Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Zglif

Strony: 1
1
Offtopic / Odp: Proszę mnie skasować
« dnia: 20.09.2018 18:55:11 »
Pamiętam Was :P Głównie z nicków, ale po takim czasie trudno inaczej.

Zdechło, kiedy admin nagle zniknął. W sumie do dzisiaj się zastanawiam, co się z nim stało.
Sentyment do PSB mam ogromny - pierwsze kroki w 3D, pierwsze Konferencje Blendera (to się jeszcze odbywa?) i naprawdę spoko ludzie.

Działacie w 3D coś zawodowo czy traktujecie jako hobby?  ;)

2
Animacja i symulacje / Odp: Utrata jakości po renderze
« dnia: 20.09.2018 18:11:46 »
A czy to ma znaczenie, że renderuje klatki do png 8bit zamiast 16bit?
Właśnie to jest przyczyną. Renderując w 8 bitach masz głębię w zakresie 0 - 255, a w 16 bitach 0 - 65535. Dlatego 8-bitowe gradienty wychodzą tak skokowo, bo po prostu jest zbyt mała ilość odcieni szarości i części wartości brakuje.

3
Offtopic / Odp: Proszę mnie skasować
« dnia: 12.09.2018 22:52:42 »
Cześć Wszystkim :)
Biorąc pod uwagę legendarność tego wątku, uznałem, że to najlepsze miejsce, żeby się przywitać ;) I przypomnieć się starej gwardii - jeśli ktoś z Was jeszcze pamięta stare dobre czasy, kiedy istniała Polska Strona Blendera, może jakimś cudem kojarzy jeszcze Wędrowca? Minęło wiele lat,  więc pewnie nie, ale jakby co, to ja :P

4
Prace ukończone (3D) / Odp: Barret M82A1 sniper rifle
« dnia: 12.09.2018 22:42:01 »
Model świetny, piękne przywiązanie do detalu, nawet spawów nie brakuje :) Pokusiłeś się o low poly i przepalanie czy nie przejmowałeś się gęstością siatki?

Jedyne, co strasznie mnie razi, to materiały, a raczej ich kompletny brak, który zabija wszystko... Żeby nie było, widzę, że to nie jest szara bryła, ale w zasadzie nic się tu nie dzieje. Żadnego zróżnicowania kolorystycznego, przetarć, przybrudzeń, rys, plam oleju, przebarwień cieplnych. Nic. Za to materiał naboi wyszedł pięknie :)

Świetny model, ale zupełnie brakuje mu duszy.

5
Teksturowanie i materiały / Odp: Nauka teksturownia
« dnia: 12.09.2018 22:21:29 »
Co prawda minął już ponad miesiąc, ale jeśli pytanie jest dalej aktualne, to już odpowiadam ;)
To, że piszesz o dobieraniu tekstur, sugeruje, że teksturujesz ze zdjęć. Od kiedy na dobre przyjął się PBR, te czasy minęły bezpowrotnie. Jasne, możesz próbować przerabiać zdjęcia na poszczególne mapy, ale efekty mogą nie być zadowalające.

Jak dla mnie najlepiej sprawdza się Substance Designer, ale to jest łączenie node'ów. Tak naprawdę nie ma się czego bać - łatwo ogarnąć podstawy, jak się je lepiej pozna, mega ułatwiają pracę, a efekty mogą być powalające :) Równie popularny jest Substance Painter, bardziej artystyczny (nie ma node'ów!). W pewnym sensie jest niezastąpiony, ale ja osobiście czuję się w nim, jakbym miał związane ręce, o ile nie sprzęgnę go z Designerem.

Do wyboru masz jeszcze Quixel Suite, bazujący na skanowanych materiałach. Niewiele powiem Ci o tym programie, bo nie używam. Nie daje dostatecznej swobody i nie widzisz tego, co robisz w czasie rzeczywistym. Praca z nim polega głównie na patrzeniu, jak program mieli kolejne zmiany. Chociaż pewnie znajdą się tacy, którzy będą mnie hejtować za to, co napisałem :P

Dobrym wyborem jest za to Quixel Megascans - płatna biblioteka skanowanych materiałów wysokiej jakości, które możesz przemieszać w ichniejszym Mixerze (który często zmienia nazwę, licencję i w ogóle ucieka przed użytkownikiem), albo wrzucić do... Designera ^^

Gdybym miał Ci coś doradzić, weź się za Designera. Wgryź się w node'y i zacznij wymiatać.

Strony: 1

* Zaloguj




* Losowy obrazek