Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - araneus

Strony: 1
1
Work in progress (WIP) / Odp: Wizualizacja: Kamienica/loft
« dnia: 01.02.2019 22:51:58 »
Pozwolę sobie odkopać temat.
Ogólnie ładnie, rendery wyglądają dość profesjonalnie. Ale przyczepię się paru "pierdółek":
1. Czerwona cegła wydaje się być za mała, sprawdź skalę - standardowa cegła ma wymiary 6,5x12x25cm.
2. Nadproża łukowe nad oknami - nie tak to wygląda. Tu przydało by się poukładać cegiełki w UV mapping, albo nawet je wymodelować.
3. Wnęka okienna jest zbyt płytka. W starym budownictwie mury najczęściej były grube,a na Twoich renderach, nie czuć tej grubości.
4. Stolarka okienna - również płaska, wygląda jak wklejona bitmapa
5. Perspektywa - chyba chciałeś za dużo pokazać i przyjąłeś bardzo szeroki kąt kamery. Przez to obraz jest trochę nienaturalny, choć przez to może bardziej "dynamiczny"
6. Białe meble zlewają się z białą ścianą - proponowałbym zmienić kolor ściany np. na szary (może beton architektoniczny?) lub przetestować inny kolor mebli.
7. Na trzecim renderze fotel fruwa, ale to pewnie sam zauważyłeś ;)
8. Na drugim  renderze - ściana z lewej jest pusta, nudna, przydałaby się jakaś grafika albo tapeta chociaż.
9. Lampka  na pierwszym planie w centrum kadru - nie lampka jest tematem Twojej pracy a zajmuje centrum obrazu i zasłania widok na salon.

To tyle moich uwag. Oczywiście można się nimi nie zgadzać ;)

2
Szachy! - proste ale dobre.

3
Blender / Odp: Blender 2.8 Code Quest
« dnia: 23.02.2018 08:49:45 »
Rakieta mi się nie podoba, ale pomoc dla blendera to nasz "wielki zbiorowy obowiązek" :)
T-shirt zamówiony :)

4
Work in progress (WIP) / Odp: Moja Łazienka
« dnia: 05.01.2018 23:53:02 »
Ogólnie ok. Jak sam zauważyłeś kuleją materiały (np. brak odbić) ale to WIP więc na pewno poprawisz. Ciasne wnętrze wymusiło zastosowanie krótkej ogniskowej (szerokokątnej) co powoduje zniekształcenia niektórych obiektów (patrz deszczownica). Może lepiej popróbować przycinania widoku za pomocą opcji w ustawieniach kamery ( "clipping") i odsunąć kamerę poza pomieszczenie.

5
Modelowanie / Odp: Modelowanie cerkwi - porada
« dnia: 05.01.2018 23:42:45 »
Aby zaoszczędzić trochę mocy komputera można użyć opcji Adaptive w modyfikatorze SubSurf. Powoduje ona, że elementy położone bliżej kamery mają więcej poligonów niż te bardziej oddalone.
Wyjaśnienie tutaj:
https://www.blenderguru.com/tutorials/introduction-microdisplacements

6
Prace ukończone (3D) / Odp: Roślinka "Polytrichum commune"
« dnia: 26.11.2017 21:13:17 »
Zgadzam się - scenka prosta, fajna, tylko ta pajęczyna...

7
Perspektywa - stosujesz szeroki kąt i 3 punktowa perspektywę. Wygląda to nienaturalnie. Do tego dziwny kadr -  mimo zastosowania szerokiego kąta, ucinasz blat, nogę szafki, kinkiet i okno. Może spróbuj skupić się na jednym elemencie łazienki (np. szafce z umywalką) i na nim skup kadr i ostrość, resztę rozmyj DOFem.
Kwiatek wygląda trochę dziwnie, zwłaszcza liście - brak tekstury?
Ma ścianach są płytki? W tej chwili to wygląda trochę jak źle nałożona tekstura (widać szwy). Może z delikatnymi fugami wyglądałoby to lepiej.
Zetknięcie ściany i sufitu można wykończyć listwą/gzymsem. Chodzi mi o powtórzenie motywu z podstawy sedesu.
Pusty sufit mocno kontrastuje z mocno przeładowaną szczegółami resztą łazienki.
Oświetlenie raczej "płaskie" i nudne.
Tyle moich, oczywiście subiektywnych uwag. Całośc nie wygląda źle, jest kilka fajnych elementów np. posadzka czy świeczki.
Na koniec filmik od Andrew Price'a przedstawiający tworzenie sceny podobnej do twojej:
https://www.blenderguru.com/tutorials/interior-architecture

8
Prace ukończone (3D) / Wieża ciśnień - wnętrze
« dnia: 30.10.2017 18:34:41 »
Wizualizacje wnętrza wykonane w ramach konkursu "Zehnder: Projektujesz! Zyskujesz!".
Adaptacja wnętrza dawnego budynku wieży ciśnień na mieszkanie. Wizualizacje przedstawiają przestrzeń salonu zajmującego całą kondygnację. Dawne przeznaczenie wieży było inspiracją do ukształtowania przestrzeni jako „wyspy” otoczonej wodą.
Projekt otrzymał wyróżnienie w kategorii "wizualizacje".
Ciekawostka: w poprzedniej edycji konkursu mój projekt również otrzymał wyróżnienie (prezentowana na "starym" forum praca pt. "Loft Zehnder" - "Praca miesiąca" maj 2016. Czyżby początek nowej, świeckiej tradycji? ;)

http://www.blender.pl/index.php?action=media;sa=media;in=454





9
Work in progress (WIP) / Odp: 3D: USCSS Prometheus
« dnia: 03.09.2017 22:40:02 »
mrys - i wszystko jasne ;) Piękny model

10
Work in progress (WIP) / Odp: 3D: Samolot
« dnia: 03.09.2017 22:37:21 »
Po pierwsze - koncepcja. Trochę to wygląda tak, że wziąłeś model p11c i wsadziłeś mu silnik odrzutowy w d... znaczy... pod ogon, co wymusiło zmianę podwozia. Trochę w tym za mało pomysłu. Do tego dochodzą błędy konstrukcyjne takie jak za krótkie przednie podwozie (bez amortyzacji) i wlot silnika w innej osi niż wylot (ale to może tylko błędne wrażenie).
Przede wszystkim pomyśl jak rozbudować pomysł: może jakieś dodatkowe silniki (rakietowe?) albo działko gatlinga pod skrzydłami, rury, katownice itp. Dużo mogą tez pomóc (albo zaszkodzić) materiały - bruk zniszczenia, wgniecenia, rysy.
Mam nadzieję, że nie zniechęciłem swoimi uwagami :)

11
Work in progress (WIP) / Odp: Statek
« dnia: 03.09.2017 22:09:55 »
Piękny model :)
Pewnie znasz ale w razie czego podaję:
https://www.youtube.com/watch?v=1drRNphACMc

Dobry tutorial od Andrew Price'a (Blender Guru) dotyczący tworzenia liny. W opisie filmu jest też link do tekstur liny.

Strony: 1

* Zaloguj




* Losowy obrazek

Raven

Wyświetleń: 1009
Autor: Mortus
w: Mortus - rendery