* Zaloguj




* Losowy obrazek