Praca Miesiąca - guests

Memento Mori
Praca Miesiąca Styczeń-Kwiecień 2020
mrys

Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - alex

Strony: 1 2 3 4
2
Tender Blender / Odp: eksport ustawień z 2.8 do 2.9
« dnia: 25.09.2020 19:08:29 »
Tu masz ścieżki https://docs.blender.org/manual/en/2.79/getting_started/installing/configuration/directories.html

 (interesuje Cię ścieżka dla USER ). Musisz usunąć katalog, w Twoim przypadku 2.91. Jak odpalisz blendera 2.91 po usunięciu, to będziesz miał pierwsze uruchomienie z możliwością importu ustawień.

3
Tender Blender / Odp: eksport ustawień z 2.8 do 2.9
« dnia: 25.09.2020 19:02:48 »
Jest. Usunięcie katalogu konfiguracyjnego. Jakiego systemu operacyjnego używasz? Jak włączasz blendera 2.91 po raz pierwszy to jest opcja importu ustawień poprzednich wersji.

4
Uwagi, błędy, propozycje / Odp: Wróci. Zawsze wracają.
« dnia: 11.09.2020 19:44:43 »
Fajnie, że blenderownia wróciła. Klasyczne forum trochę przypomina bibliotekę, gdzie można coś przeczytać w uporządkowany sposób i gdzie treść ma trwałość. Ogólnie ilość użytkowników na różnych forach spada, ale jednak w temacie 3D ciągle fora funkcjonują, szczególnie wśród profesjonalnych użytkowników. Poprzednia awaria strony trwała długo i zmniejszyła aktywność ludzi.

5
Work in progress (WIP) / Odp: Blender Rn'D (teczka)
« dnia: 27.08.2020 15:03:36 »
@Piotr 300 klatek w tym przypadku to  była jedna noc, na przeciętnym komputerze do grafiki.
Flip fluids pod wieloma względami wypada lepiej, jakość i prędkość obliczeń, kontrola, ale ma słabą integrację z innymi symulacjami w blenderze. Tu ma przewagę mantaflow.

6
Work in progress (WIP) / Odp: Blender Rn'D (teczka)
« dnia: 27.08.2020 10:28:26 »
Tym razem temat rzeki. Chyba dodam trochę zieleniny i zrobię z tego kompleksową scenę. Symulacja testowa Blender 2.91/Flip Fluids.

https://vimeo.com/452121067


7
@mortom.ckm, z przeniesieniem w pythonie, takim żeby w jednym miejscu usunąć panel, a w innym utworzyć to nie wiem czy to będzie dobry pomysł. Natomiast jeśli chodzi o zrobienie duplikatu panelu w "Image Editor" to ja bym zrobił takie podejście.

Jeszcze jedna kwestia - to już standardowe opcje poza skryptem, ale jak chcesz edytować inny obraz niż wyrenderowany to musisz zaznaczyć w zakładce Image "view as render", a poźniej przy zapisywaniu "save as render".

from bpy.types import Panel

class ObjPanel(Panel):
    bl_label = "Hello World"
    bl_space_type = 'IMAGE_EDITOR'
    bl_region_type = 'UI'
   
class color_management(ObjPanel):
    bl_label = "Color Management"
    bl_options = {'DEFAULT_CLOSED'}
    bl_order = 100
   
    def draw(self, context):
        layout = self.layout
        layout.use_property_split = True
        layout.use_property_decorate = False  # No animation.

        scene = context.scene
        view = scene.view_settings

        flow = layout.grid_flow(row_major=True, columns=0, even_columns=False, even_rows=False, align=True)

        col = flow.column()
        col.prop(scene.display_settings, "display_device")

        col.separator()

        col.prop(view, "view_transform")
        col.prop(view, "look")

        col = flow.column()
        col.prop(view, "exposure")
        col.prop(view, "gamma")

        col.separator()

        col.prop(scene.sequencer_colorspace_settings, "name", text="Sequencer")




class color_management_curves(ObjPanel):
    bl_label = "Use Curves"
    bl_parent_id = "color_management"
    bl_options = {'DEFAULT_CLOSED'}
   
    def draw_header(self, context):

        scene = context.scene
        view = scene.view_settings

        self.layout.prop(view, "use_curve_mapping", text="")

    def draw(self, context):
        layout = self.layout

        scene = context.scene
        view = scene.view_settings

        layout.use_property_split = False
        layout.use_property_decorate = False  # No animation.

        layout.enabled = view.use_curve_mapping

        layout.template_curve_mapping(view, "curve_mapping", type='COLOR', levels=True)

def register():
    from bpy.utils import register_class
    register_class(color_management)  # register first
    register_class(color_management_curves)


if __name__ == "__main__":
    register()

8
Tender Blender / Odp: Blender 2.8 development
« dnia: 21.06.2020 13:21:48 »
@Piotr, u mnie działa, może kwestia sterowników do karty... "at least driver 441.87 (Windows) or 440.59 (Linux)"

10
Tender Blender / Odp: Blender 2.8 development
« dnia: 18.06.2020 22:43:22 »
@Piotr, dokładnie jak mówisz. Opinie czy Optix na kartach GTX jest szybszy są podzielone, ale w moich testach różnica w prędkości jest widoczna gołym okiem.

11
Tender Blender / Odp: Blender 2.8 development
« dnia: 18.06.2020 09:20:42 »
Optix w blenderze 2.9 nie tylko dla RTX. Czas odkurzyć starsze karty Nvidia (maxwell i wyżej). Sprawdzam na kompie z linuxem i kartami GTX 960/980 i daje sporego kopa Cyclesowi. Nie chodzi tylko o denoisera, ale też zwykłe renderowanie (również przez viewport).

 

OptiX support is now enabled on all NVIDIA GPUs that support it, which is Maxwell or higher (GeForce 700, 800, 900, 1000 series).

12
Blender / Odp: Blender 2.83 LTS
« dnia: 06.06.2020 21:04:35 »
Sporo fajnych rzeczy. Sculpt, modyfikatory, cycles, kolejne usprawnienia w modelowaniu i takie drobnostki jak ctrl+F w przeglądarce.

13
Mój głos dla Mortusa, fajna stylówka i dobra mimika.

14
@Piotr jak dla mnie wszytko jest ok i zrozumiałe, zobrazowałeś to przykładami, jest zwięźle. Jakbyś chciał dodać, którąś z informacji jeszcze to pomysły na szybko: w slangu filmowym czasem używa się słowa klatkaż; w erze kina niemego było to zazwyczaj 16-20 klatek na sekundę; był/jest trend do zwiększania ilości klatek na sekundę (48; 60 etc.), chociaż ma to określone konsekwencje - nie zawsze większa ilość klatek ma przełożenie na naturalność obrazu - kwestia rozmycia itd. Co więcej takie przykładowe 60 klatek w filmie, a w grze komputerowej, w odbiorze czy coś jest naturalne czy nie to inna bajka. To jest osobna kwestia i nie dotyczy Twojego video, ale ciężko mówić o fps w filmie bez uwzględnienia migawki, tj. czasu naświetlania - klasycznie jak są 24 kl./s to czas naświetlania wynosi 1/48 s.  Jak jest inaczej to obraz ma mniej kinowy/naturalny wygląd.

15
@iwoneq nie mam teraz pod ręką komputera z windows, ale jeśli wybierasz w panelu Nvidia opcję  OpenGL rendering GPU Quadro 2000M i nie działa to faktycznie ciężki temat. Podobnie, potwierdzam jak @hepa  z tego co sprawdzam, to Nvidia nie aktualizuje sterowników do Twojej karty ( ostatnie sterowniki windows 2018 r.) i może to jest przyczyna i z tego co widzę, to dla linuxa są o rok nowsze sterowniki dla Twojej karty (11.2019 r.)

Jeśli wszystkie sztuczki zawiodły to na Twoim miejscu zgłosiłbym bug-a bezpośrednio na https://developer.blender.org/, żeby uzyskać odpowiedź od deweloperów Blendera czy Twoja karta jest wspierana dla wersji 2.83. Jeżeli jeszcze nigdy nie zgłaszałaś bug-a to tutaj masz instrukcję jak to zrobić:
https://wiki.blender.org/wiki/Process/Bug_Reports

Ogólnie nie jestem miłośnikiem laptopów :) Przy blaszaku wymiana karty na np. jakąś używkę była by prostym i tanim tematem.

Na linuxie (Suse Tumbleweed) też miałem problem z Blenderem i nową kartą Nvidia GTX. Blender się uruchamiał, ale nie renderował z CUDA GPU -  musiałem przypisać użytkownika do grupy video.

Strony: 1 2 3 4

* Zaloguj




* Losowy obrazek

A

Wyświetleń: 682
Autor: Kusociński
w: Łazienka