Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Piotr

Strony: 1 2 3
16
Oświetlenie i rendering / Odp: POMOC: Błędne światło
« dnia: 11.02.2021 14:55:40 »
Może chodzi o to, że światło odbija się od podłogi i doświetla kubeł od spodu? Zmień kolor podłogi na zielony i zobacz, czy to dodatkowe światło też ma taki kolor?

Jak tak, to możesz zrobić tak, aby materiał podłogi w odbiciach był np. czarny. Użyj nodów Input > Light Path oraz Shader > Mix tak jak na screenie.
Użytkownicy, którzy podziękowali za ten post: Kadd

17
Offtopic / Odp: Ile może kosztować ta animacja...
« dnia: 10.02.2021 11:53:22 »
Poniżej pięciu tysięcy bym nie schodził. Zakup modelu człowieka, własne modele, dogadanie scenariusza, negocjacje, zylion poprawek, renderowanie wszystkiego po kilkanaście razy, mało kooperatywny klient rozciągający zlecenie w nieskończoność i milion innych problemów.

Edit: To tak na szybko, bo tylko rzuciłem okiem, bez rozbierania animacji na czynniki pierwsze.
Użytkownicy, którzy podziękowali za ten post: na123

18
Tender Blender / Odp: Jak wywołać menu edycji obiektu
« dnia: 02.02.2021 11:04:20 »
To działa tylko po dodaniu obiektu. Każda operacja na obiekcie wyłącza edycję.
Użytkownicy, którzy podziękowali za ten post: maly661

19
Tender Blender / Odp: Blender - 2 x display
« dnia: 07.12.2020 12:43:08 »
Tak. Na górze wybierz Window -> New window.
Użytkownicy, którzy podziękowali za ten post: hepa

20
A masz najnowsze sterowniki?
Karta powinna być wspierana przez Cyclesa. Mieści się w minimalnych wymaganiach dotyczących Compute Capability 3.0.
Użytkownicy, którzy podziękowali za ten post: Jarek Lublin

21
Animacja i symulacje / Odp: Problem ze znikającym ogniem
« dnia: 22.04.2020 17:27:00 »
Wykombinowałem tyle, że gdy ogień wydobywa się z dużą szybkością, to potrafi sam siebie zdmuchnąć. Obejścia są 2:
a) zwiększyć ilość paliwa
b) na drodze płomienia ustawić zapalniki, które na nowo rozpalą zgaszone paliwo

W pliku rakieta_a.blend w ustawieniach kółka zwiększyłem Surface Emission (tak jak ilość paliwa, jest ograniczone do 10).
W pliku rakieta_b.blend pod rakietą dodałem mały emiter ognia, który zapala się, kiedy "oryginalny" płomień wygasa i podpala paliwo na nowo (w pięćdziesiątej klatce).
https://drive.google.com/open?id=14ZQ_nzSMNv34lXrDgvOOpy8DZfnKH3lu

Nic lepszego nie wymyśliłem, daj znać, czy pomogło to coś.
Użytkownicy, którzy podziękowali za ten post: Kubik

22
Offtopic / Odp: Dziwne rozkrzaczanie
« dnia: 22.04.2020 15:53:19 »
Hej,

1. Nie potrafię odtworzyć błędu. U mnie cały czas jest OK. Możesz napisać mi, co mam zrobić, aby się zepsuło?
2. Może to kwestia Twojego sprzętu? Jaką masz kartę graficzną?
Użytkownicy, którzy podziękowali za ten post: BolZone

23
Offtopic / Odp: Dziwne rozkrzaczanie
« dnia: 21.04.2020 09:10:36 »
Masz włączone jakieś modyfikatory? Najlepiej jak podeślesz plik, wtedy będziemy mogli zobaczyć co i jak.
Użytkownicy, którzy podziękowali za ten post: BolZone

24
Masz ukryte vertexy. Wejdź na chwilę do trybu edycji i wciśnij Alt+H, żeby były widoczne. Bez różnicy czy przed, czy po zastosowaniu modyfikatorów.
Użytkownicy, którzy podziękowali za ten post: 860lacov

25
Tender Blender / Odp: Blender 2.8 development
« dnia: 02.03.2020 18:52:23 »
Na blogu programistów Blendera pojawił się wpis odnoszący się do numeracji i długoterminowego wsparcia.

Teraz w każdym roku jedna wersja wyjdzie ze wsparciem długoterminowym (Long Term Support) trwającym 2 lata. Przez ten czas będą dodawanie do niej poprawki oraz wsparcie dla nowego sprzętu. Bez nowych ficzerów. LTS jest skierowane dla dużych firm, które mają wypracowane różne procedury i nie opłaca im się zmieniać ich w trakcie wieloletnich projektów. Pierwszym kandydatem na LTS będzie Blender 2.83.

A po Blenderze 2.83 wyjdzie 2.90. Pretekstem do szybszej numeracji jest nowy system cząsteczek bazujący na nodach. Wersja 3.x wyjdzie w 2021, a 4.x w 2023.

Cały wpis jest tutaj https://code.blender.org/2020/02/release-planning-2020-2025/
Użytkownicy, którzy podziękowali za ten post: alex

26
Film nie działa.
Użytkownicy, którzy podziękowali za ten post: Łukasz Rusinek

27
Kwestia grzania jest bardzo indywidualna, zależy od samych kart, obudowy, wentylatorów, miejsca gdzie komputer siedzi... Musiałbyś zainstalować program HWMonitor i tam sprawdzać temperatury każdego sprzętu.

W Twojej sytuacji może być problem z pamięcią, jaką widzi Blender i Cycles. Jeżeli GPU mają różną ilość (u Ciebie 6GB i 4GB), to wtedy możliwa do użycia pamięć jest przycinana do tej mniejszej. Jeżeli renderujesz proste sceny, to nie będzie problemu. Ale bardziej złożone mogą się nie zmieścić w 4GB. Ale w sumie wtedy powinno wystarczyć wejście w opcje Blendera i ustawianie, że tylko 1660 ma renderować.

W każdym razie, ja bym przetestował konfigurację z dwoma kartami. Dwie godziny roboty na włożenie karty, instalację sterowników i testy, a może przyspieszysz swój sprzęt w Blenderze (w grach nie da się wykorzystać dwóch różnych kart).
Użytkownicy, którzy podziękowali za ten post: hepa

28
Może to coś da: Jak jesteś w trybie edycji, to zaznacz krawędzie, które mają być ostre i wciśnij Shift+E (edge crease). Poruszając myszką ustalasz ostrość krawędzi (kształt).

Potem będziesz mieć pewnie problem z cieniowaniem. Musisz wtedy włączyć modifier Edge Split. W trybie edycji zaznaczyć, które krawędzie mają być ostre, wcisnąć Ctrl+E i wybrać Mark Sharp.

Pomogło?
Użytkownicy, którzy podziękowali za ten post: Reguglak

29
Krokodyl, chociaż snajperka robi wrażenie.
Użytkownicy, którzy podziękowali za ten post: Mortus

30
Animacja i symulacje / Odp: Utrata jakości po renderze
« dnia: 18.08.2018 09:54:28 »
Chyba jednak jest kompresja włączona. Jak masz listę OUTPUT QUALITY, to sprawdź, czy jest opcja LOSSLESS. Daj znać, jak wyszło.

Inna sprawa, że jak wrzucisz film na Youtube czy inne Vimeo, to cały obraz zostanie zmasakrowany ;)
Użytkownicy, którzy podziękowali za ten post: hudson462

Strony: 1 2 3

* Zaloguj




* Losowy obrazek