Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Wookie

Strony: 1
1
Oświetlenie i rendering / Odp: Blender sam się zamyka
« dnia: 21.10.2017 01:23:09 »
Uruchamia się też w wersji 2.8 z zipa -  aleee....może dziwnie to zabrzmi, zniknął mi gdzieś przycisk z "viewport shading"  w widoku 3d

W związku ze zmianami w UI w obecnych buildach 2.8 nie ma przycisku "vieport shading". Poza tym nie jest to jeszcze oficjalna dystrybucja także do standardowej pracy zalecane jest używanie wersji 2.79.

komsola mówi: Error: EXCEPTION_ACCESS_VIOLATION

Częsty wyjątek pythona pojawiający się przy pracy z niestabilnymi addonami. Mała szansa ale wadliwy skrypt może mieć problem z dostępem do pliku lub biblioteki w katalogu wymagającego podniesionych uprawnień. Jeśli to jest przyczyną to uruchomienie Blendera jako administrator może rozwiązać problem.
Użytkownicy, którzy podziękowali za ten post: olyjanka

2
Cześć,

Podczas pracy przy ostatnim projekcie postanowiłem przyspieszyć nasz workflow w firmie i napisałem poniższy addon.

Przycisk "Export to FBX" eksportuje model z poprawną transformacją i zachowaniem smoothing groups. Dodatkowo ustawia pivot na wysokości najniższego wierzchołka modelu i umożliwia export wielu zaznaczonych obiektów do osobnych plików, lub jednego zbiorczego.

Przycisk "Convert map only" konwertuje mapę Roughness jako Smoothness do kanału alpha tekstury Albedo lub Metallic.
"Export unitypackage" tworzy gotowy plik *.unitypackage z modelem, materiałem PBR i teksturami.

Ograniczenia:
Aby poprawnie wyeksportować paczkę Unity wymagana jest wersja blendera 2.79 i podpięty shader Principled BSDF. Skrypt szuka tekstur podpiętych bezpośrednio (bez dodatkowych pomiędzy texture input a shaderem, wyjątkiem jest Normal Map) do noda Principled BSDF w wejściach: Base Color,  Metallic, Roughness, Normal.
- Konwersja Roughness na Smoothness wymaga wielu obliczeń i jest czasochłonnym procesem. Dla tekstury 4k zajmuje około 30 sekund także nie martwcie się jeżeli Blender będzie wyglądał jakby się zawiesił.

Addon można pobrać tutaj:
https://gum.co/eXkfO








Użytkownicy, którzy podziękowali za ten post: PawelB, mrys

3
Uwagi, błędy, propozycje / Odp: Nasze FAQ
« dnia: 30.08.2017 23:10:15 »
"Color and Light" Jamesa Gurneya. Książka przeznaczona jest dla artystów korzystających zarówno z mediów tradycyjnych jak i cyfrowych, 2D i 3D. Grafik 3D znajdzie tutaj wiedzę pomocną przy kompozycji i oświetleniu scen. Od tego samego autora mogę również polecić "Imaginative Realism". Książka świetna dla aspirujących koncept artystów i podobnie jak przy pierwszej lekturze - przyda się w 2D i 3D.
Użytkownicy, którzy podziękowali za ten post: goten22

Strony: 1

* Zaloguj




* Losowy obrazek