Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Pokaż wątki - KrzysztofJ

Strony: 1
1
Probuje zrobic rig zawiasow okiennych, ktory ma sie zachowywac tak jak na filmiku.  https://www.dropbox.com/s/bdj4bj9rcqxoy7e/window.mp4?dl=0
Wymiary/proporcje w moim modelu zgadzaja sie z rzeczywistymi. Probowalem Look At Constraint ale nie bardzo dzialalo. Teraz probuje koscmi i tez nie mam  kontroli. Jak do tego podejsc? Co powinno byc pierwsze? W rzeczywistosci jest tak ze to maly plaskownik(5) ciagnie jeden koniec ramy(gorny) w gore lub w dol (bedac w polozeniu poziomym), ale tez ramiona nr1 i 3 wykonuja ruch nozycowy rozwierajac sie. Ramie nr2 jest jakby kopia 1, ale reguluje rozwarcie 1 i 3. Rama okna(4) nigdy nie wchodzi do srodka, a zawsze jest w stalej odleglosci od ramy glownej.

2
Tender Blender / Dwie ikony Blender. Jaka roznica?
« dnia: 19.10.2019 13:51:59 »
Kiedy pojawila sie wersja 2.8 ale jeszcze ta nie oficjalna, to zgralem ja sobie i troche poeksperymentowalem. Stwierdzilem jednak ze poczekam i bede kontynuowal w 2.79b, bo mam swoje rutyny i szybciej jest na razie. Nie wykasowalem nowej wersji (tylko z pulpitu) i zauwazylem ze za kazdym razem jak zapisuje projekt to sa dwie ikonki, tzn dwa pliki, ktore sie lekko roznia forma i nasyceniem kolorow loga Blendera. Jeden tez ma rozszerzenie Blender File a drugi BLEND1-fil.
Dzisiaj postanowilem porzegnac sie z 2.79b i zgralem 2.8.
Widze ze nadal sa dwa rozne pliki tego samego projektu i jak je otwieram to widze ze oba wygladaja jak 2.8, z tym ze maja one inny shading, inne odcienie, kolory geometri w object mode. Bardzo subtelna roznica ale jest.
O co tu chodzi i dlaczego tak jest? Che miec tylko jedna wlasciwa wersje 2,8. Czy sa jeszcze jakies pliki tego starego 2.8 co musze gdzies wykasowac? aby byl tylko jeden plik.

3
Czy ktoś z was ma problemy z renderingiem w wersji 2.8? Mam scene wnetrza, ktora w wersji 2.79 wyglada dobrze  przy 3000 samples, indirect light clamping na 3.0 i bez denoising. Szum jest znikomy. W 2.8 i te same ustawienia wyglada jakby bylo tylko 200 samples. Dałem na 9000 samples i nadal wygląda kiepsko. Oczywiscie lepiej jak wczesniej ale nie jest to do zaakceptowania. Uzywam oswietlenia HDRI i powierzchni z Emission Shader.

4
Wymodelowalem robota z taka gietka rura na przewody, laczace dwa jego ramiona. Pomuslalem ze najlepiej jak ramie gorne bedzie w ustawieniu pionowym, bo wtedy rotacja bedzie krotsza w jedna lub druga strone. Rura jest wygieta wstepnie za pomoca NurbsCurve i ma kilka punktow kontrolnych, ktore maja Hook modifier do nowo postalych empty (ctrl + h). Poza tym wstawilem bones z IK Contraint z jdenym Target. Empyt maja Object Constraint w postaci kosci. Niestety to nie dziala. Chodzi mi o to zeby ta rura wyginala sie w miare naturalnie i nie za sztywno. Pamietam ze kiedys mi sie to udalo, tylko za pomoca Hook modifier, ale teraz nie wiem jak to zrobic. W 3ds maxie byla funkcja hose i dzialala bardzo dobrze i prosto.  Tu w Blenderze raczej nie mamy prostej opcji, czy sie myle?

5
Witam i o tekstury pytam ;)
Chce rozpoczac sprzedarz moich modeli 3d. Teksturowalem je uzywajac glownie tekstur ktore zakupilem na znanych stronach. Inne tekstury to te ktore sam fotografowalem i obrabialem. Sa tez takie co kiedys skopiowalem po prostu z google photos i czasami sam je zmodyfikowalem a czasami nie.
Jak wyglada to od strony prawnej, czy sa jakies przepisy? Moze po prostu napisze tez do tych co zarzadzaja tymi stronami. Jak to sie ma w przypadku kiedy mam teksture z google, nie wiem z jakiego zrodla ona pochodzi i trudno ja znalesc raz jeszcze, szczegolnie kiedy jest mocno zmodyfikowana?

6
Mialem takie zlecenie aby zdokumentowac dom jednorodzinny w 3d. Nie chodzilo o realizm ani o wnetrza wykonczone a jedynie o w miare przyzwoita wizke, bardziej techniczna niz fotorealistyczna. Wlasciciel chce to przebudowac, przearanzowac tez ogrod. Pozwolilem sobie na wiecej niz chcial i zrobilem dodatkowo wnetrze kuchni z walsciwie tylko jej czescia jadalniana. Dom z zewnatrz jest rzeczywiscie taki jak zrobilem. Sfotografowalem nawet niektore tekstury. Elementy wnetrza sa w polowie tak jak sa, a reszte dodalem uzywajac moich starych modeli. Zrobilem tez taki pokaz na YouTube, mimo ze nie jestem za bardzo zadowolony z efektu koncowego. Za duzo pracy na raz i nie moglem wszytskiego zrobic jakbym chcial. Problem tez pewnie polega na tym, ze ogolnie jestem zadowolony z ogromu pracy jai w to wlazylem i jednoczesnie nie widze wszystkich rzeczy ktore wygladaja zle. Prosze o krytyke i nie musi byc konstruktywna. Przyjme wszystko. Oto prezentacja  https://www.youtube.com/watch?v=uSBuX62bls4

7
Witam. Nie wiem dlaczego lampy (point light) ktore dodaje do sceny oswietlonej za pomoca obrazka HDR, nie maja zadnego wplywu na scene, niezaleznie od tego ile podkrece ich wartosc. Scene to kawiarenka ktora zbudowana jest jako konstrukcja  szkieletowa ze szklanymi scianami. Uzywam environment map z niebem nocnym. W pomieszczeniu sa lampy nad stolikami, ktore mialy je dowsietlic, stworzyc nastroj. Standardowa wartosc 100 jest za slaba i pomyslalem ze musze zwiekszyc welokrotnie ta wartosc tak jak w 3ds maxie z MetalRay. Pamietam ze wtedy to musialem ze 100 zwiekszyc do np 100 000 aby swiatlo mialo wplyw na scene. Tu w Cycles zwiekszylem nawet do 10 000 000 i NIC! Co jest nie tak?

8
Modelowanie / Dziwne efekty na powierzchniach solid
« dnia: 13.03.2018 17:27:32 »
Od jakiegos czasu zauwazylem ze zaczelo sie pojawiac wiecej i wiecej takich dziwnych powtarzajacych sie wzorow na powierzchni solid. Przy wlaczonym Ambient Oclussion jest to widoczne jeszcze bardziej. Co jest nie tak? Myslalem ze moze dwie plaszczyzny leza na sobie lub bardzo blisko siebie, ale to nie to, poza szybami w oknach

9
Witam.
Ostatnio moj komputer duzo sie zawiesza lub wylacza przy Blenderze. Utrocilem normalny plik z ikonka blendera ale byl ten drugi, wiec otworzylem go i pracowalem kilka godzin. Komputer znowu sie wylaczyl i tym razem nie udalo sie otworzyc tego pliku. Jest info ze missing DNA Block. Po zrestartowaniu pojawilo inny plik z mniejszym logiem.
Nie mam pojecia co to jest i czy moge odzyskac to co modelowalem tyle godzin

10
Witam.
Mam tu plaszczyzne z materialem diffuse i glossy.  Na niej umiescilem logo z alfa channel i wszystko ladnie wygladalo, jak nalezy. Logo umiejscowilem za pomoca UW Unwrap. Teraz chce umiescic drugie logo z boku i miec kontrole nad rozmieszczeniem go na tej plaszczyznie. Nie wiem jak to zrobic. Probowalem miksowac ale nie wychodzi mi i nawet jak udalo mi sie ze sie pojawily dwa jedno na drugim (przenikajac sie) to nie wiem jak kontrolowac ich umiejscowienie. Na razie mam cos takiego jak na obrazku.

11
Witam.
Wymodelowalem filizanke i ma byc porcelanowa, nie przezroczysta.
Zrobilem render w pomieszczeniu gdzie wyszlo powiedzmy ok. Oswietlenie to point i zdjecie HDR.
Kiedy renderuje na zewnatrz to pojawia sie taka czarna smuga ktora przechodzi przez filizanke i w miare zmiany kata, jest ona wlasciwie tak jakby w tym samym polozeniu.

Widze ze jednak tez jest I w pomieszczeniu i nie tylko przy RENDERED, ale tez MATERIAL

12
Modeluje bydynek i musi byc precyzyjnie. Do niedawna modelowalem tak jak chcialem, tzn. ustawilem na METRIC i na  cm. Bylo tak ze mialem trzy miejsca po przecinku, czyli np. 1.197 oznaczalo 1m19cm7mm.
Od jakiegos czasu, chyba po instalacji nowego Blendera, to sie zmienilo i mam tylko dwa miejsca po przecinku.
Jak widzicie modeluje czasmi z pomoca szczescianu ktorym odmierzam i uzywam funkcji snap.
Co zrobic aby bylo jak wczesniej?

Strony: 1

* Zaloguj




* Losowy obrazek