Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - mrys

Strony: 1 2 3 4 5
46
Dzisiaj sobie próbnie przestawiałem kilka opcji nawzór 2.7 (np. knife pod K a nie shift K, domyślne cięcie tylko zaznaczonych ścianek itd. - mam wrażenie, że to bardziej zagrzebane jest niż wcześniej, ale też przybyło trochę rzeczy). Generalnie 2.8 zacząłem poważniej traktować od wejścia Bety, wiec sporo do odkrycia. Te braki w UV i gdzie indziej być może zostaną zapełnione w finalnej wersji, wiec jeszcze nie biję na alarm.

Natomiast co do słabej aktywności forum, to chyba w ogóle obecna przypadłość forów tematycznych. Młodsi są na facebooku a starsi zawaleni robotą. Ja przez ostatnie trzy lata zrobiłem chyba z 200 modeli w rożnym stopniu złożoności ale części nie mogę pokazać przed publikacja a co do reszty to brakowało czasu na forumowanie :) Akurat 2.8 może trochę rozruszać temat, bo nowe, bo pytania itd.

Po kilku dniach intensywniejszych kontaktów z 2.8 mój poziom marudzenia nieco się zmniejszył. Zresztą przy rewolucji 2.49/2.5 było tak samo :)

P.S.
Na domowym komputerze ciągniecie za manipulator po konkretnej  osi działa!

47

1) 3d manipulator widget/gizmo (ta kwestia najbardziej mnie zbulwersowała)

2.7 - 3d manipulator widget jest widoczny w standardzie

2.8 - 3d manipulator (gizmo) nie jest widoczny, ponieważ domyślnie mamy użyte narzędzie "select box". Narzędzia te wprowadzono dla nowych użytkowników i klikaczy myszkowych, którzy nie będą uczyć się skrótów klawiaturowych albo mają taki styl pracy; wg mnie jest on mało efektywny i powolny.

Rozwiązanie: włączyć blendera=>wybrać narzędzie transform w object i  następnie w edit mode; zapisać ustawienia (save startup file w menu File). Korzystanie ze skrótów klawiaturowych B; C; CTRL + LPM (lasso); G; R; S3 na szczęście nie powoduje zmiany narzędzia na inne. Można ukryć 3d manipulator z poziomu opcji Overlays lub skrótem klawiaturowym ctrl + "~" (tj. ctrl +tylda)


Gwoli uzupełnienia - w 2.7 można było "złapać" za manipulator i przesunąć/przeskalować/obrócić względem dokładnie pożądanej osi. W 2.8 jak się zdaje póki co transformacja działa bez restrykcji (nie da się złapać za konkretną strzałkę manipulatora). Dość fatalne, zwłaszcza przy local/normal/view itd.

48
Myślę, że system z empty-image jest dość naturalny dla osób przechodzących np. z modo czy maxa. Przeczytałem wczoraj kilka różnych wątków na temat aktualnego systemu "bgrnd images" tudzież argumenty Bartona (chociaż ten: They're difficult to manipulate. - to akurat imo absolutna bzdura). Być może z punktu widzenia programisty jakieś powody dla pozbycia się systemu z 2.7 były, ale jedyne czego mi tam brakowało z punktu widzenia użytkownika to niemożność dowolnego nazywania poszczególnych "bgrnd images".  A od używania do modelowania Modo odepchnęło mnie właśnie "standardowe" umieszczanie blueprintów na plane'ach.
Generalnie, że wrócę do argumentu "They're difficult to manipulate" to mam wrażenie, że dopiero teraz stało się to difficult to manipulate. Żeby uzyskać zbliżony efekt do obecnego, trzeba zmieniać parametry i ustawienia w kilku rożnych miejscach, zamiast w jednym oknie - takie przynajmniej odnoszę wrażenie. Ale - to na razie beta. Jeżeli w finalnej wersji będzie to jakoś sensownie zgrupowane to być może odzyska dawny urok (bo akurat możliwość grupowania w kolekcje jest świetna).
Jednak bgrnd image to nie jedyny problem (dla mnie). Nie wiem, jak zostanie rozwiązana kwestia narzędzia knife project (chyba, że już została), które po zastosowaniu możliwości edycji wielu obiektów na raz zwyczajnie nie działa.
Nie działa też (lub nie doszedłem jak) korelacja między modyfikatorem mirror i przełącznikami wpływu na uv (flip u i flip v) a wyświetlaniem zmodyfikowanej siatki uv w oknie UV editor (po prostu nie jest ona wyświetlana a jedynie siatka obiektu pierwotnego), mimo włączonej opcji Display/modified.
Możliwość edycji kilku obiektów na raz spowodowała, że zniknęła opcja wyświetlania Draw other objects, w której siatki pozostałych w scenie obiektów wyświetlane były jako "duchy", co umożliwiało dokładne układanie wysp uv wedle własnych potrzeb.
Generalnie mam podobne wrażenie co ty: 2.8 uśmiecha się do nowych użytkowników a starych ma trochę w d... W dodatku nie jestem pewien, czy chęć pewnego uporządkowania interfejsu nie zrobiła w niektórych miejscach większego bajzlu... Ale - to beta. Prawdziwy problem powstanie wtedy, gdy ten bajzel zostanie w finalnej.

Żeby nie było jedynie malkontencko - doceniam nowości w 2.8 a niektóre wręcz kocham, np kolekcje zamiast 20 warstw (chociaż w Modo jest to jeszcze lepiej rozwiązane), ale i tak mam ciągle wrażenie, że 2.79 to wersja pełna a 2.8 - lite.

PS:
Knife Project działa w nowych buildach. Właśnie sprawdziłem.

49
Brak background image w 2.8 jak dla mnie całkowicie dyskwalifikuje te wersję. Dotychczasowy system był znakomity - o wiele lepszy niż w jakimkolwiek sofcie 3d jaki znam. Wiem, że wielu osobom podoba się empty z obrazkiem, że są przyzwyczajeni do podobnych systemów w Maxie itd. Dla mnie jest to narzędzie praktycznie bezużyteczne. Co prawda to dopiero beta i może coś się zmieni w finalnej wersji, chociaż ta wypowiedź nie pozostawia wielu wątpliwości:

"The background images feature in Blender 2.79 had some technical issues so the developers decided to improve empties instead and create an entire new workflow:"

Modeluje w oparciu o czasami dziesiątki blueprintów. Dotychczasowy system był dla mnie idealny. Dla innych może to być bez znaczenia.
Generalnie betą jestem mocno rozczarowany (nie tylko z powodu braku bg image).

50
Blender / Blender i CGI
« dnia: 16.08.2018 08:16:23 »
Szwedzki film "Den Blomstertid Nu Kommer" w którym praktycznie całe CGI powstało w Blenderze (montaż w After Effect).


https://vimeo.com/284523732

51
Projekty niekomercyjne / Odp: Mały projekt na studia
« dnia: 14.01.2018 10:17:26 »
Cześć, poszukuję osoby która była by w stanie zrobić odpłatnie kilkunastostrunową animację w blenderze jako projekt na studia. Problemem jest to że animacja musi być zrobiona w ciągu tygodnia.

Przeciez napisał :) Kilkunastostrunowa :)

52
Offtopic / Odp: Proszę mnie skasować
« dnia: 05.01.2018 21:06:19 »
A to faktycznie ciekawe... Warto spróbować - dobra alternatywa zawsze mile widziana. Ja się zatrzymałem najwidoczniej na etapie Gimpa, który zdaje się tez się zatrzymał :)

Co do wektorów, to od zawsze używam Corela (od wersji 3.0) i już tak zostanie. Illustrator mnie nie przekonał.

53
Offtopic / Odp: Proszę mnie skasować
« dnia: 05.01.2018 17:33:43 »
a jeszcze w blenderze czy juz tylko modo ?

Modelowanie wyłacznie w Blenderze, rendering w Modo.  Chociaż powoli rozglądam się za czym innym. Thea mnie korci, tym bardziej, że w Kerkythei sporo swego czasu renderowałem i program  jako renderer bardzo mi pasował.

Podobnie jak z Photoshopem, któremu od jakiegoś czasu rośnie konkurencja, ale Adobe nie czuje raczej zagrożenia, biorąc pod uwagę jak bardzo jest już wkorzeniony w workflow firm.

O tej konkurencji słyszę, od czasu jak zacząłem się grafika zajmować. Cały czas rośnie i pewnie tak będzie sobie rosła i rosła. W sytuacji, gdy PS kosztuje 12 euro miesięcznie (a w momentach promocji i połowę tego) to w zasadzie nie ma sensu .

Co do Maxa, to sam w sobie jest bardzo dobrym programem (aczkolwiek już bym do niego nie wrócił). Problemem jest filozofia rynkowa Autodesku.

54
Offtopic / Odp: Proszę mnie skasować
« dnia: 03.01.2018 06:21:21 »
No ja się od czasu do czasu pojawiam :) Tyle, że niestety od dwóch lat pracuję nad rzeczami, których póki co nie wolno mi pokazywać :(

55
Prace ukończone (3D) / Odp: Mercedes-Benz W124 300D X 1992
« dnia: 16.09.2017 08:01:50 »
Znakomite!

56
Prace ukończone (3D) / Odp: Fraktale 3d
« dnia: 12.09.2017 00:05:20 »
Rozdzielczość mała, bo czas renderowania klatki jest bardzo duży a renderowałem jedynie w celach testowych. Niestety obiekty te są potwornie złożone a póki co nie udało się zaprząc do renderowania GPU. Nie jestem programistą wiec nie wiem za bardzo dlaczego, ale z wymiany zdań na forum mandelbulbera wywnioskowałem, że problem tkwi w samym sposobie obliczania iteracji fraktala. To co udaje się w "zwykłej" grafice 3d tam się niestety nie sprawdza. W przypadku Mandelbulbera można uruchomić renderowanie sieciowe ale mnie się nie udało póki co doczekać połączenia. Bez tego rendering w Mandelbulberze jest wolniejszy jeszcze niż w Mandelbulbie 3d.

W tej chwili pracuję nad filmem na podstawie obrazu Zbigniewa Pronaszki Szachista, w którym chcę połączyć elementy renderowane w Mandelbulbie z blenderowymi. Zobaczymy, czy coś z tego będzie.

57
Prace ukończone (3D) / Odp: Fraktale 3d
« dnia: 11.09.2017 22:07:46 »
Przy okazji - zarówno Mandelbulb 3d jak i Mandelbulber umożliwiaja tworzenie animacji. Od razu też muszę zaznaczyć, że pod względem  ergonomii użytkowania (czyli np. intuicyjności, wygody itd) obydwa programy przypominają BARDZO wczesnego Blendera :D Ustawianie odpowiedniego kadru bywa udręką.

Tu dwa przykłady moich testowych animacji - zrobionych jedynie żeby zobaczyć, czy to działa ...




58
Prace ukończone (3D) / Fraktale 3d
« dnia: 09.09.2017 15:21:03 »
Mocno nietypowo, ale po konsultacji z administracją forum prezentuję serie obrazów wykonanych przy użyciu programu Mandelbulb 3d. Blender ma z tym tyle wspólnego, że prezentowane prace były robione w przerwie od jego użytkowania :) Mandelbulb 3d i pokrewny mu Mandelbulber to darmowe programy umożliwiające rozszerzenie klasycznej dwuwymiarowej definicji fraktala w trzy wymiary. Co zaurocza w trakcie użytkowania to duża losowość generowania wynikowego obrazu - części rzeczy nie można przewidzieć :)
Prezentuję w ramach ciekawostki.
















http://mandelbulb.com/
http://www.mandelbulber.com/




59
Work in progress (WIP) / Odp: 3d: Leopard
« dnia: 03.09.2017 09:42:25 »
Ani ci sami projektanci ani bezpośrednie wzorowanie. Konstruktorem był Zbysław Szwaj, a firma w zasadzie polsko-szwedzka - fabryka i biuro konstrukcyjne było w Mielcu a zarząd w Trelleborg
. Karoseria z aluminium klepana ręcznie. Bardzo prosty, klasyczny układ jezdny - zero dodatków (nawet ABS nie było).

60
Work in progress (WIP) / Odp: 3D: Samolot
« dnia: 02.09.2017 19:51:55 »
Z tym Subdivision Surfece Syndrom chodzi o to, że właściwie każdy element jest tutaj nim potraktowany. Nie ma praktycznie ostrych krawędzi - wszystko jest miękkie i obłe. To nawet ma swój styl, ale jest to styl "z przymrużeniem oka" - trochę kreskówkowy, karykaturalny. Jeżeli tak miało być to OK. W innym przypadku "mechanika" (w opozycji do organiki) nie lubi SS. Albo inaczej - lubi, żeby stosując go zadbać o krawędzie.

A co do zawartości steampunku, to zgadzam się z opinią, że gdzieś ci on trochę ucieka... Może to bardziej dieselpunk?

Strony: 1 2 3 4 5

* Zaloguj




* Losowy obrazek

Dom w stylu low poly

Wyświetleń: 3629
Autor: WcToja
w: Prace Miesiąca