Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Piotr

Strony: 1 2 3
31
Animacja i symulacje / Odp: Utrata jakości po renderze
« dnia: 17.08.2018 18:23:37 »
1. Właśnie chodzi o to, aby nie zawężać zakresu tonalnego. Jak będzie zawężony, będzie ograniczona liczba kolorów, a wtedy płynne przejścia między nimi będą skokowe jak na screenie.
2. IPS powinien mieć lepsze kolory niż TN. Nie masz czasem na laptopie TN, a na drugim IPS?
3. Szum na ekranie z matrycą TN może brać się z tego, że ta matryca nie jest w stanie wyświetlić wszystkich kolorów i fejkuje używając ditheringu. Czyli niektóre pixele świecą jaśniej/ciemniej, aby z daleka dać wrażenie ładnych kolorów, a z bliska wyglądają jak szum. Tylko nie wiem, czy ta sztuczka jest dalej wykorzystywana na współczesnych sprzętach.
4. U siebie też widzę te skokowe przejścia na video na matrycy IPS. Nie tak wyraźnie jak na zdjęciu z laptopa.
5. Możesz zrobić jakiegoś screena z ustawieniami kompresji filmu?
6. Sorry za chaos, ale zmęczony po robocie jestem.
Użytkownicy, którzy podziękowali za ten post: hudson462

32
Animacja i symulacje / Odp: Utrata jakości po renderze
« dnia: 17.08.2018 09:19:11 »
Jeżeli były obrazy PNG i  bezstratny kodek, to może kwestia matrycy monitora?
1. Jaką masz matrycę na obu monitorach? TN, IPS, VA?
2. Możliwe, że program do odtwarzania filmu, nie wyświetla pełnego zakresu tonalnego kolorów. Normalnie piksele świecą z mocą od 0 do 255, ale odtwarzacze filmów często mają ograniczony zakres od 16 do 235, przez co przejścia miedzy kolorami mogą stracić płynność.
3. Jak monitor jest podłączony przez HDMI (nie wiem, jak to w laptopie sprawdzić), to zakres tonalny też może być ograniczony i trzeba zmienić ustawienie w opcjach karty graficznej.

Pewnie coś jeszcze może mieć wpływ.
Użytkownicy, którzy podziękowali za ten post: hudson462

33
Modelowanie / Odp: Wycięty Tekst w obiekcie/bryle
« dnia: 30.03.2018 16:11:29 »
Jeśli dobrze zrozumiałem, to potrzebujesz ścianę, w której będzie wgłębienie w postaci wyciętego napisu. A samo wgłębienie będzie świecić, tak jak na screenie.

Jeżeli tak, to w tym wgłębieniu dodaj zwykłego plane'a, który będzie trochę większy od napisu. Wstaw go w wgłębieniu. I dodaj do niego nowy materiał - emission zamiast diffuse.
Użytkownicy, którzy podziękowali za ten post: Mad Max, Diablo

34
W końcu obejrzałem całość. Ciekawy materiał. Miałem trochę problemów ze zrozumieniem Tona, ale są napisy angielskie, więc spoko. Ogólnie bardzo pozytywny facet.

Raczej nie wszyscy na tym portalu mają dobrze opanowany angielski, więc może powypisujemy to, co zapamiętaliśmy z wywiadu (poprawcie mnie, jeśli źle coś zrozumiałem).

1. Interfejs w Blenderze 2.8 musi ulec pewnym zmianom, ponieważ program ma wiele funkcji i już nie starcza miejsca na przyciski oraz skrótów klawiaturowych na wszystkie. Rozwiązaniem ma być podział na szablony (templates) dla różnych aktywności. I tak podczas animowania będzie można włączyć oddzielny interfejs dostosowany tylko do tej czynności, a do rzeźbienia inny.

2. Game engine jest obecnie (wg Tona) najbardziej problematyczną rzeczą w Blenderze. Jeżeli coś się zmienia w samym programie, to trzeba kod oddzielnie skopiować i zaimplementować w silniku gry. Dlatego w linii 2.8x będą dążyć do tego, aby game engine miał jak najwięcej wspólnego kodu z samym Blenderem, aby był łatwiejszy w utrzymaniu.

3. Support. Obecnie fundacja Blendera nie prowadzi pomocy technicznej i użytkownicy sami muszą sobie radzić z problemami. Np. jak w 3dsmaxie ktoś ma problem z ludzikiem, bo mu ręka dziwnie się obraca, to może skontaktować się z helpdeskiem i oni mu pomogą. Blender nie posiada takiej opcji i nie będzie jej posiadał. Ton mówił, że wsparcie techniczne może być dobrym pomysłem na biznes, ale on sam nie ma do tego głowy.

4. Liczba (legalnych) użytkowników 3dsmaxa, to jakieś 12500. Przynajmniej tyle wyszło Tonowi, po przeliczeniu ile Autodesk ma przychodu z programów graficznych (3dsmax, maya itd). Ton opiera swoje wyliczenia na sprawozdaniu rocznym Autodeska, który w sumie generuje 2mld przychodu, a programy graficzne 100mln łącznie. Zakłada, że połowa graficznych, a więc 50mln, to 3dsmax. 50mln $ podzielone na 4000$ za licencję daje mniej więcej 12500 subskrypcji rocznie.

5. Ogólnie dużo było o wrednych praktykach Autodeska, w tym o ciągłym grzebaniu przy formacie FBX, żeby zewnętrzne programy nie potrafiły go dobrze obsługiwać.

6. Czarny PR. Ponoć do Tona zgłaszają się ludzie z pytaniami o to, czy jak zrobią coś w Blenderze, to czy oni są właścicielami tego dzieła, czy należeć ono będzie do domeny publicznej. Stać mają za tym sprzedawcy Autodeska, którzy wmawiają firmom, że skoro Blender jest open source, to wszystko w nim wykonane nie należy do twórcy :)

7. Wracając do Blendera i jego rozwoju, Ton jest konserwatywny i uważa, że zmiany oraz nowości należy wdrażać powoli. Inaczej traci się kontrolę nad kodem, nie ma czasu na testy.

Kto doda coś do listy?
Użytkownicy, którzy podziękowali za ten post: Jerry

35
Offtopic / udemy.com - przeceny tutoriali
« dnia: 26.02.2018 13:52:54 »
Na udemy.com, jeszcze przez 2 dni, są przeceny na tutoriale, w tym do Blendera. Ciekawe kursy można kupić za 42zł, podczas gdy normalne ceny są między 70 a 400zł. Może znajdziecie coś interesującego.
https://www.udemy.com/courses/search/?q=blender&src=ukw&sort=relevance&p=1

Dostępne są też kursy z programowania, photoshopa itd.
Użytkownicy, którzy podziękowali za ten post: apoll

36
Offtopic / Kursy przecenione do 35zł (do 28.11)
« dnia: 27.11.2017 17:29:23 »
Na stronie https://www.udemy.com/ jest teraz promocja i duża część kursów jest przeceniona do 35zł. Różna tematyka, głównie IT, w tym blenderowe tutoriale. Większość po angielsku, czasem po polsku. Promocja do 28.11, ale nie wiem czy włącznie, więc szybko wbijajcie i szukajcie czegoś ciekawego.
Użytkownicy, którzy podziękowali za ten post: Kporabik, Jerry

37
Prace ukończone (3D) / Odp: Gaśnica [gameart]
« dnia: 29.08.2017 21:22:51 »
Dopóki Kporabik nie napisał o nalepkach, to nie zwróciłem na to uwagi. Ale teraz już widzę brak normalki ;) Dla mnie wygląda bardzo dobrze. Ale to opinia osoby, która nie modeluje na poważnie.
Użytkownicy, którzy podziękowali za ten post: Lukasz

38
Newsy na głównej / Odp: Blender 2.79 Release Candidate 2
« dnia: 28.08.2017 15:55:58 »
Tutaj więcej napisałem. http://crystalfox.pl/blender-2-79-przeglad-nowosci/ Strony od maja nie mogę dokończyć.
Użytkownicy, którzy podziękowali za ten post: Kporabik

39
Prace ukończone (3D) / Wioska z lotu ptaka
« dnia: 22.08.2017 20:54:18 »
Kolejny szybki projekt. Tym razem kawałek terenu widzianego z góry.
Link do galerii: http://www.blender.pl/MGalleryItem.php?id=398
Użytkownicy, którzy podziękowali za ten post: SanchoAsnap

40
Prace ukończone (3D) / Odp: Cmentarz [low poly]
« dnia: 09.08.2017 10:25:21 »
Coś lepszego. To wbudowany w Cycka odszumiacz. Żeby go włączyć nie trzeba bawić się nodami, wystarczy włączyć go tam gdzie ustawia się renderowanie warstw.

Tutaj opisałem więcej nowości: http://crystalfox.pl/blender-2-79-przeglad-nowosci/ Musisz przymknąć oko na to, że cała strona to tylko szkic.
Użytkownicy, którzy podziękowali za ten post: goten22

41
Prace ukończone (3D) / Odp: Barokowe Krzesło
« dnia: 08.08.2017 20:08:53 »
Te wyrzeźbione detale i odbicia na nich są miodne.
Użytkownicy, którzy podziękowali za ten post: PawelB

Strony: 1 2 3

* Zaloguj




* Losowy obrazek